  • 1. Data: 2011-07-17 08:54:47
    Temat: przelakierowanie auta na inny kolor
    Od: sewek <s...@o...pl>

    mam pytanie ile cos takiego trwa jesli mialoby byc zrobione solidnie
    i auto byloby rozbierane ... wielkosc auta rozumiem gra tu pewna role
    ... u mnie ford mondeo z wieloma odrapaniami ale bez w gniecen - nie
    chce mi sie robic czesciowych korekt ...

    czy jakies formalnosci prawne sa obecnie zwiazane ze zmianami koloru
    lakieru pojazdu ? czy trzeba to zglaszac w Wydziale Komunikacji ?
    czy takie formalnosci sa uciazliwe ?

    wreszcie ile moze teraz kosztowac w wa-wie lakierowanie auta tej
    wielkosci w jakiejs solidnej firmie ale nie w ASO ...

  • 2. Data: 2011-07-17 09:06:07
    Temat: Re: przelakierowanie auta na inny kolor
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-07-17 08:54:47 niejaki sewek napisał:
> [...]
    > ... u mnie ford mondeo z wieloma odrapaniami ale bez w gniecen - nie
    > chce mi sie robic czesciowych korekt ...

    tydzień -10 dni

    > czy jakies formalnosci prawne sa obecnie zwiazane ze zmianami koloru
    > lakieru pojazdu ? czy trzeba to zglaszac w Wydziale Komunikacji ?
    > czy takie formalnosci sa uciazliwe ?

    nie wiem jak teraz ale 4 samochody temu zgłaszałem przemalowanie w urzędzie
    - cała operacja trwała może z 10 inut

    > wreszcie ile moze teraz kosztowac w wa-wie lakierowanie auta tej
    > wielkosci w jakiejs solidnej firmie ale nie w ASO ...

    od 5 tys + materiały

    tańsze może się okazać naklejenie folii na całe auto - oczywiście bez
    wnętrza

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 3. Data: 2011-07-17 09:12:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "sewek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i auto byloby rozbierane ... wielkosc auta rozumiem gra tu pewna role
    > ... u mnie ford mondeo z wieloma odrapaniami ale bez w gniecen - nie chce

    ale zmiana koloru to malowanie tzw 'falcy' czyliwnęk drzwi, komory silnika,
    podszybia, bagażnika, a gdyby chceć zrobić to naprawde dobrze to i części
    wnętrza samochodu.

    Jak chcesz zrobić tylko zewnątrz to nie będzie to zrobione dobrze.
    Sugestia z wątku naklejenia foli załątwia tylko zewnętrze samochodu.

    Zastanów sie co chcesz osoiągnąć. Zmiana koloru, czy przywrócenie piękna
    auta - bo to dwie różne operacje, gdzie koszty mogą różnić sie nawet o 100%
    (czasowo podobnie).
    A ponad to w zależności na jakiego lakiernika trafisz i tak będziesz miał
    coś niedomalowane w komorze silnika, albo pomalowane jakieś częsci, ktore
    malowane być nie powinny - a zdecydujesz sie na wyciąganie silnika?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2011-07-17 10:14:47
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "sewek"

    > u mnie ford mondeo z wieloma odrapaniami ale bez w gniecen - nie
    > chce mi sie robic czesciowych korekt ...

    Niech zgadnę, kość słoniowa?

  • 5. Data: 2011-07-17 11:12:22
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "sewek"
    > Niech zgadnę, kość słoniowa?

    Budyniowy po niemieckiej taryfie :)
    No i pewnie 200 tys przebiegu...

    Kiedys jednemu pacjentowi uswiadomilem, ze jezdzi poniemiecka taryfa, gosc
    przez 1,5 roku nie zdawal sobie z tego sprawy i zastanawialy go docinki
    znajomych :)

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2011-07-17 13:32:02
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > przez 1,5 roku nie zdawal sobie z tego sprawy i zastanawialy go docinki

    Tak z ciekawości - to tam można zamówić taksówkowy budyń
    malowany w fabryce w salonie każdej firmy czy tylko w wyniku
    zamówień grupowych?

    To chyba nie jest wielkoseryjna produkcja: http://wtnj.pl/f5o

    Paweł

  • 7. Data: 2011-07-17 13:44:32
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-07-17 13:32, pavellz pisze:

    > Tak z ciekawości - to tam można zamówić taksówkowy budyń
    > malowany w fabryce w salonie każdej firmy czy tylko w wyniku
    > zamówień grupowych?
    >
    > To chyba nie jest wielkoseryjna produkcja: http://wtnj.pl/f5o

    Teraz już raczej się nie lakieruje samochodów na ten kolor. Chyba, że
    przy naprawdę dużych zamówieniach.
    Przy małej ilości sztuk, lepiej im jest okleić pojazd. Z zewnątrz będzie
    nie do odróżnienia od lakierowanego. Wewnątrz najczęściej też,
    przynajmniej z punktu widzenia pasażerów.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2011-07-17 15:56:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-17 08:54, sewek pisze:
> [...]
    > ... u mnie ford mondeo z wieloma odrapaniami ale bez w gniecen - nie
    > chce mi sie robic czesciowych korekt ...

    Rozważ też oklejenie auta.

    Będzie duuużo taniej, a samochód będzie pokryty dodatkową warstwą której
    np. tak łatwo nie porysuje Ci nikt drzwiami na parkingu.

    Masz dużo większą swobodę nadania auto atrakcyjnego wyglądu, zmieniania
    tego jak się nie spodoba,

    Bo lakierowanie całego auta to gigantyczna robota.
    Trzeba wyjąć wszystko - silnik, wszystkie mechanizmy, wiązki, wszystkie
    instalacje, wyposażenie wnętrza, szyby.
    Pytanie czy to Ci potem poskładają tak jak ma być, żeby nic nie
    trzeszczało itp. itd.

    > czy jakies formalnosci prawne sa obecnie zwiazane ze zmianami koloru
    > lakieru pojazdu ? czy trzeba to zglaszac w Wydziale Komunikacji ?
    > czy takie formalnosci sa uciazliwe ?

    Jeżeli nie masz koloru w DR (a od dawna już chyba koloru nie ma), to nie.

  • 9. Data: 2011-07-17 19:42:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Rozważ też oklejenie auta.
    >
    > Będzie duuużo taniej, a samochód będzie pokryty dodatkową warstwą której
    > np. tak łatwo nie porysuje Ci nikt drzwiami na parkingu.

    Dużo taniej, to znaczy ile takie oklejenie kosztuje Twoim zdaniem?

> [...]
    > instalacje, wyposażenie wnętrza, szyby.
    > Pytanie czy to Ci potem poskładają tak jak ma być, żeby nic nie

    A czy przy oklejaniu ze zmianą koloru da się to zrobić bez rozbierania
    tegoż?

  • 10. Data: 2011-07-17 20:12:19
    Od: "mirek1275" <m...@o...pl>

    Użytkownik "p0li" napisał :

    > tydzień -10 dni

    Z tego co się orientuje musi trwać to dłużej aby było zrobione auto zgodnie
    ze sztuką lakierniczą.
    Ogólnie nie jest zbyt dobrym pomysłem wątkotwórcy kupno taksówki i jej
    lakierowanie na inny kolor. Za darmo nikt tego dobrze nie zrobi.

    Pozdrawiam!
    Mirek1275