-
1. Data: 2011-04-30 18:27:53
Temat: przekształcenia 2D
Od: Maciek P?i?z?? <p...@s...pl>
Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam gdzie
chcę.
ew. jak zrobic macierz przekształcenia w svg by jeden obiekt trafil na
drugi. powiedzmy mam obiekt zamkniety w kwadrat i mam przeciwległe punkty. I
chce by trafił w zadany prostokat.
-
2. Data: 2011-05-01 13:52:26
Temat: Re: przekształcenia 2D
Od: Paweł Kierski <n...@p...net>
W dniu 2011-04-30 20:27, Maciek P?i?z?? pisze:
> Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
> coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam gdzie
> chcę.
>
> ew. jak zrobic macierz przekształcenia w svg by jeden obiekt trafil na
> drugi. powiedzmy mam obiekt zamkniety w kwadrat i mam przeciwległe punkty. I
> chce by trafił w zadany prostokat.
To mi wygląda jak przekształcenie afiniczne - odcinek przechodzi
w odcinek, choć kąty i długości nie muszą być zachowane.
--
Paweł Kierski
n...@p...net
-
3. Data: 2011-05-01 14:40:46
Temat: Re: przekształcenia 2D
Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>
On Sat, 30 Apr 2011 20:27:53 +0200 Maciek P?i?z??
<p...@s...pl> wrote:
> Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
> coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam
> gdzie chcę.
To będzie złożenie przekształceń:
* najpierw translacja tak, żeby jeden koniec krzywej trafił na pierwszy
punkt P1
* następnie obrót wokół P1, tak aby prosta przechodząca przez końce
krzywej pokryła się z prostą przechodzącą przez zadane punkty
* na końcu skalowanie ze środkiem P1, tak aby drugi koniec "trafił" na
P2
> ew. jak zrobic macierz przekształcenia w svg by jeden obiekt trafil
> na drugi. powiedzmy mam obiekt zamkniety w kwadrat i mam przeciwległe
> punkty. I chce by trafił w zadany prostokat.
Jeśli prostokąty są równoległe do osi ukł. współrzędnych, to proste
skalowanie.
w.
-
4. Data: 2011-05-03 17:59:14
Temat: Re: przekształcenia 2D
Od: Maciek P?i?z?? <p...@s...pl>
Wojciech Muła wrote:
> On Sat, 30 Apr 2011 20:27:53 +0200 Maciek P?i?z??
> <p...@s...pl> wrote:
>
>> Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
>> coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam
>> gdzie chcę.
>
> To będzie złożenie przekształceń:
> * najpierw translacja tak, żeby jeden koniec krzywej trafił na pierwszy
> punkt P1
> * następnie obrót wokół P1, tak aby prosta przechodząca przez końce
> krzywej pokryła się z prostą przechodzącą przez zadane punkty
> * na końcu skalowanie ze środkiem P1, tak aby drugi koniec "trafił" na
> P2
A jakieś gotowe wzory?
W svg najlepiej podac macierz a nie 3 przekształcenia