eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingprzekształcenia 2D
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2011-04-30 18:27:53
    Temat: przekształcenia 2D
    Od: Maciek P?i?z?? <p...@s...pl>

    Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
    coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam gdzie
    chcę.

    ew. jak zrobic macierz przekształcenia w svg by jeden obiekt trafil na
    drugi. powiedzmy mam obiekt zamkniety w kwadrat i mam przeciwległe punkty. I
    chce by trafił w zadany prostokat.


  • 2. Data: 2011-05-01 13:52:26
    Temat: Re: przekształcenia 2D
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-04-30 20:27, Maciek P?i?z?? pisze:
    > Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
    > coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam gdzie
    > chcę.
    >
    > ew. jak zrobic macierz przekształcenia w svg by jeden obiekt trafil na
    > drugi. powiedzmy mam obiekt zamkniety w kwadrat i mam przeciwległe punkty. I
    > chce by trafił w zadany prostokat.

    To mi wygląda jak przekształcenie afiniczne - odcinek przechodzi
    w odcinek, choć kąty i długości nie muszą być zachowane.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net


  • 3. Data: 2011-05-01 14:40:46
    Temat: Re: przekształcenia 2D
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Sat, 30 Apr 2011 20:27:53 +0200 Maciek P?i?z??
    <p...@s...pl> wrote:

    > Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
    > coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam
    > gdzie chcę.

    To będzie złożenie przekształceń:
    * najpierw translacja tak, żeby jeden koniec krzywej trafił na pierwszy
    punkt P1
    * następnie obrót wokół P1, tak aby prosta przechodząca przez końce
    krzywej pokryła się z prostą przechodzącą przez zadane punkty
    * na końcu skalowanie ze środkiem P1, tak aby drugi koniec "trafił" na
    P2

    > ew. jak zrobic macierz przekształcenia w svg by jeden obiekt trafil
    > na drugi. powiedzmy mam obiekt zamkniety w kwadrat i mam przeciwległe
    > punkty. I chce by trafił w zadany prostokat.

    Jeśli prostokąty są równoległe do osi ukł. współrzędnych, to proste
    skalowanie.

    w.


  • 4. Data: 2011-05-03 17:59:14
    Temat: Re: przekształcenia 2D
    Od: Maciek P?i?z?? <p...@s...pl>

    Wojciech Muła wrote:

    > On Sat, 30 Apr 2011 20:27:53 +0200 Maciek P?i?z??
    > <p...@s...pl> wrote:
    >
    >> Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
    >> coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam
    >> gdzie chcę.
    >
    > To będzie złożenie przekształceń:
    > * najpierw translacja tak, żeby jeden koniec krzywej trafił na pierwszy
    > punkt P1
    > * następnie obrót wokół P1, tak aby prosta przechodząca przez końce
    > krzywej pokryła się z prostą przechodzącą przez zadane punkty
    > * na końcu skalowanie ze środkiem P1, tak aby drugi koniec "trafił" na
    > P2

    A jakieś gotowe wzory?
    W svg najlepiej podac macierz a nie 3 przekształcenia

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: