  • Data: 2011-05-01 14:40:46
    Temat: Re: przekształcenia 2D
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 30 Apr 2011 20:27:53 +0200 Maciek P?i?z??

    > Czy ktos wie może jak rozciągnąć krzywą beziera?
    > coś jak skalowanie, ale tak by poczatek i koniec trafił dokładnie tam
    > gdzie chcę.

    To będzie złożenie przekształceń:
    * najpierw translacja tak, żeby jeden koniec krzywej trafił na pierwszy
    punkt P1
    * następnie obrót wokół P1, tak aby prosta przechodząca przez końce
    krzywej pokryła się z prostą przechodzącą przez zadane punkty
    * na końcu skalowanie ze środkiem P1, tak aby drugi koniec "trafił" na
    P2

    > ew. jak zrobic macierz przekształcenia w svg by jeden obiekt trafil
    > na drugi. powiedzmy mam obiekt zamkniety w kwadrat i mam przeciwległe
    > punkty. I chce by trafił w zadany prostokat.

    Jeśli prostokąty są równoległe do osi ukł. współrzędnych, to proste
    skalowanie.

    w.