  • 11. Data: 2012-06-17 23:22:25
    Temat: Re: przekłądnia-tryb
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    O taki łamanym wrzecionie sobie marzę.
    http://img194.imageshack.us/img194/125/wrzeci2.jpg

    Skręcając względem siebie te ścięte walce oś zmienia kąt od 0-90 stopni.

    Robert

  • 12. Data: 2012-06-17 23:33:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jeszcze przekrój. Bo to moja radosna twórczość i może być problem z tym co
    miałem na myśli.
    Te dwa ścięte walce z trybami są identyczne. Na rys. w jednej części nie
    narysowałem łożyska (niebieskie).
    Pierścienie połączone ze sobą np. kłami/bolcami.
    http://img713.imageshack.us/img713/6776/wrzeci3.jpg

    Robert

  • 13. Data: 2012-06-17 23:50:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "WM "
    > http://tiny.pl/hlhwz

    To jest ciekawe.
    Może z trybów od gumówki
    http://frankowski-narzedzia.pl/img,top,537,2012_04_0
    7_10_44_47.jpeg
    takie coś złożyć?
    Koszt trybów praktycznie żaden.
    Tylko ten przegub... ale chyba realniejszy niż ten wieniec.

    Robert

  • 14. Data: 2012-06-18 00:09:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2012 23:33:18 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Pierścienie połączone ze sobą np. kłami/bolcami.
    > http://img713.imageshack.us/img713/6776/wrzeci3.jpg

    Tak jak pisalem - to ci nie zadziala, tak sie przekladni stozkowych nie
    robi. A szkoda, bo pomysl moze wart opatentowania, a przynajmniej
    zgloszenia.

    Aczkolwiek ... po pewnych zmianach moze by i zadzialalo.

    A nie bedzie prosciej i lepiej zrobic wymienna koncowke z przekladnia ?

    J.

  • 15. Data: 2012-06-18 00:20:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 17 June 2012 22:33:18 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Jeszcze przekr�j. Bo to moja radosna tw�rczo�� i mo�e by� problem z tym
    co
    > mia�em na my�li.
    > Te dwa �ci�te walce z trybami s� identyczne. Na rys. w jednej cz�ci nie
    > narysowa�em �o�yska (niebieskie).
    > Pier�cienie po��czone ze sob� np. k�ami/bolcami.
    > http://img713.imageshack.us/img713/6776/wrzeci3.jpg

    Poszukaj jak się to robi w robotach przemysłowych.
    Konrad

  • 16. Data: 2012-06-18 01:02:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"
    Poszukaj jak się to robi w robotach przemysłowych.

    Roboty widziałem z zewnątrz. I takiego na 45* łamania nie widziałem. A co
    dopiero wewnątrz. :-)
    W obrabiarkach CNC. Wrzeciono na końcu.

    Robert

  • 17. Data: 2012-06-18 01:07:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."
    > Tak jak pisalem - to ci nie zadziala

    Tylko dlaczego?
    http://img804.imageshack.us/img804/6928/wrzeci4.jpg
    Ten górny wygląda jak tryb po listwie zębatej. Tylko ugięta w pierścień.
    A ten dolny jak dwa tryby 22,5 stopnia.

    Robert

  • 18. Data: 2012-06-18 01:23:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 18 June 2012 00:02:57 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel"
    > Poszukaj jak się to robi w robotach przemysłowych.
    >

    > Roboty widziałem z zewnątrz. I takiego na 45* łamania nie widziałem. A co
    > dopiero wewnątrz. :-)

    Roboty tak się projektuje żeby nie dźwigać silników na ruchomych członach ze względu
    na ich masę (bezwładność). Tam napęd na kiść przekazuje się poprzez kilka przegubów,
    typowo trzy, ale zdarza się więcej. Kąty 0-360 stopni. Kiedyś studiowałem robotykę, a
    było to dawno, nakupowałem sobie książek o takich rzeczach. Dzisiaj nawymyślali kupę
    jeszcze fajniejszych rozwiązań. Niestety, nie robię tego co studiowałem. Dlatego
    tylko mówię: poszukaj.
    Konrad

  • 19. Data: 2012-06-18 01:23:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."
    > A nie bedzie prosciej i lepiej zrobic wymienna koncowke z przekladnia ?
    Ale ja chcę mieć możliwość wiercenia pod dowolnym kątem.

    Robert

  • 20. Data: 2012-06-18 01:54:19
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > takie coś złożyć?
    > Koszt trybów praktycznie żaden.
    > Tylko ten przegub... ale chyba realniejszy niż ten wieniec.

    Nie chcę Cie martwić. Nie zrobisz takiej przekładni. Nie masz najmniejszej
    szansy.