  • Data: 2012-07-09 10:58:04
    Temat: Re: przekazywanie parametrów
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 9 Jul 2012 09:57:24 +0200, identyfikator: 20040501 napisał(a):

    Strasznie niejasno opisałeś problem a i jakikolwiek on by nie był, to
    wydaje mi się, że rozwiązanie jakie rozważasz jest conajmniej dziwaczne.

    > jest taka sprawa, ano jest strona www z formularzem, strona ładowana jest z
    > linku href=abc.php bo ponieważ zawiera dwa includy, które się muszą
    > wykonać...

    Jaki jest związek konieczności załadowania includów z faktem, że do strony
    prowadzi link abc.php? Includy są przecież fragmentem kodu skryptu abc.php
    niezależnie od tego czy prowadzi do tego skryptu link czy weszliśmy
    bezpośrednio.

    > dane z formularza przekazywane są (to znaczy będą) do skryptu
    > php, który zwraca link href w nagłówkach do drugiej strony, czyli tak zwane
    > przekierowanie...

    W nagłówkach nie zwraca się linku href tylko URL (o ile masz na myśli
    nagłówek Location). Linkiem nazywamy kod HTML np. <a href...> Posługuj się
    poprawną nomenklaturą abyśmy rozumieli co piszesz.

    Formularz jako taki nie może wykonać żadnego przekierowania w taki sposób
    aby możnabyło nagłówkami sterować. Czy masz na myśli to, że submit
    formularza spowoduje, że pozostaniemyy na tej samej stronie, która
    następnie wygeneruje nagłówek np. 301 (przekierowanie) i przeniesie
    przetwarzanie danych z formularza do innego skryptu np. def.php?

    > no i chciałbym na tej drugiej stronie wygenerować pewien
    > ciąg znaków związany z danymi z formularza... nieco zamieszane, ale może
    > Ktoś załapie... jak to zrobić? przypominam, że skrypt php odbierający dane z
    > formularza zwraca tylko przekierowanie bo na tej drugiej stronie też dwa
    > includy które się muszą wykonać...

    Kolejna enigmatyczna wypowiedź. Jakie jest uzasadnienie konieczności
    wykonania przekierowania bo na drugiej stronie ma też jakieś includowanie
    nastąpić? Co ma piernik do wiatraka?

    > sesja na nic tu się nie przyda... myślałem o generowaniu jakiegoś unikalnego
    > ciągu i zapisywaniu w bazie... problem tylko w tym jak te id później z bazy
    > usuwać?

    Dlaczego sesja się nie przyda? Właśnie sesja jest podstawowym sposobem
    przekazywania danych między skryptami.