  • Data: 2013-07-02 08:21:27
    Temat: Re: przejscie dla pieszych, kto wymusil?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 2 lipca 2013 07:47:25 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
    > Sytuacja jak na obrazku
    >
    > http://goo.gl/maps/8CJvE
    >

    > Przechodze 'z gory' przez dwuetapowe przejscie dla pieszych
    >
    > jestem na wysepce, upewniam sie czy moge dalej kontynulowac przejscie
    >
    > widze auto na rondzie, ktore scina te rondo zajezdzajac lewa osia,
    >

    > przekonany ze dystans jest spory, bo jest, ze auto zwolni wchodze na
    >
    > przejscie w drugim etapie
    >
    > w tym czasie bedac na przejsciu wykonujac drugi krok, podmuch auta ociera
    >
    > sie o mnie
    >

    > czy wtargnolem na przejscie, czy kierowca wymusil pierszenstwo?

> [...]

    wg mnie - tak troche z uzyciem szklanej kuli ;) zlamales

    Art. 14.
    Zabrania się:

    wchodzenia na jezdnię:
    bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

    PoRD Art. 13. 8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze
    dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten
    stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów
    jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.

    WS