-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-m
ail
From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: przegub?
Date: Sat, 25 Feb 2012 15:00:18 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 51
Message-ID: <jiapgq$4sp$1@news2.ipartners.pl>
References: <jiah7h$o5v$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: wimax4-143.telbeskid.com.pl
X-Trace: news2.ipartners.pl 1330178394 5017 85.219.200.143 (25 Feb 2012 13:59:54 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 25 Feb 2012 13:59:54 GMT
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2436444
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "cyclist" <g...@g...com> napisał w wiadomości
news:jiah7h$o5v$1@news.task.gda.pl...
> Mam pytanie.
> Co może być przyczyną takich objawów. Jadę wolno na 3,4 biegu obroty w
> granicach 2000 i słyszę jakby jakieś obcieranie dosłownie takie
> chrobotanie jakiegoś wałka, koła -jak przejadę przez jakąś koleinę to jest
> to jeszcze bardziej słyszalne, też jest wyraźniej słyszalne jak
> przyspieszę - w momencie dodania gazu później nic nie słychać na wyższych
> obrotach . (myślałem że to przegub ale z tego co wyczytałem to po
> zrobieniu testu przy ruszaniu na skręconych kołach bym coś usłyszał ,a u
> mnie nic) wg mnie jest to gdzieś z okolic przedniego prawego koła auto to
> golf 4 TDI. Sprawdzanie zawieszenia nic nie dało wszystko ok.
W tamtym roku wymieniałem przegub homokinetyczny bo chrupał na zakrętach.
Zakładając zimówki zauwazyłem że mam luz na lewym wahaczu.
Pomyślałem że jakoś do wiosny pojeżdżę (tylko na mieście) i zrobię z
wahaczem jak będzie ciepło i sucho. Tymbardziej że diagnosta na badaniach
stwierdził że do wiosny wytrzyma.
Dupa blada. Przy tych tęgich mrozach zaczęło jednak mocniej walić wahaczem
bo guma w silentbloku stwardniała na kamień i na dodatek coś zaczęło
obcierać. Podjeżdżając do skrzyżowania na biegu zwalniając hamując
silnikiem było słychać wręcz jakby metal o metal tarł ale tylko przy
jeździe na wprost. Na zakrętach było zawsze OK. Wjechałem na kanał,
odkręciłem koło, wyczyściłem zaciski hamulca i nic nie znalazłem, tylko luz
wahacza.
Myślałem że może klocki się blokowały. Przez 2-3 dni po skręceniu całości
miałem spokój ale znów objaw powrócił, z tym że tarcie było niemal już
ciągle.
Stwierdziłem więc że to chyba wina luzu na wahaczu i przez niego koło przy
zwalnianiu daje nacisk na przegub homokinetyczny i dalej na półoś
a ta daje odpór na skrzyni. Pomyślałem że jesli tak to nie są już żarty i
wymieniłem czym prędzej wahacz. Upierdoliłem się jak głupi bo całe auto było
oblepione śniegiem i lodem ale wahacz a dokładnie silentblok wymieniłem.
Objaw tarcia minął jak ręką odjął ale niestety, po 3 tygodniach pojawiło się
chrupanie przegubu homokinetycznego. Jak widać luz na wahaczu spowodował
nacisk na przegub i jego uszkodzenie i to było tylko kwestią czasu kiedy
przegub zacznie sobie chrupać na zakrętach. Teraz czeka mnie druga wymiana
przegubu.
Zamiast zrobić od razu z wahaczem i wydać 30zł na silentblok, teraz muszę
wydać jeszcze 180zł na przegub.
Zastanawiam się też czy przypadkiem silnik na poduszkach leżu aby
prawidłowo, czy np. nie jest za bardzo przesunięty w lewą stronę. Poduszki
wyglądają na OK auto jest 100% bezwypadkowe. W innych autach przecież taki
luz na wahaczu nie miał takich konsekwencji, poza zużywaniem opony i gorszą
trakcją.
Chodzi mi po głowie popuścić śruby poduszek, zapalić silnik, niech się sam
ułoży i skręciś śruby.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.02.12 11:51 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=