-
Data: 2011-01-15 20:28:00
Temat: Re: przegrzewanie napedu 4x4
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-01-15 18:00, Arek M pisze:
> Nie mam pojęcia, jaki napęd ma duster, ale wątkotworca napisał"
> "autko posiada 3 ustawienia napedu - 2x4,auto (2x4 lub 4x4 zaleznie od
> przyczepnosci) i lock (4x4)"
>
> Dla mnie ostatnie określenie jest jasne i rozumiem to jako blokade
> centralnego dyfra.
Tam nie ma jako centralnego dyfra w takiej formie jak w "dorosłych"
terenówkach.
Samochód ten posiada stałe, mechaniczne przeniesienie napędu na przednie
koła. Napęd na tylne koła przenoszony jest przez elektronicznie
sterowane sprzęgło.
Tak w uproszczeniu:
- w trybie 2x4 sprzęgło jest zawsze rozłączone i napęd jest tylko na przód
- w trybie 4x4, w normalnych warunkach jazdy sprzęgło również jest
rozłączone, natomiast w przypadku np. buksowania przednich kół sprzęgło
się załącza przenosząc moment obrotowy na tylne koła
- w trybie 4x4 lock, sprzęgło się załącza niezależnie od warunków
Przegrzewanie napędu w trybie 4x4 lock pewnie jest wynikiem tego, że to
sprzęgło w trybie lock się ślizga podczas jazdy na zakrętach w warunkach
dobrej przyczepności, bo nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu
obrotowego jaki wtedy występuje.
W ogóle tego typu napędy doskonale się sprawiają jak trzeba zimą
zaparkować na nieodśnieżonym parkingu. Natomiast dłuższa jazda w
cięższym terenie szybko wykańcza to międzyosiowe sprzęgło, bo to nie
jest pomyślane do długiej, ciężkiej pracy.
Pół biedy jak są tam jakieś czujniki i po kilku próbach auto zapali
jakąś lampkę, rozłączy napęd, co oznacza żeby spróbować za pół godziny
jak to wszystko ostygnie.
Gorzej jak sprzęgło zaczyna się palić, a komputer nadal próbuje je
załączać. Bo już nie raz słyszałem jak posiadacze SUV-ów wybrali się "w
teren" i skończyło się to drogimi naprawami.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa