  • 1. Data: 2016-03-16 10:35:50
    Temat: przedluzanie pasow bezpieczenstwa
    Od: mikołaj <m...@g...com>

    mam takie pytanie, istnieje takie cos jak przedluzenie pasow
    bezpieczenstwa, jakis adapter czy cos? bo jak czytalem niektore pasy sa
    za krotkie zeby zapiac fotelik z tylu, a z przodu nie za kazdym razem
    sie nie da wylaczyc poduszki

  • 2. Data: 2016-03-16 10:41:18
    Temat: Re: przedluzanie pasow bezpieczenstwa
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-16 o 10:35, mikołaj pisze:
> [...]
    > bezpieczenstwa, jakis adapter czy cos? bo jak czytalem niektore pasy sa
    > za krotkie zeby zapiac fotelik z tylu, a z przodu nie za kazdym razem

    Kupuje się auto "pod teściową", wtedy jednym pasem możesz objąć całą
    kanapę z tyłu ;)

    Długie pasy to ja widywałem w amerykańskich wersjach samochodów - jakieś
    Fordy, Chevy, Plymouthy, itp.

    Nie wiem, czy aktualne przepisy zezwalają na przedłużki. Bo zrobić taką,
    to żaden problem od strony technicznej.

    A może to nie problem pasów, tylko złego projektu fotelika?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-03-16 11:34:36
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 16 Mar 2016 10:41:18 +0100
    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > A może to nie problem pasów, tylko złego projektu fotelika?

    Albo złego podejścia do zapinania fotelika ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 4. Data: 2016-03-16 11:55:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    mikołaj wrote:

> [...]
    > bezpieczenstwa, jakis adapter czy cos? bo jak czytalem niektore pasy sa
    > za krotkie zeby zapiac fotelik z tylu, a z przodu nie za kazdym razem

    http://lmgtfy.com/?q=pasy+bezpiecze%C5%84stwa+przed%
    C5%82u%C5%BCacze

    cieszesiezemoglempomoc

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2016-03-16 12:25:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > Albo złego podejścia do zapinania fotelika ;)

    Obawiam się, że to ostatnie.

  • 6. Data: 2016-03-16 20:00:13
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2016-03-16 10:35:50 niejaki mikołaj napisał:
    > mam takie pytanie, istnieje takie cos jak przedluzenie pasow
    > bezpieczenstwa, jakis adapter czy cos

    tak

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 7. Data: 2016-03-16 23:25:43
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2016-03-16 o 12:25, Pszemol pisze:

    > Obawiam się, że to ostatnie.

    Niekoniecznie, są samochody i foteliki, gdzie zapinanie fotelika pasami
    jest mocno uciążliwe i 10 cm więcej znacząco ułatwiło by życie...
    Może to zły projekt fotelika, ale z tym już niewiele zrobimy. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 8. Data: 2016-03-17 01:13:10
    Od: gizmacz <g...@g...pl>

    W dniu 16.03.2016 o 12:25, Pszemol pisze:

    > Obawiam się, że to ostatnie.

    Niekoniecznie. Zbyt krótkie pasy do dosyć powszechny problem przy
    fotelikach z osłoną tułowia, typu np. Cybex Pallas.

    g.

  • 9. Data: 2016-03-17 01:28:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 16 Mar 2016 10:35:50 +0100, mikołaj napisał(a):

> [...]
    > bezpieczenstwa, jakis adapter czy cos? bo jak czytalem niektore pasy sa
    > za krotkie zeby zapiac fotelik z tylu, a z przodu nie za kazdym razem

    Generalnie przedłużacze występują, tylko pewnie w instrukcji do takowego
    zobaczysz informację że nie jest to pas bezpieczeństwa i może służyć
    wyłącznie do mocowania lekkiego bagażu.
    A to z kolei pewnie nie tyle ze względu na wytrzymałość samego pasa, co nie
    do końca kompatybilne klamry.
    Bo różni producenci samochodów mają nieco różne klamry, czasami nawet inna
    dla środkowego i skrajnego fotela, a taki przedłużać pasuje do wszystkich -
    mimo wszystko kosztem pewności zapięcia.
    O ile samo raczej się nie wypnie, to nie bardzo masz gwarancję że nadal
    będzie poprawnie działać przy mocnym dzwonie.

    Domyślam się też, że ten problematyczny fotelik to taki tyłem do kierunku
    jazdy, a tam przesunięcie klamry pewnie niewiele da, bo założenie jest że
    biordowy z ramieniowym łączy się w okolicach siedziska.
    http://www.jedz-bezpiecznie.pl/foto/testy/Bezpieczen
    stwo-dziecka/Foteliki-i-wozki/20130605,02,Dziecko-w-
    Mazdzie-6-Sport-Kombi.jpg
    Mając taki przedłużacz (no chyba że bardzo krótki) może się nie dać
    poprawnie przeprowadzić pasów.