  • Data: 2011-09-19 00:07:40
    Temat: Re: przechowywanie akumulatorków
    Od: Padre <P...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Ktoś wie jak przechowuje się akumulatorki? czy lepiej co jakiś czas je
    > ładować, czy nie ma takiej potrzeby i mogą być cały czas rozładowane?
    > np. takie jak do wkrętarki używanej raz do roku.

    Przykra prawda jest taka, że niezależnie od Twoich starań dobre
    wytrzymają wiele lat a kiepskie rok a bardziej to zależy od szczęścia
    niż producenta, wystarczy że padnie jedno z kilkunastu ogniw połączonych
    w szereg. Posiadanie naładowanej wiertarki nie posiadającej ogniw
    litowych to też loteria, jedne po roku maja jeszcze ze 30% ładunku a
    inne po miesiącu są rozładowane.

    Mam kilka elektronarzędzi z akumulatorami i nie ładuję ich bez potrzeby
    tylko przed pracą, tylko wiertarkę z bateria litowa utrzymuję w stanie
    pełnej gotowości a i tak jak napisałem po pół roku jedne nadają się do
    pracy a inne są puste jak głowa posłanki S...

    W przypadku elektronarzędzi najważniejszy parametr to wysoka wydajność
    prądowa a dopiero na drugim miejscu pojemność a nie mam pewności czy
    metody przechowywania nastawione na utrzymanie pojemności jednocześnie
    zapewniają utrzymanie małej rezystancji wewnętrznej ogniw bo niestety
    degeneracja ogniwa tak czy siak postępuje z czasem i sposobem
    użytkowania. A te z dużą wydajnością maja zazwyczaj spore samorozładowanie.