  • 21. Data: 2012-07-20 15:31:13
    Temat: Re: prywatnosc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:jubcje$nf$1@inews.gazeta.pl...

    > A jak ktoras ze stron zmieni adres ? I ulokuje sie w jakims centrum
    > hostingowym ?

    To firewall wyświetli monit. Jak faktycznie sie z kimś chcę połączyć, to
    kliknę OK i zapamiętaj. Jak nie, to nie. Czy to przekracza możliwości
    techniczne?

  • 22. Data: 2012-07-20 16:43:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w
    >To firewall wyświetli monit. Jak faktycznie sie z kimś chcę połączyć,
    >to kliknę OK i zapamiętaj. Jak nie, to nie. Czy to przekracza
    >możliwości techniczne?

    przy wiekszej ilosci uzytkownikow (ty, zona, dwojka dzieci) nic nie
    bedziesz robi tylko klikal :-)

    Ale ja nie o tym - skad wiesz ze w tym centrum nie wykupili miejsca
    tez Chinczycy ?

    J.

  • 23. Data: 2012-07-20 18:10:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli co - zabronisz wszyskich polaczen, czy bedziesz mial nadzieje ze
    > twoj telefon jest wolny od wplywow Chinczykow/CIA/NSA/Google ? :-)

    Jeszcze raz dla słabszych: spiskowa chińska teoria dziejów nie mówi o
    sprzęcie za kilkadziesiąt dolarów. Raczej o takim za kilkadziesiąt tysięcy.
    I więcej.

  • 24. Data: 2012-07-20 18:25:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > przy wiekszej ilosci uzytkownikow (ty, zona, dwojka dzieci) nic nie
    > bedziesz robi tylko klikal :-)

    Kade z nich będzie klikało we własnym zakresie.

    > Ale ja nie o tym - skad wiesz ze w tym centrum nie wykupili miejsca tez
    > Chinczycy ?

    Nie wiem. Ale nie mam w komputerze danych dotyczących broni nuklearnej,
    więc podchodzę do tego hobbistycznie. Jak chcesz przechowywać drażlwie
    dane, to sobie spraw drugi komputer bez połączenia galwanicznego z siecią.
    Ustaw 3 metry od krawędzi domu i ekranizuj pomieszczenie siatką tworząc
    puszkę faraday'a. Grube story w okna i chyba możesz spać spokojnie.

  • 25. Data: 2012-07-20 19:24:44
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 14:57:36 +0200, J.F napisał(a):

    > Czyli co - zabronisz wszyskich polaczen, czy bedziesz mial nadzieje ze
    > twoj telefon jest wolny od wplywow Chinczykow/CIA/NSA/Google ? :-)

    Wszystkich nieautoryzowanych. Takie sprzęty nie łaczą się z czym popadnie,
    wręcz przeciwnie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

  • 26. Data: 2012-07-20 20:39:07
    Od: ALEX Alpha MR <c...@g...pl>

    W dniu Pt 20 07 2012 19:24, Waldek Godel pisze:

    > Wszystkich nieautoryzowanych. Takie sprzęty nie łaczą się z czym popadnie,
    > wręcz przeciwnie.

    Nokia jeszcze nie bawi się w szpiegowanie? Symbian ofkors. Czy już? :-/

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 27. Data: 2012-07-20 20:43:02
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 20:39:07 +0200, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > Nokia jeszcze nie bawi się w szpiegowanie? Symbian ofkors. Czy już? :-/

    Centrale na symbianie? Wąchasz coś? Czy od razu w żyłę?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 28. Data: 2012-07-20 20:58:03
    Od: ALEX Alpha MR <c...@g...pl>

    W dniu Pt 20 07 2012 20:43, Waldek Godel pisze:

    > Centrale na symbianie? Wąchasz coś? Czy od razu w żyłę?

    Jezu. Wątek jest o szpiegowaniu użyszkodnika przez telefon/smartfon, z
    pobocznymi fantazjami. I w tym temacie Cię zapytałem. Co się tak jeżysz? :-/

  • 29. Data: 2012-07-20 21:01:38
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 20:58:03 +0200, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > Jezu. Wątek jest o szpiegowaniu użyszkodnika przez telefon/smartfon, z
    > pobocznymi fantazjami. I w tym temacie Cię zapytałem. Co się tak jeżysz? :-/

    A skąd wziąłeś smartfony, drogi Watsonie? W początkowym linku nie ma o nich
    mowy, było KILKAKROTNIE podpowiadane, że to NIE chodzi o sprzęt endusera,
    tylko o sprzęt za ciężką, wielocyfrową kasę.

    Wyjaśnisz skąd je wziąłeś? I jakim cudem mogliby szpiegować 80%
    komunikacji, skoro ich sprzedaż sprzętu dla end-userów oscyluje w okolicach
    pojedyńczych procentów? No skąd?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 30. Data: 2012-07-20 22:43:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    wiadomości news:1bjuqt313voai$.dlg@lepper.institute.com...

    > Wyjaśnisz skąd je wziąłeś? I jakim cudem mogliby szpiegować 80%
    > komunikacji, skoro ich sprzedaż sprzętu dla end-userów oscyluje w
    > okolicach
    > pojedyńczych procentów? No skąd?

    Z tym fragmentem, to akurat sie nie zgodzę. Mając hipotetyczny dostęp do
    kilku procent urządzeń spokojnie można szpiegować znacznie większy odsetek.
    Przecież te urządzenia komunikują sie nie tylko miedzy sobą, ale z innymi
    urządzeniami. Obrazowo. Zakładajac, że mamy w sieci cztery urządzenia i dwa
    z nich szpiegujemy, a ilość połączeńpomiędzy każdym z dwóch urządzeń jest
    taka sama, no to nie monitorujemy 50% sieci (jakby to wskazywał odsetek
    udostępnionych urządzeń), ale 75% sieci. Nie mamy dostępu tylko do połączeń
    pomiędzy nieprzejętymi urządzeniami. Jak stosunkowo łatwo zauważyć w
    wypadku x urządzeń nieprzejętych spośród y, nie mamy dostępu do x*(x-1)
    spośród y*(y-1) wszystkich połączeń. Proste przeliczenia pozwalają na
    wyliczneie, że już przejęcie 55% urządzeń pozawala na przejęcie 80%
    korespondencji. C jest oczywiście wywodem teoretycznym jedynie.