  • 1. Data: 2009-01-18 11:42:31
    Temat: protel 98 se - pady smd
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy Ktoś tu może mi powiedzieć jak tworzy się końcówki
    elementów smd w bibliotece pcb? konkretnie jak przypisuje
    się końcówkę układu scalonego smd do pola na górnej
    warstwie?

  • 2. Data: 2009-01-18 12:07:00
    Temat: Re: protel 98 se - pady smd
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    poprawka chodzi oczywiście o 99 SE, sory za pomyłkę.

  • 3. Data: 2009-01-18 12:42:35
    Od: Konop <k...@g...pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > czy Ktoś tu może mi powiedzieć jak tworzy się końcówki elementów smd w
    > bibliotece pcb? konkretnie jak przypisuje się końcówkę układu scalonego
    > smd do pola na górnej warstwie?

    Hmmm... z pamięci nie powiem, Protela 99 obecnie nie mam... więc masz
    dwa wyjścia - albo czekasz na odpowiedź kogoś bardziej kompetentnego,
    albo próbujesz to, co ja napiszę, ale bez gwarancji powodzenia ;)...

    Otóż wydaje mi się, że jak tworzysz element schematowy to pinom nadajesz
    numery... jak klikasz na Pin masz Pin Name i Pin Number. Chodzi o pole
    Number. Potem, gdy w elemencie PCB utworzysz pady SMD, klikasz na nie
    dwukrotnie i wpisujesz numer. W ten sposób kojarzony jest numer pinu
    układu scalonego ze schematu z konkretnym padem.

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2009-01-18 17:09:26
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Number. Potem, gdy w elemencie PCB utworzysz pady SMD,
    > klikasz na nie dwukrotnie i wpisujesz numer. W ten sposób
    > kojarzony

    ja zrobiłem pady rysując zwykłe prostokąty na warstwie
    TopLayer... może powinienem wstawić pady i zmienić ich
    parametry tak, żeby były prostokątami? wolałbym tą pierwszą
    wersję bo wygodniejsza... może Ktoś inny zna się na rzeczy?

  • 5. Data: 2009-01-18 17:19:11
    Od: "Dino" <din0@[spamerownielubie]gazeta.pl>

    identyfikator: 20040501 napisawszy:

    > ja zrobiłem pady rysując zwykłe prostokąty na warstwie
    > TopLayer... może powinienem wstawić pady i zmienić ich
    > parametry tak, żeby były prostokątami?

    Powinieneś wstawić pady.

    >wolałbym tą pierwszą
    > wersję bo wygodniejsza...
    Nie wiem, czy wygodniejsza. Po prostu raz na zawsze definiujesz
    wymiary (warstwy, ew. otwory) pada i już. Potem, przy budowie
    elementu wstawiasz pady, ew. poprawiasz numerki jak nie są takie,
    jak w dokumentacji i już. Element PCB łączy się automagicznie
    z elementem schematu i koniec.

    >może Ktoś inny zna się na rzeczy?
    Nie twierdzę, że znam się na rzeczy, ale tak się nauczyłem
    i działa. Choć na początku pracy z Protelem też próbowałem
    wyważać otwarte drzwi i robić pady ze ścieżek. Nie chcesz mieć
    pod górkę na dalszym etapie - zastosuj się do rad tych, którzy ból
    pomyłek już przeszli.

    pozdro
    Dino

  • 6. Data: 2009-01-18 17:27:30
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

> [...]
    > mieć
    > pod górkę na dalszym etapie - zastosuj się do rad tych,

    nie ma problemu, tylko powiedz mi jak wyeliminować otwór,
    wystarczy ustawić średnicę 0 mils? bo warstwę trzeba pewnie
    zmienić z MultiLayer na TopLayer?

  • 7. Data: 2009-01-18 18:28:20
    Od: "Dino" <din0@[spamerownielubie]gazeta.pl>

    identyfikator: 20040501 napisawszy:

    > nie ma problemu, tylko powiedz mi jak wyeliminować otwór,
    > wystarczy ustawić średnicę 0 mils? bo warstwę trzeba pewnie
    > zmienić z MultiLayer na TopLayer?

    Teraz nie sprawdze, ale bodaj tak.

    pozdro i powodzenia
    Dino

  • 8. Data: 2009-01-19 15:27:15
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > nie ma problemu, tylko powiedz mi jak wyeliminować otwór, wystarczy
    > ustawić średnicę 0 mils?

    Tak