  • 1. Data: 2009-01-17 22:17:46
    Temat: SAM7 i debugowanie pod Eclipse
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Próbuje wlasnie dogadać się z Eclipse i OpenOCD->SAM7. Teoretycznie gdb
    jest uruchamiane bez problemu, mogę obejrzeć program w stanie w którym
    się wysypuje ale nie mogę postawić breakpointa na "main". Prawdopodobnie
    z powodu tego że procesor po uruchmieniu zmienia lokalizację "remapem"
    pamięci flash. W ogóle jest sporo problemów (nie można zatrzymać na
    starcie, bo gdb przestaje odpowiadać, run nie działa wysypując eclipse,
    itd).

    Jest gdzies tutorial do tego jak bawić się w hardware debugging z SAM7 i
    eclipse? Potrzebowałbym czegoś jak to:

    http://avr-eclipse.sourceforge.net/wiki/index.php/De
    bugging#GDB_Hardware_Debugging

    tylko pod SAM7 bo chyba o czymś zapominam przy ustawianiu/konfiguracji.
    Googlam sobie od godziny i jakoś nie bardzo widzę.

  • 2. Data: 2009-01-18 03:58:11
    Temat: Re: SAM7 i debugowanie pod Eclipse
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

> [...]
    > pamięci flash. W ogóle jest sporo problemów (nie można zatrzymać na
    > starcie, bo gdb przestaje odpowiadać, run nie działa wysypując eclipse,

    Proponuję zlinkowanie do RAMu (0x00200000) i uruchamianie stamtąd.
    Procki SAM7 mają duże problemy przy debugowaniu z Flasha (tylko 2
    pułapki sprzętowe, z czego AFAIR jedna używana wewnętrznie przez
    openocd). I nie ma znaczenia, czy używasz Eclipse.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-01-18 12:33:35
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    > pułapki sprzętowe, z czego AFAIR jedna używana wewnętrznie przez
    > openocd). I nie ma znaczenia, czy używasz Eclipse.

    Sprawdzę, choć ładowanie w ram średnio mi się podoba bo nie mam miejsca
    na ten kod w ram :)

    Anyway przeglądałem PDFa od atmela ale oni to pokazują pod kątem
    windowsa a ja robie developing pod linuxem i pare rzeczy jest z lekka
    innych a ja uparłem się, żeby zrobić wszytko ręcznie.

  • 4. Data: 2009-01-18 22:04:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > Anyway przeglądałem PDFa od atmela ale oni to pokazują pod kątem
    > windowsa a ja robie developing pod linuxem i pare rzeczy jest z lekka
    > innych a ja uparłem się, żeby zrobić wszytko ręcznie.

    O czym PDFa?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-01-18 22:19:50
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > O czym PDFa?

    http://gnuarm.alexthegeek.com/atmel/Using_Open_Sourc
    e_Tools_for_AT91SAM7S_Cross_Development_revision_C.p
    df

    albo

    http://tinyurl.com/9gs4rk

    Moja pomyłka, to nie od atmela.

  • 6. Data: 2009-01-19 07:11:38
    Od: "Paweł" <a...@t...com>

    > Jest gdzies tutorial do tego jak bawić się w hardware debugging z SAM7 i eclipse?

    http://www.yagarto.de/howto.html
    http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/at
    mel_tutorial_source.zip

    pozdr