    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: prosty odbiornik lampowy (reakcyjny?)
    Date: Mon, 30 Nov 2009 21:53:22 +0000 (UTC)
    <hermmr$aql$1@atlantis.news.neostrada.pl> <herntf$hsn$1@news.onet.pl>
    <hes17f$3cq$1@atlantis.news.neostrada.pl> <heu5ff$vb7$1@news.onet.pl>
    <heufes$fmj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@t...dom>
    <heusik$beq$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@t...dom>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <s...@t...dom>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <hf192i$nbk$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Cześć!
    > Mnie uczyli, że są miejsca, gdzie nawet 24V nie jest bezpieczne. Podobno
    > chodziło o robotników pracujących w zęzie statku - to najniższe miejsce
    > tuż nad kilem. Mieli się tam tak pocić, że 24V powodowało przepływ zbyt
    > dużego prądu i używali narzędzia na 12V. Tego nie potwierdzę, po prostu
    > cytuję nauczyciela, który nie był dla mnie zbyt wiarygodny.

    To, że 24V można poczuć mokrą dłonią, dość łatwo sprawdzić doświadczalnie.

    > Niedawno zmarło dziecko, które połknęło litową bateryjkę. Wszyscy
    > stawiali na wyciek i toksyczność litu. Tymczasem chodziło o uwięźnięcie
    > pastylki na jednym z końców żołądka i elektrolityczne wyżarcie ścianki
    > żołądka (kwas) aż do tętnicy. To już jest dla mnie bardziej
    > prawdopodobne - choć pochodzi z gazety.

    Niedawno jak niedawno, ze dwa lata minęły. I tutaj była na ten temat
    dyskusja. Zresztą sam ją wywołałem (Subject: napięcie bezpieczne,
    kwiecień 2008). Właśnie w celu uzmysłowienia PT dyskutantom, że 3V
    też może zrobić krzywdę. No i oczywiście może nie wszyscy, ale byli
    tacy, co to wierzyli w zatrucie litem.

    --
    Jarek