-
11. Data: 2009-07-20 20:06:08
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: nadir <n...@h...org>
> Jak widać na razie daleko do spełnienia wymagań (na rok 2009 minimalna
> predkość negocjacji powinna wg decyzji UKE wynosić 46 kb/s a od 01.01.2010
> ma to być 48 kb/s).
Tak z ciekawosci, moglbys podac namiary ba ta decyzje UKE, bo jak dla
mnie to ona troche bzdurna jest. Nawet jak sie modemy zsynchronizuja na
48kbit/s to nie znaczy, ze "dalej" bedzie taka sama predkosc czy nawet
zblizona. Wiec jaki jest sens takich zapisow?
-
12. Data: 2009-07-20 20:41:58
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
nadir napisał:
>> Jak widać na razie daleko do spełnienia wymagań (na rok 2009 minimalna
>> predkość negocjacji powinna wg decyzji UKE wynosić 46 kb/s a od 01.01.2010
>> ma to być 48 kb/s).
> Tak z ciekawosci, moglbys podac namiary ba ta decyzje UKE, bo jak dla
> mnie to ona troche bzdurna jest. Nawet jak sie modemy zsynchronizuja na
> 48kbit/s to nie znaczy, ze "dalej" bedzie taka sama predkosc czy nawet
> zblizona. Wiec jaki jest sens takich zapisow?
Niczego bzdurnego w tym nie ma. Wymagania dotyczą *usługi powszechnej*,
czyli łączności *telefonicznej* obejmującej przesyłanie głosu i transmisję
danych (w tym faksów). Nikogo przy tym żadne "dalej" nie interesuje,
i słusznie. Tepsa ma wyznaczony obowiązek zapewniania przyzwoitej jakości
drutów do centrali, taki jest sens tych zapisów. A że ma to (albo mówiąc
dokładnie: nas) w dupie, to fakt znany od dawna.
--
Jarek
-
13. Data: 2009-07-20 21:08:49
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: nadir <n...@h...org>
> Niczego bzdurnego w tym nie ma. Wymagania dotyczą *usługi powszechnej*,
> czyli łączności *telefonicznej* obejmującej przesyłanie głosu i transmisję
> danych (w tym faksów). Nikogo przy tym żadne "dalej" nie interesuje,
> i słusznie. Tepsa ma wyznaczony obowiązek zapewniania przyzwoitej jakości
> drutów do centrali, taki jest sens tych zapisów. A że ma to (albo mówiąc
> dokładnie: nas) w dupie, to fakt znany od dawna.
Ale nawet znakomitej jakosci druty do/z centrali niczego nie gwarantuja,
wiec jak dla mnie to nadal bzdura.
-
14. Data: 2009-07-20 21:23:33
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
nadir napisał:
>> Niczego bzdurnego w tym nie ma. Wymagania dotyczą *usługi powszechnej*,
>> czyli łączności *telefonicznej* obejmującej przesyłanie głosu i transmisję
>> danych (w tym faksów). Nikogo przy tym żadne "dalej" nie interesuje,
>> i słusznie. Tepsa ma wyznaczony obowiązek zapewniania przyzwoitej jakości
>> drutów do centrali, taki jest sens tych zapisów. A że ma to (albo mówiąc
>> dokładnie: nas) w dupie, to fakt znany od dawna.
>
> Ale nawet znakomitej jakosci druty do/z centrali niczego nie gwarantuja,
> wiec jak dla mnie to nadal bzdura.
Ale dla tych, których rzecz dotyczy, bzdurą to nie jest. Wiem, bo sam
tak miałem, że mi nawet 9600 od faksu nie chciało negocjować. Wymagania
dotyczące prędkości negocjacji modemu, to jedyny bat jaki daje się
ukręcić na tepsę. Jasne, że nie o to chodzi, że ktoś godzinami modemuje
z kimś innym i w dodatku sprawia mu różnicę, czy jest 22 czy 24 kilo.
Na ogół idzie o to, by działał ADSL, czasem też, by dało się porozmawiać
bez trzasków i bez wsłuchiwania się w 50Hz. A to jest dość dobrze
skorekowane z jakością drutów.
--
Jarek
-
15. Data: 2009-07-20 21:45:18
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: nadir <n...@h...org>
> Ale dla tych, których rzecz dotyczy, bzdurą to nie jest. Wiem, bo sam
> tak miałem, że mi nawet 9600 od faksu nie chciało negocjować. Wymagania
> dotyczące prędkości negocjacji modemu, to jedyny bat jaki daje się
> ukręcić na tepsę. Jasne, że nie o to chodzi, że ktoś godzinami modemuje
> z kimś innym i w dodatku sprawia mu różnicę, czy jest 22 czy 24 kilo.
> Na ogół idzie o to, by działał ADSL, czasem też, by dało się porozmawiać
> bez trzasków i bez wsłuchiwania się w 50Hz. A to jest dość dobrze
> skorekowane z jakością drutów.
Doskonale to rozumiem i wiem do czego zmierza vari, ale chodzi mi oto
jak wyglada ten zapis UKE i na ile jest szczegolowy.
Bo co zrobi tepsa czy inny operator, gdy na idealnie dzialajacej linii
Twoj modem V.9x nie bedzie sie w stanie polaczyc z moim modemem szybciej
niz 14400, a winy bedzie moj modem, gdyz wiecej nie da rady?
Mozecie podac linka tego przepisu UKE, sa tam wyszczegolnione numery
dostepowe, ktore musza spelniac ten wymog 48kbit/s?
Googluje, ale jakos nie moge sie do tego dokopac.
-
16. Data: 2009-07-20 22:03:25
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
nadir wrote:
> Mozecie podac linka tego przepisu UKE, sa tam wyszczegolnione numery
> dostepowe, ktore musza spelniac ten wymog 48kbit/s?
> Googluje, ale jakos nie moge sie do tego dokopac.
http://www.bip.uke.gov.pl/_gAllery/31/28/3128.pdf
Dalej to już tylko ETSI :-)
M.
-
17. Data: 2009-07-20 22:14:21
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
nadir napisał:
>> Ale dla tych, których rzecz dotyczy, bzdurą to nie jest. Wiem, bo sam
>> tak miałem, że mi nawet 9600 od faksu nie chciało negocjować. Wymagania
>> dotyczące prędkości negocjacji modemu, to jedyny bat jaki daje się
>> ukręcić na tepsę. Jasne, że nie o to chodzi, że ktoś godzinami modemuje
>> z kimś innym i w dodatku sprawia mu różnicę, czy jest 22 czy 24 kilo.
>> Na ogół idzie o to, by działał ADSL, czasem też, by dało się porozmawiać
>> bez trzasków i bez wsłuchiwania się w 50Hz. A to jest dość dobrze
>> skorekowane z jakością drutów.
>
> Doskonale to rozumiem i wiem do czego zmierza vari, ale chodzi mi oto
> jak wyglada ten zapis UKE i na ile jest szczegolowy.
> Bo co zrobi tepsa czy inny operator, gdy na idealnie dzialajacej linii
> Twoj modem V.9x nie bedzie sie w stanie polaczyc z moim modemem szybciej
> niz 14400, a winy bedzie moj modem, gdyz wiecej nie da rady?
Przy takim umiejscowieniu winy, to tepsa w ogóle nie będzie musiała nic
robić. Ale jak dobrze rozumiem intencje wątkotwórcy, chce on najpierw
sam rzetelnie wszystko sprawdzić, wykluczyć winę czynników zewnętrznych,
a dopiero później awanturować się o stan swojej linii.
I tu jest najgorsze. Bo tepsa nadal nie będzie chciała zrobic NIC. Bez
interwencji UKE, sądów, prokuratur czy czego tam jeszcze, nawet palcem
nie kiwnie. A jak kiwnie, to żeby wykiwać, a nie żeby naprawić. Będą
trwonić energię na kłótnie i dowodzenie, że wszystko działa wspaniale,
a do naprawy się nie zabiorą. Taka to już jest ta firma i jej reprezentanci.
> Mozecie podac linka tego przepisu UKE, sa tam wyszczegolnione numery
> dostepowe, ktore musza spelniac ten wymog 48kbit/s?
> Googluje, ale jakos nie moge sie do tego dokopac.
Ja już nie mam do czynienia z "operatorem wyznaczonym do świadczenia
usługi powszechnej", więc takich rzeczy nawet nie czytam.
--
Jarek
-
18. Data: 2009-07-20 22:55:05
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: "SDD" <s...@t...pl>
Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h41eak$b48$1@atlantis.news.neostrada.pl...
447320000 l:mni, p:mni (chyba) - MNI Telecom
586990500 l:ppp, p:ppp (chyba) - T2
Pozdrawiam
SDD
-
19. Data: 2009-07-20 22:55:36
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: nadir <n...@h...org>
Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:
> nadir wrote:
>
>> Mozecie podac linka tego przepisu UKE, sa tam wyszczegolnione numery
>> dostepowe, ktore musza spelniac ten wymog 48kbit/s?
>> Googluje, ale jakos nie moge sie do tego dokopac.
>
> http://www.bip.uke.gov.pl/_gAllery/31/28/3128.pdf
>
Dzieki, wlasnie oto mi chodzilo.
Cyt.
"10) wskaźnik jakości transmisji
danych w paśmie fonicznym za
pomocą modemów
Przepływność dla 80% połączeń
(kbit/sekundę)
46,00"
Moze mi ktos wytlumaczyc czy te 80% polaczen dotyczy pojedynczej linii
abonenckiej, czy 80% ze wszystkich dzialajacych/dostepnych?
-
20. Data: 2009-07-20 23:12:49
Temat: Re: (prośba) numery dial-up
Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
nadir wrote:
> Moze mi ktos wytlumaczyc czy te 80% polaczen dotyczy pojedynczej linii
> abonenckiej, czy 80% ze wszystkich dzialajacych/dostepnych?
>
>
Naprawdę gugla zamknęli? :-)
http://www.uke.gov.pl/_gAllery/17/65/17652/Protokol_
zdalnych_badan_QoS_za_2008_rok.pdf
M.