  • 31. Data: 2017-10-24 20:53:55
    Temat: Re: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-24 o 20:31, Piotr Gałka pisze:

    > Chodziło mi tylko o czytelność. Napisałem inline aby podkreślić, że da
    > się to zrobić bez pogarszania wydajności.
    Ok.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2017-10-24 22:33:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Tak się zastanawiam do czego ona mogła by być przydatna i nie bardzo
    > potrafię wymyślić jakiś przykład generujący realną taką potrzebę.

    Nieraz emuluje się w ten sposób w C wyjątki dostępne w C++, takie
    natychmiastowe wyjście z nawet mocno zagnieżdżonego kodu i przeskok do
    etykiety obsługującej wyjątek.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 33. Data: 2017-10-25 02:28:17
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Tue, 24 Oct 2017 22:33:43 +0200, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Nieraz emuluje się w ten sposób w C wyjątki dostępne w C++, takie
    > natychmiastowe wyjście z nawet mocno zagnieżdżonego kodu i przeskok do
    > etykiety obsługującej wyjątek.

    Ja tam myślę że jest odwrotnie - to C++ ze swoją całą "wyjątkowością"
    próbuje emulować niezastąpione GOTO, bo to ostatnie z dnia na dzień
    przestało być modne :)

    Mateusz

  • 34. Data: 2017-10-25 09:51:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mateusz Viste wrote:

    > Ja tam myślę że jest odwrotnie - to C++ ze swoją całą "wyjątkowością"
    > próbuje emulować niezastąpione GOTO

    C++ ma goto, więc niczego emulować nie musi.

    > bo to ostatnie z dnia na dzień przestało być modne :)

    Ono jest tak samo modne, jak kolonoskopia -- czasami trzeba...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 35. Data: 2017-10-29 20:42:25
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Oct 2017 23:07:53 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > go to 100 (pranie)
    > go to 100 (pranie)
    > go go 100 (pranie)
    > go to 200 (płukanie)

    A po wuja goto? Już w latach 70-tych wiedziano że nie ma sensu używać
    skoków. Nota bene, w pralkach bywają dwa mikrokontrolery. Jeden do
    ogólnej logiki, drugi do sterowania samym silnikiem.

    Ale... pralka zasilana jest z 230V AC, jest woda, może urwać rękę,
    obciąć palce, albo zwyczajnie zalać sąsiadów itp. przy próbach i
    "debugowaniu". Czy nie lepiej zacząć od czegoś bezpieczniejszego, a
    jednocześnie bardziej innowacyjnego niż pralka?

  • 36. Data: 2017-10-29 20:48:47
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Oct 2017 09:31:16 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > W C/C++ możesz z grubsza programować tak, jak to się robiło w
    Basicu.

    Ogólnie, w czymkolwiek to się programuje jak w czymkolwiek. Znaczy
    siedzi się (lub stoi lub leży lub zwisa) i programuje.

    Tyle że programowanie w C++ obiektowo a w Basic ZX Spektrum to
    zupełnie różne światy. Trochę tak jak chodzenie po linie i chodzenie
    po trawie.

  • 37. Data: 2017-10-29 20:56:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    wrote:
    > przydaje się sporadycznie (choć w pewnych sytuacjach faktycznie się
    > przydaje)

    Nigdy się nie przydaje. No może poza jednym: pozwala odsiać marnych
    programistów i kiepskie firmy. Oczywiście mowa o C, a nie Fortranie
    IV.

  • 38. Data: 2017-10-29 21:38:12
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Oct 2017 11:22:51 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Znalazłby się, np wyjście z podwójnej pętli, breakiem wyjdziesz
    tyle że
    > pętlę wyżej gdzie musisz testować warunek dalszego wyjścia, jak
    widzisz
    > zaciemnia się kod i robi się to mało eleganckie.

    Jak ktoś zna tylko pętlę for, to używa break i - gdy sprawy się
    komplikują - goto.

  • 39. Data: 2017-10-29 21:48:11
    Od: slawek <f...@f...com>

    On 24 Oct 2017 10:30:21 GMT, Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:
    > przeczytałem tylko wstęp i miałem dość :)

    > moich pracowników. Młodym się chyba nudzi

    Przeczytałem kilka książek Stroustrupa. Raczej łatwa lektura. Raczej
    mądry człowiek, mądrzejszy niż różne Mateuszki. Ale może ja się nie
    znam.

  • 40. Data: 2017-10-29 21:50:40
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Oct 2017 13:23:00 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Sprawdziłem.
    > U mnie (Builder 5) też się zapętla.

    Miejsce BCB5 jest w muzeum, zresztą to kiepski kompilator był.
    Najśmieszniejsze: błędnie generowały kod dla goto.

    A sprawdza się że standardem.