eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[c] doom sourceRe: program stockfish
  • Data: 2012-05-03 12:29:23
    Temat: Re: program stockfish
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    >
    > > <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    > >
    > > > w szczegolnosci:
    > > > - jak daleko siega ksiazka debiutow (ile tur naprzod w calosci
    > > > rozpracowane, ile ew sciezek przeliczone i odlozone)
    > > W każdym programie książka debiutowa może być budowana innym algorytmem i
    > > w związku z tym w każdym programie może mieć inną głębokość.
    > > Przykładowo można wziąć bazę rozgrywek dobrych graczy i przekopiować z
    > > niej do programu np. pierwsze 12 ruchów. Wtedy książka będzie sięgała do
    12
    > > ruchów... Czasami słyszę że niektóre otwarcia w niektórych programach
    > > sięgają do 28-32 ruchów.
    > >
    > > Jedna z ciekawych (ale nie bez kontrowersji) metod budowania książki
    > > jest opisana np. tam:
    > > http://www.cis.uab.edu/hyatt/learning.html
    > >
    > >
    > > > - o ile moge wyobrazic sobie ze program liczy sobie
    > > > ta fuukcje oceny pozycji to chyba powinien tez liczyc ja
    > > > 'w odwrotna strone' z punktu widzenia przeciwnika (i brac
    > > > te ruchy przeciwnika jako bardziej prawdopodobne) ?
    > >
    > > Po pierwsze plansza w takich grach jak szachy czy warcaby jest
    symetryczna.
    > > Jeśli w danym układzie prawem do ruchu dysponują np. czarne, to można
    > > zrobić lustrzane odbicie planszy i policzyć ocenę tak, jakby prawo
    > > do ruchu miały białe.
    > >
    > > Po drugie w takich grach wygrana jednej strony oznacza przegraną drugiej.
    > > Więc jeśli ocena dla danego układu dla białych wynosi np. +45 to można
    > > przyjąć że dla czarnych wynosi -45. Tzw gra o sumie zerowej.
    > >
    >
    > nie o to mi chodzi, chodzi o to czy kojarzysz sam algorytm
    > 'przeszukiwania' drzewa, na pewno trzeba przeszukiwac
    > jakies prawdopodobne ruchy wiec trzeba miec kryterium
    > prawdopodobienstwa zarowno swoich posuniec jak i
    > posuniec przeciwnika - przeszukania latwo mi sobie
    > wyobrazic ale jak nie bardzo kojarze jak wygladac moze
    > sam algorytm wyboru
    >

    o ile kojarze szachy to to jest gra w ktorej (przynajmniej jak
    ja gralem) glownym elementem jest stwarzanie zagrozenia (zwlaszcza
    dla nieoslonietych figur) np koniem dla gonca czy wiezy, wiec
    pewnie po tych zagrozeniach sie liczy te wybory

    - niby umiem grac z tym ze nigdy nie lubilem kombinowac
    i zasadniczo z kim nie gralem (troche z ojcem czy pozniej
    np w karty czy strategie z kumplami tez troche) to zawsze
    przegrywam, a ostatnimi czasy to wogole nie mam checi w to
    grac - za to kiedys gralem w pewien ordzaj fajnej karcianki
    (na kompie, astral costam) gdzie wystawialo sie np dżiny
    przeciw szkieletom, regenaratora kontra zombie itd (parami
    po piec w pionowych kolumnach i to byla swietna gra)







    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: