  • 11. Data: 2014-05-01 19:19:14
    Temat: Re: program do doglebnego testowania hdd
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-04-30 20:54, Pszemol pisze:
    > Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Zrozumiałem wcześniej że nie używasz Memtest86 tylko czegoś innego :-)
    > Mnie nie stac na taka metode jak Twoja, gdzie jak tylko podejrzewasz kostke
    > pamięci to ją wyrzucasz :-))

    Ogólnie to niby NTG, ale odpowiem, ja głównie używam gold memory
    Ale tak z kilka razy do roku maksymalnie.
    www.goldmemory.cz

  • 12. Data: 2014-05-02 13:06:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Swoją drogą to dzięki za rekomendacje MHDD - wykryłem jednak problemy z tym
    > dyskiem twardym, 67 sztuk UNC i 16 relokacji w SMART.
    >
    > A więc wymienię jej ten dysk twardy tak czy inaczej a i może problem
    > bluescreenów zniknąć...

    Ten MHDD jakis nadwražliwy jakis: przetestowałem sobie nowy dysk w tym
    laptopie, swieży ze sklepu, i jest 11 ostrzeżeń...

    http://www.yogile.com/mhdd/04389030l/share/?vt=xqeE3
    G5

    Co robic?

  • 13. Data: 2014-05-02 17:47:06
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > No właśnie
    > Wolę odpalić Prime95

    Bez roznicy.
    Tu chodzi o charakter/istote testowania pamieci.

  • 14. Data: 2014-05-02 18:04:39
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "jakson" <j...@e...org> wrote:

    > Bez roznicy.
    > Tu chodzi o charakter/istote testowania pamieci.

    Możesz rozwinąć temat? O jaką istotę testowania Ci chodzi?

  • 15. Data: 2014-05-02 18:45:35
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Możesz rozwinąć temat? O jaką istotę testowania Ci chodzi?

    Jesli memtest (i podobne) wykaze, ze jest blad to jest blad.
    Jesli nie wykaze, to nie oznacza, ze pamieci sa poprawne.

    Tego typu testy sa w stanie stwierdzi, ze pamiec jest bledna,
    ale nie sa w stanie wykazac, ze pamiec jest w pelni poprawna.

  • 16. Data: 2014-05-02 18:48:26
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Możesz rozwinąć temat? O jaką istotę testowania Ci chodzi?

    Testowanie pamieci typu HDD jest zupelnie inne
    niz metoda testowania pamieci typu RAM.

  • 17. Data: 2014-05-02 20:52:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "jakson" <j...@e...org> wrote:

> [...]
    >
    > Tego typu testy sa w stanie stwierdzi, ze pamiec jest bledna,
    > ale nie sa w stanie wykazac, ze pamiec jest w pelni poprawna.

    Jeśli ktoś doświadcza zwisów i blue screenów to niekoniecznie musi być za
    nie odpowiedzialna pamięć, w sensie sim wlozony do gniazdka.

    Jeśli testujesz pamięć programem jak memtest86 i on nic nie wykaże, to
    sądzę ze jest większe prawdopodobieństwo ze za zwisy czy bsod
    odpowiedzialne jest coś innego niż niezwykle rzadki (choć zgoda że
    potencjalnie możliwy) przypadek uszkodzenia pamięci ktorego nie wykrył
    memtest86.

    Duzo miales % przypadków zlego funkcjonowania komputera z winy pamięci a
    bledow zadnych memtest nie wykrywal nawet puszczony 5-6 pelnych przejsc?