  • 1. Data: 2014-04-30 10:13:05
    Temat: Ekran laptopa - brak synchronizacji
    Od: TurboPascal <i...@g...com>

    Na całym ekranie pojawiają się cienkie pionowe linie o kolorze i rozmieszczeniu
    uzależnionym od obrazu, który aktualnie powinien być wyświetlony. Zmiana kąta
    nachylenia ekranu radykalnie poprawia sytuację. Początkowo wystarczała minimalna
    zmiana, potem coraz większa - obecnie prawidłowy obraz uzyskuje się przy kącie
    mniejszym od 90 stopni, bądź bliskim 180. Efekt jest taki, jakby w zawiasach ekranu
    znajdowały się styki, które czasem kontaktują, a czasem nie. Już zamierzałem oddać
    laptopa do ponownej naprawy (2 lata temu wystąpiła identyczna historia - zapłaciłem
    wówczas za wymianę ekranu), lecz postanowiłem wcześniej sprawdzić, czy sam dam sobie
    radę z ewentualnym upgrade'm. Po ponownym montażu procesora, radiatora i pamięci
    oniemiałem ze zdziwienia: laptop działał jak nowy. Niestety po trzech tygodniach
    opisane wcześniej efekty powoli zaczęły powracać - ponawianie demontażu hardware'u
    daje częściową poprawę na kilka godzin. Czy rzeczywiście jedynym sposobem naprawy
    będzie wymiana matrycy LCD?

  • 2. Data: 2014-04-30 14:37:17
    Temat: Re: Ekran laptopa - brak synchronizacji
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "TurboPascal" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > poprawę na kilka godzin. Czy rzeczywiście jedynym sposobem naprawy będzie

    sprawdź taśmę od płyty głównej do ekranu oraz sam ekran dociskając przy brzegach
    na około co ma procesor i pamięć do uszkodzonego LCD wogóle skąd takie dziwne
    wnioski? objawy jakie podałeś to najczęściej właśnie przetarta taśma lub
    padająca matryca która łapie gdzieś jakieś niekontakty... Ja stawiam na taśmę

    Pzdr
    Piotrek