    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: procedura tworzenia programów
    Date: Sun, 19 Feb 2012 22:59:39 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 19:18:08 +0100, szyk napisal:

    > Co w tym dziwnego? Co prawda sam nie widziałem czegoś takiego, ale mogę
    > sobie wyobrazić, że jakiś "super-mistrz-zen" vel "starszy programista"
    > ma "do swojej dyspozycji" kilku "młodszych programistów" którzy
    > wyczesują dla niego różne trzeciorzędne tematy (np. przygotowanie
    > środowiska po instalacji systemu, albo oskrypcenie jakiejś czynności,
    > opracowanie wersji na inne systemy, robienie instalatorów, podczepianie
    > zewnętrznej biblioteki pod fasadę zdefiniowaną przez "mistrza"). Mi by
    > się to wydawało normalką tak jak w zakładach rzemieślniczych "mistrz" i
> [...]

    Z mojego doświadczenia wynika, że z jednej strony jest to bardzo dobry
    i często stosowany układ, a z drugiej przy tym samym wieku "mistrza" i
    "ucznia" troszeńkę przeszkadzają sprawy ambicjonalne, więc często nie
    nazywa się tego po imieniu, więc nie "ma do swojej dyspozycji". Szyk,
    trochę dyplomacji ;)

    Poza tym w każdej poważnej firmie musi być "zastępca
    > programisty" na okoliczność sytuacji życiowych (urlop, choroba,
    > odejście), bo inaczej co? Programista znika i firma stoi?

    Nie znam firmy, która miała by paść po odejściu jednego programisty,
    nie ma ludzi niezastąpionych. Urlopy, zwolnienia i odejścia zawsze
    się zdarzają.

    Edek