  • 11. Data: 2009-12-13 23:32:09
    Temat: Re: problem z płynnością youtub
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    Michał_Sz wrote:

    > Witam od jakiegoś czasu może miesiąc może dwa zauważyłem że płynności
    > odtwarzania filmów z youtube strasznie się pogorszyła, mimo że mam
    > 20MBit Ethernet VPN, rezerwując 5MBit dla siebie nie ma żadnej różnicy.
    >
    > Coś się stało ze serwerami youtube ?
    > Czy ktoś z was to zauważył ?
    >
    > Myślałem że to minie i teraz zaczyna mnie to denerwować.
    > wiem że serwerów jest sporo i czasem trafia na serwer gdzie po drodze
    > jest 10 hopów ale czasami trafia na serwer gdzie droga to 2-3 hopów ale
    > płynność jest taka sama czyli do kitu.

    Wina jest ewidentnie po stronie YT. Dopóki nie rozbudują sieci dostarczania
    treści w Polsce (a pewnie tego nie zrobią bo z biznesowego punktu widzenia
    nie ma po tego robić) i ewentualnie nie usprawnią algorytmu doboru serwera
    treści, bardzo częste będą przypadki kiedy jak najbardziej polski content
    jest ładowany z serwerów w USA. Często na g..no dobrany serwer contentu
    dobrze działa zmiana jakości materiału. Np oglądamy SD - muli, zmieniamy na
    HD i śmiga rewelacyjnie mimo 4x większego zapotrzebowania na pasmo. Tak czy
    siak usługa na siebie nie zarabia, reklamować google się nie musi więc nic
    dziwnego że kładzie na użytkowników w PL zwyczajnie pałkę. W tej sytuacji
    ogłoszone niedawno udostępnienie materiałów w 1080p traktuje jak żart.
    Szkoda tylko że za fatalną jakość tej usługi tak często baty zbierają
    operatorzy którym to podobno "sieć się zapycha".

  • 12. Data: 2009-12-14 06:14:33
    Od: Colin <m...@g...com>

    On 2009.12.13 14:03, Michał_Sz wrote:
> [...]
    > odtwarzania filmów z youtube strasznie się pogorszyła, mimo że mam
    > 20MBit Ethernet VPN, rezerwując 5MBit dla siebie nie ma żadnej różnicy.

    Na łączu TP tak.
    Na innych działa dobrze.

  • 13. Data: 2009-12-14 07:38:38
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    ____|______|______|______|______|______|

    > A jak masz skonfigurowane DNS-y?

    DNS mam swój, ale korzystam z TPSA 194.204.159.1 .

    Michał

  • 14. Data: 2009-12-14 09:27:40
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com <xarafaxz@_tnijta_gmail.com> wrote:

> [...]
    > treści, bardzo częste będą przypadki kiedy jak najbardziej polski content

    To dziwne, bo rozbudowują...

    --
    ŁT

  • 15. Data: 2009-12-14 09:32:12
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Michał_Sz <s...@p...onet.pl> wrote:

    > sprawdzałem te adresy z których w danej chwili próbowałem coś obejrzeć,
    > podglądając ruch pakietów i dodam to że był dziwny tak jakby ktoś
    > blokował paczki, poszło np. 100 pakietów chwila przerwy i znowu 100
    > pakietów te 100 to tak dla przykładu nie liczyłem ile.

    Taka blokada mogła by mieć sens, jeśli ktoś z poza sieci tpnet, chciał
    korzystać z serwerów google-cache stojących w tpnet. W innym przypadku, być
    może rzeczywiście jest jakiś problem z ich wydajnością.

    --
    ŁT

  • 16. Data: 2009-12-14 10:05:59
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Colin <michkol@gmailcom> napisal w wiadomosci
    > Na łączu TP tak. Na innych działa dobrze.

    Potwierdzam, nawet na "zabawkowym" laczu ADSL Netii (na linii TP) 1 Mbit
    filmy odtwarzaja sie plynnie, czego nie mozna powiedziec o Neostradzie o
    tych samych parametrach w Krakowie.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 17. Data: 2009-12-14 16:49:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał_Sz" <s...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > płynności odtwarzania filmów z youtube strasznie się pogorszyła,
    > mimo że mam 20MBit Ethernet VPN, rezerwując 5MBit dla siebie nie

    Zauwazylem. Zeby bylo smieszniej to pare filmow potrafi sie sciagac
    tragicznie, a jednoczesnie inny szybko.
    Czyli chyba po stronie YT/sieci gdzies dalej .. i juz naprawili.

    J.

  • 18. Data: 2009-12-14 20:55:36
    Od: Michał Dziwisz <"michal[et]dziwisz[dot]net"@nie.chce.spa.mu>

    Michał_Sz pisze:

    > Witam od jakiegoś czasu może miesiąc może dwa zauważyłem że płynności
    > odtwarzania filmów z youtube strasznie się pogorszyła, mimo że mam
    > 20MBit Ethernet VPN, rezerwując 5MBit dla siebie nie ma żadnej różnicy.

    Nie zauważyłem tego jakoś regularnie, ale dziś faktycznie (łącze
    Neostrada) to jest tragedia. Zresztą, nietylko z YT, ipla.tv też co
    chwilę się zacina, chociaż raczej jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

    --
    Pozdrawiam, Michał
    www.tyflopodcast.net

  • 19. Data: 2009-12-15 10:39:44
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2009-12-14 17:49, J.F. pisze:
> [...]
    > tragicznie, a jednoczesnie inny szybko.
    > Czyli chyba po stronie YT/sieci gdzies dalej .. i juz naprawili.

    Kwestia tego z jakiego źródła to idzie, gdyż z tego co zasłyszałem
    na lokalne cache idą popularne pliki.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 20. Data: 2009-12-15 23:20:00
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Z nowości, np. to http://www.youtube.com/watch?v=ysIzPF3BfpQ ma bitrate
    > zmienny, w granicach 2,8 - 6,4 Mbps (średnio 3,2). Łącze 8 Mbps daje radę,
    > a 4 Mbps już nie, chociaż teoretycznie powinno dać radę.

    Z ciekawości przetestowałem - mam w tej chwili na domowym łączu jakieś 12M
    down i 8M up wolnego. Płynność odtwarzania materiału w 1080p silnie zależy
    od lokalnej maszyny: pod Operą się nieco tnie, natmiast pod Exploderem 8.0
    idzie w miarę poprawnie. 720p idzie natomiast bez pudła na obu. Nasze
    upstreamy do świata o tej porze raczej _bardzo_ mocno się nudzą, zatem brak
    pasma wykluczam. Zresztą własnie włączyłem do porównania starego
    toshiba-uryna-laptoka ze zintegrowaną grafiką, Celeronem i 512M ramu, lata
    na tym zasyfiony XP Home. Droga Redakcjo, to się nie da jeść, youtube
    przestało się dać oglądać!
    ;-)

    --
    Ślązak