-
21. Data: 2012-02-14 06:09:33
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>
>
> Niestety z brakiem kultury technicznej i chocby odrobiny szacunku do
> wlasnego motocykla nie bede polemizowal. Jesli dla kogos problemem jest
> oproznienie gaznikow przed zimowaniem motocykla, prawidlowe naladowanie
> akumulatora przed wiosennym odpaleniem i nauczenie sie uzywania pozycji
> PRI w kraniku to juz nie moj problem.
>
>
Gaźniki...? Co to kurwa jest? :-P
--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black
-
22. Data: 2012-02-14 07:01:30
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-02-13 22:50, Kuczu pisze:
> Niestety z brakiem kultury technicznej i chocby odrobiny szacunku do
> wlasnego motocykla nie bede polemizowal.
Zdradź mi, dlaczego uruchamianie silnika z bardziej pojemnego
akumulatora jest dowodem niskiej kultury technicznej.
Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają
12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne
szkody. Mylę się?
-
23. Data: 2012-02-14 13:32:18
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-02-14 08:01, Marcin N pisze:
> Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają
> 12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
> sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne
> szkody. Mylę się?
Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w
Amperach.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
24. Data: 2012-02-14 13:36:16
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: AZ <a...@g...com>
On 02/14/2012 02:32 PM, Kuczu wrote:
>> Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają
>> 12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
>> sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne
>> szkody. Mylę się?
>
> Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w
> Amperach.
>
Ale to jak masz naprawdę dobre kable, bo na tych marketowych za 10 PLN
spokojnie większego prądu nie osiągniesz. Ja przedwczoraj paliłem na
dwóch drutach 2,5mm przytkniętych do klem ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
25. Data: 2012-02-14 13:42:36
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-02-14 14:36, AZ pisze:
> Ja przedwczoraj paliłem na
> dwóch drutach 2,5mm przytkniętych do klem ;-)
Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich rzeczy!
pozdr
newrom
PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
26. Data: 2012-02-14 14:04:03
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: AZ <a...@g...com>
On 02/14/2012 02:42 PM, Roman Niewiarowski wrote:
>
> Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich rzeczy!
>
Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż
w Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.
>
> PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
> odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
>
Raczej maksymalny jaki może dać źródło.
--
Artur
ZZR 1200
-
27. Data: 2012-02-14 15:04:21
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: "p 47" <k...@w...pl>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:jhdnpa$as9$2@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2012-02-14 08:01, Marcin N pisze:
>
>> Akumulator jest chyba źródłem napięciowym, nie? Duży i mały - oba dają
>> 12V. Ich pojemność i zdolność do generowania jakiegoś prądu - jest
>> sprawą drugorzędną, a już na pewno nie powinna wpłynąć na ewentualne
>> szkody. Mylę się?
>
> Mylisz sie. Istneje jeszcze cos takiego jak prad rozruchowy mierzony w
> Amperach.
>
Słusznie napisałes! Tyle, ze nie wyciągnąłes z tego prawidłowych wniosków!
Wymagany max. prąd rozruchowy akumulatora wynika z potrzeb odbiornika, tj
rozrusznika określonych w zasadzie jego konstrukcją. Jesli akumulator ma za
mały nominalny dop. prąd rozruchowy, albo jest juz zużyty, albo jest b.
zimny to nie jest w stanie dostarczyc rozrusznikowi pradu o natężeniu takim,
jaki jest wymagany do jego prawidłowej pracy. Rozrusznik za słabo "kreci".
Wówczas w czasie rozruchu wystepuje też nadmierny spadek napięcia na oporze
wewnętrznym takiego akumulatora i podawane napięcie do układu zapłonu moze
byc zbyt niskie, aby wygenerować iskrę o wystarczającej energii.
W takiej sytuacji zapalanie motocykla z akumulatora o większej pojemności i
większym dopuszczalnym prądzie rozruchowym od nominalnego, zainstalowanego
normalnie w motocyklu może pomóc.- rozrusznik spokojnie może "pociągnąć" z
niego cały wymagany przez siebie prąd rozruchowy, a mimo to spadek napięcia
bedzie tak mały, ze nie spowoduje to pogorszenia iskry.
Jedyne realne zagrożenie dla silnika motocykla jakie może wystapić przy
rozruchu z akumulatora o większej pojemności od nominalnego to wg mnie
mozliwość nadmiernie dlugiego, uporczywego prowadzenia rozruchu, gdy ten się
nie zapala. No, ale to już jest ekstremum!
-
28. Data: 2012-02-14 15:25:49
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
AZ pisze:
>> PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
>> odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
> >
> Raczej maksymalny jaki może dać źródło.
Akurat prawda jest po obu stronach. Prąd rozruchowy (prąd wyładowania)
akumulatora - określany przykładowo w temp. -18 stopni do spadku
napięcia do 8,4V. Z drugiej strony - prąd pobierany przez rozrusznik.
Ważne żeby aku było w stanie dać conajmniej taki prąd jak wymaga rozrusznik.
Raczej nie zgodziłbym się z Kuczu, że mocniejszy akumulator zaszkodzi
silnikowi. Nie wiem natomiast co na taką zmianę powie alternator +
regulator napięcia. Może w przypadku naładowanego akumulatora nic się
nie stanie - nie wiem.
Pamiętajmy, że są również motocykle turystyczne które wykorzystują
rozrusznik jako napęd wstecznego biegu. Czyli teoretycznie niekoniecznie
rozrusznik jest elementem który powinien się przegrzewać.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
29. Data: 2012-02-14 15:29:31
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: "p 47" <k...@w...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:jhdpkj$aac$1@node2.news.atman.pl...
> On 02/14/2012 02:42 PM, Roman Niewiarowski wrote:
>>
>> Kupiles odsniezarke hondy?! Bo kawasaki to chyba nie wymaga takich
>> rzeczy!
>>
> Nie, ale chyba kupiłem taki sam akumulator jaki idzie na pierwszy montaż w
> Hondzie bo ten z logo Kawasaki wytrzymał 7 lat.
> >
>> PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
>> odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
> >
> Raczej maksymalny jaki może dać źródło.
>
> --
NIe!! Maksymalny prad , jaki może dac źródło płynie tylko wówczas, gdy
źródło zewrzemy na krótko. Wtedy to wielkość tego prądu ograniczy wyłącznie
opór wewnętrzny źródła.
Gdy podłączymy do tego źródła odbiornik o okreslonym oporze to opór ten
(plus jak zawsze dodatkowo opór wewnętrzny źródła) okresla wtedy wielkość
prądu płynącego w takim obwodzie. Jesli odbiornik ma opór większy od zera to
oczywiście wówczas płynacy prad MUSI byc mniejszy od maksymalnego.
-
30. Data: 2012-02-14 15:34:25
Temat: Re: problem z odpaleniem kawasaki zx7r
Od: "p 47" <k...@w...pl>
Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
wiadomości news:jhdueh$40j$1@inews.gazeta.pl...
> AZ pisze:
>
>>> PS. a czy aby prad rozruchowy nie jest brany maksymalny jaki moze zuzyc
>>> odbiornik, a da sie przeslac ze zrodla ?
>> >
>> Raczej maksymalny jaki może dać źródło.
>
> Akurat prawda jest po obu stronach. Prąd rozruchowy (prąd wyładowania)
> akumulatora - określany przykładowo w temp. -18 stopni do spadku napięcia
> do 8,4V. Z drugiej strony - prąd pobierany przez rozrusznik. Ważne żeby
> aku było w stanie dać conajmniej taki prąd jak wymaga rozrusznik.
> Raczej nie zgodziłbym się z Kuczu, że mocniejszy akumulator zaszkodzi
> silnikowi. Nie wiem natomiast co na taką zmianę powie alternator +
> regulator napięcia. Może w przypadku naładowanego akumulatora nic się nie
> stanie - nie wiem.
Sądzę, że nic nie powie, bowiem napięcie zarówno duzego, jak i małego
akumulatora w spoczynku powinno nie przekraczac napięcia dopuszczalnego.
Przy poborze prądu rozruchu napięcie wyjściowe akumulatora duzego spadnie
mniej, ale to jest własnie korzystne.