-
1. Data: 2009-04-05 11:45:12
Temat: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: "Wieslaw" <j...@o...eu>
Witam,
Mam problem z ladowaniem w cbr1000rr. Dwa miesiace temu dalem go do naprawy, i
stwierdzono ze padl alternator. Po porzewinieciu alternatora ladowanie
dzialalo i moto jedzil bez problemu ze 1500 km, po czym znowu padlo ladowanie.
Stalo sie to wczoraj, nie wiem jeszcze jaka jest przyczyna ale prawdopodobnie
znowu padl alternator. Albo moze byc inna przyczyna. Czy ktos zna w Wawie,
warsztat, mechanika ktory moglby sie tym zajac? Nie mam na mysli ASO tylko
inny warsztar. Czy mozeci mi cos polecic?
Pozdrawiam
Wieslaw
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2009-04-05 12:18:55
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: Arni <a...@n...spam.org>
Wieslaw pisze:
> Witam,
>
> Mam problem z ladowaniem w cbr1000rr. Dwa miesiace temu dalem go do naprawy, i
> stwierdzono ze padl alternator. Po porzewinieciu alternatora ladowanie
> dzialalo i moto jedzil bez problemu ze 1500 km, po czym znowu padlo ladowanie.
> Stalo sie to wczoraj, nie wiem jeszcze jaka jest przyczyna ale prawdopodobnie
> znowu padl alternator. Albo moze byc inna przyczyna. Czy ktos zna w Wawie,
> warsztat, mechanika ktory moglby sie tym zajac? Nie mam na mysli ASO tylko
> inny warsztar. Czy mozeci mi cos polecic?
Przede wszystkim polecam gwarancje na wykonana usluge. Zamiast zgadwac
neich sprawdza czy altek jest sprawny. Jesli jest to szukasz innej
przyczyny, jesli nie to po co ladowc sie w koszty?
--
Sławomir Żurawski - Arni
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24 TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX - piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
Toruń http://volviki.org
-
3. Data: 2009-04-05 13:25:12
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: arbi73 <arbi@_NOSPAM_poczta.onet.pl>
Wieslawnapisal
> Witam,
> Mam problem z ladowaniem w cbr1000rr. Dwa miesiace temu dalem go do naprawy,
i
> stwierdzono ze padl alternator. Po porzewinieciu alternatora ladowanie
> dzialalo i moto jedzil bez problemu ze 1500 km, po czym znowu padlo
ladowanie.
> Stalo sie to wczoraj, nie wiem jeszcze jaka jest przyczyna ale prawdopodobnie
> znowu padl alternator. Albo moze byc inna przyczyna. Czy ktos zna w Wawie,
> warsztat, mechanika ktory moglby sie tym zajac? Nie mam na mysli ASO tylko
> inny warsztar. Czy mozeci mi cos polecic?
> Pozdrawiam
> Wieslaw
Witam sprawc regulator napiecia a potem szukaj dalei .Pozdrawiam
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
4. Data: 2009-04-05 14:02:56
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: "Mystik" <m...@p...pl>
Cześć
Użytkownik "arbi73" <arbi@_NOSPAM_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d431e56f70e7fc0d56050b2f4565f3d7$1@grupy.scigac
z.pl...
>
> Witam sprawc regulator napiecia a potem szukaj dalei .Pozdrawiam
Eee. Najpierw sprawdzić alternator. Jeżeli jest OK, to regulator do wymiany.
A jezeli nie jest OK, to IMHO regulator też do wymiany.
Bo o ile uszkodzenie alternatora samo z siebie jest bardzo sporadyczne, to
już uszkodzenie regulatora nagminne. A czasami może być tak, że regulator
wariurie np. po przekroczeniu jakieś temperatury albo napięcia na wejściu,
albo... bo tak. Dlatego możliwe jest uszkodzenie alternatora przez
"wariujący" regulator, który teoretycznie wygląda na dobry.
Pomijam takie drobiazgi jak poprawnośc np. przewodów masowych.
pozdr.
Mystik
-
5. Data: 2009-04-05 20:37:59
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: Eskimos <e...@t...pl>
On Sun, 5 Apr 2009 16:02:56 +0200, "Mystik" <m...@p...pl>
wrote:
>Bo o ile uszkodzenie alternatora samo z siebie jest bardzo sporadyczne, to
>już uszkodzenie regulatora nagminne.
No właśnie. Padające regulatory to bolączka wielu sprzętów. Ale
dlaczego tak? Czy zaprojektowanie takiego regulatora jakieś bardzo
trudnie jest? Albo może porzadny byłby bardzo drogi i sie nie opłaca,
czy co?
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań
-
6. Data: 2009-04-05 20:42:24
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"Eskimos" <e...@t...pl> wrote in message
news:se5it4pfs3monbjj2e29524ckpl6csuffi@4ax.com...
> dlaczego tak? Czy zaprojektowanie takiego regulatora jakieś bardzo
> trudnie jest?
Nie dam sobie reki obciac, ale wydaje mi sie, ze ma to cos wspolnego z
temperatura. Pamietam kombinacje ktoregos z kumpli, ktoremu notorycznie
padal regler (oczywiscie nieoryginalny). Zamontowal radiator i wiatraczek z
pentium 4;)
--
pzdr:
Ivam
-
7. Data: 2009-04-05 20:51:41
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: Eskimos <e...@t...pl>
On Sun, 5 Apr 2009 22:42:24 +0200, "Ivam"
<f...@-...fm> wrote:
> Pamietam kombinacje ktoregos z kumpli, ktoremu notorycznie
>padal regler (oczywiscie nieoryginalny). Zamontowal radiator i wiatraczek z
>pentium 4;)
Ta, Fat w FZR tez to ćwiczył. Ale AFAIR nie pomagało zbytnio.
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań
-
8. Data: 2009-04-05 21:09:33
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: "Mystik" <m...@p...pl>
Cześć
Użytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisał w
wiadomości news:grb57a$anu$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> "Eskimos" <e...@t...pl> wrote in message
> news:se5it4pfs3monbjj2e29524ckpl6csuffi@4ax.com...
>> dlaczego tak? Czy zaprojektowanie takiego regulatora jakieś bardzo
>> trudnie jest?
>
> Nie dam sobie reki obciac, ale wydaje mi sie, ze ma to cos wspolnego z
> temperatura.
IMHO też uważam, że zdecydowana większość problemów z regulatorami, jest
związana z temperaturą.
Zauważmy, że nawet montowane na metalowej ramie i umieszczone jak najdalej
od silnika regulatory lubią "padać".
Ale to chyba dopiero po kilku latach użytkowania. A wtedy producentowi nie
zależy, bo już jest po gwarancji.
A swoją drogą, jeżeli producenci robia tak proste, żeby nie powiedzieć
prostackie, regulatory, które robią zwarcie przy przekroczeniu pewnej
wartości napiecia, to potem są problemy z oddawaną moca. Taka
samonakręcająca się spirala.
pozdr.
Mystik
-
9. Data: 2009-04-05 21:20:06
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: Eskimos <e...@t...pl>
On Sun, 5 Apr 2009 23:09:33 +0200, "Mystik" <m...@p...pl>
wrote:
>IMHO też uważam, że zdecydowana większość problemów z regulatorami, jest
>związana z temperaturą.
No dobra. Ale czy to jest nie do rozwiązania? Nie wiem, wieksze
radiatory, troche inaczej skonstruowane alternatory, niewrazliwe na
ciepło materiały?
> A wtedy producentowi nie
>zależy, bo już jest po gwarancji.
No to jest jakis argument.
>A swoją drogą, jeżeli producenci robia tak proste, żeby nie powiedzieć
>prostackie, regulatory, które robią zwarcie przy przekroczeniu pewnej
>wartości napiecia, to potem są problemy z oddawaną moca.
Czyli co? Technologia jest, ale ksiegowy nie pozwala?
Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań
-
10. Data: 2009-04-06 05:03:10
Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
Od: "Mystik" <m...@p...pl>
Cześć
Użytkownik "Eskimos" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
news:rs7it45nqdogcmro2h0d6nek5h2v01ocgt@4ax.com...
>
> No dobra. Ale czy to jest nie do rozwiązania? Nie wiem, wieksze
> radiatory, troche inaczej skonstruowane alternatory, niewrazliwe na
> ciepło materiały?
Z tą odpornościa, to nie da rady, bo to elektronika jest. Teoretycznei
mogliby zastosować elementy w technologii dla wojska. Wtedy może byłoby
lepiej.
Natomiast myślę, że samo miejsce zainstalowania regulatora ma większe
znaczenie. Problem w tym, że w motocyklu tego miejsca za duzo nie ma.
Zwykle, żeby nie ciągnąć kilometrów kabli, to regulator znajduje się w
drodze pomiędzy alternatorem i akumulatorem. A to wcale nie jest najlepsze
miejsce, bo często znajduje się ono tuż za, lub nad silnikiem i regulator
zostaje gruntownie podgrzewany przez powietrze chłodzące silnik.
> Czyli co? Technologia jest, ale ksiegowy nie pozwala?
>
Technologia to myślę, że jest. W tańszych faktycznie księgowy nie pozwala.
Oni oszczędzają na takich rzeczach, że czasami człowiekowi ręce opadają.
Zresztą problem nie dotyczy WSZYSTKICH motocykli jak leci. Są modele
uprzywilejowane. Może czasami to nie jest priorytetem w trakcie
projektowania i potem wychodzi jak wychodzi.
pozdr.
Mystik