  • 1. Data: 2009-04-09 18:11:24
    Temat: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
    Od: a...@h...pl

    Witam koleżeństwo i pomocy szukam!

    Ja z takim problemem: mam Bandita (400), który nie ładuje/rozładowuje
    akumulator. Po włożeniu naładowanego aku moto pięknie chodzi, można
    ruszyć na miasto, po czym akumulator stopniowo się rozladowuje
    (sprawdzalem miernikiem). Po dojechaniu do napięcia 12,5 moto zaczyna
    gasnąć.

    Moto pojechalo do warsztatu (suzuki jaskłowski warszawa), gdzie miły
    pan Wojtek zaordynował wymianę reglera. Kupilem regler tajwanski,
    podobno mocniejszy. Po wymianie moto dojechało od warsztatu
    (prymasa/gorczewska) do ronda Zawiszy gdzie zdechlo z rozladowanym
    aku. Odpalilem jakos na pych i okazalo sie ze przy dodaniu gazu silnik
    gasnie wiec turlalem sie dalej z taka predkoscia jak sie dalo -
    20-30km/h. Moto wrocilo do serwisu. W serwisie mechanik stwierdzil ze
    to na pewno gazniki a moto rozladowuje sie przy probach
    odpalania. Wymienili olej, przeczyscili i zsynchronizowali gazniki,
    skasowali piec stow. Po wyjezdzie z warsztatu motor zdechl na rondzie
    ONZ.

    Za trzecim razem zdazylem wyjechac z warszatu, pojechac od
    Gorczewskiej do Powstancow i wrocic do Prymasa i zdechl na wjezdzie w
    Prymasa. Dopchalem do warsztatu gdzie stoi drugi tydzien, mechanik
    mowi ze wszystki pieknie dziala, jak sie wlaczy dmuchawa to laduje
    tylko napieciem 12,3 wolta "ale powinno wystarczyc" a poza tym
    dmuchawa sie wlacza rzadko. Moze ja zle jezdze, ale jak jade to
    dmuchawa generalnie chodzi. Jeszcze z objawow: gasnie zawsze przy
    wolnych manewrach typu jazda w korku, zawracanie. Aku zawsze jest w
    takim stanie ze zakreci pare razy rozrusznikiem a potem juz tylko tyka
    przekaźnikiem od zapłonu. Nastepnego dnia, jak wszystko wystygnie i
    aku odpocznie to czasem nawet odpali.

    Co to może być? Kto to może naprawic?

    aleks from hell.pl

  • 2. Data: 2009-04-09 18:30:18
    Temat: Re: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
    Od: Sherlock <w...@g...com>

    On 9 Kwi, 20:11, a...@h...pl wrote:

    > Co to może być? Kto to może naprawic?

    Masz miernik? pomierz jakie masz ładowanie, czy skacze podczas
    dodawania gazu, czy spada i o ile przy włączaniu urządzeń (np.
    oświetlenia).
    Ja stawiam na walnięty alternator.

    pozdrawiam
    Sherlock

  • 3. Data: 2009-04-09 18:38:57
    Od: a...@h...pl

    Sherlock <w...@g...com> writes:

    > Masz miernik? pomierz jakie masz ładowanie, czy skacze podczas
    > dodawania gazu, czy spada i o ile przy włączaniu urządzeń (np.
    > oświetlenia).
    > Ja stawiam na walnięty alternator.

    Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dupą, nie da
    się długo jeździć bez siodła, ale spróbuję coś pokombinować, bokiem puścić.

    Z tym że on jakieś tam ładowanie to ma, jak stoi i podkręcić obroty to
    napięcie na aku rośnie do około 13V.

  • 4. Data: 2009-04-09 18:44:51
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > się długo jeździć bez siodła, ale spróbuję coś pokombinować, bokiem
    > puścić. Z tym że on jakieś tam ładowanie to ma, jak stoi i podkręcić
    > obroty to napięcie na aku rośnie do około 13V.

    Za małe napięcie ładowania. Jeżeli akumulator używany jest do pracy
    cyklicznej, tj. ładowanie i rozładowanie odbywa się na przemian, napięcie
    ładowania powinno wynosić 2,40 - 2,50 V/ogniwo, co oznacza 14,4 - 15,0 V dla
    akumulatora 12 - woltowego. Stawiam na regulator napięcia/alternator.

    --
    Grzybol

  • 5. Data: 2009-04-09 18:52:38
    Od: Sherlock <w...@g...com>

    On 9 Kwi, 20:38, a...@h...pl wrote:

    > Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dupą, nie da
    > się długo jeździć bez siodła, ale spróbuję coś pokombinować, bokiem puścić.

    ale ja Ci nie każę jeździć - podłącz, pobaw się manetką, powłączaj
    oświetlenie i obserwuj

    > Z tym że on jakieś tam ładowanie to ma, jak stoi i podkręcić obroty to
    > napięcie na aku rośnie do około 13V.

    Za mało! powinno być ok 14,4-14,9V może trochę spadać po włączeniu
    obciążęnia (oświetlenie).

    Na początek regulator napięcia do sprawdzenia.

    pozdr.
    Sherlock

  • 6. Data: 2009-04-09 19:06:43
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Sherlock" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 9 Kwi, 20:38, a...@h...pl wrote:

    > Na początek regulator napięcia do sprawdzenia.

    Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie
    napięcie dostarcza alternator. Jeżeli ono będzie dobre, to wtedy regulator
    do wymiany.

    pozdr.
    Mystik

  • 7. Data: 2009-04-09 19:17:09
    Od: Sherlock <w...@g...com>

    On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie
    > napięcie dostarcza alternator. Jeżeli ono będzie dobre, to wtedy regulator
    > do wymiany.

    a racja, zgadzam się, również sprawdziłbym w tym momencie alternator

    pozdrawiam
    Sherlock

  • 8. Data: 2009-04-09 19:44:24
    Od: N1 <s...@v...pl>

    Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i
    regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego aku :-)

  • 9. Data: 2009-04-09 20:46:23
    Od: Solo <s...@g...com>

    N1 pisze:
    > Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i
    > regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego aku :-)

    No raczej. Skasowali Cie bo nie wiedzieli co i jak, i stwierdzili, że a
    nóż, widelec jak samo przyszło to samo pojdzie.

    Tak jak pisali przedmówcy sprawdź ładowanie z alternatora, a później na
    aku, po wkreceniu motocykla na postoju na średnie obroty powinno być
    ponad 14V. Sprawdź też wartość przy wolnych obrotach bez i z załączonym
    oświetleniem, poniżej 12V nie powinno spadać.
    A i owe próby wykonuj na postoju bo nie ma sensu motać się z jazdą bez
    kanapy i miernikiem w zębach.

    Solo R1

  • 10. Data: 2009-04-09 20:48:13
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Sherlock" wrote...
    On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:

    >a racja, zgadzam się, również sprawdziłbym w tym momencie alternator

    A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze
    dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje. Skoro aku
    wystarcza na jedna-dwie proby startu, to znaczy ze pojemnosci on nie ma
    zadnej. Dodatkowo, jezeli akumulator ma zwarcie to bedzie stawial tak duzy
    opor, ze alternator nie da rady osiagnac pelnego napiecia ladowania.
    Moze oczywiscie byc tez uszkodzona jedna faza alternatora co jest bardzo
    prawdopodobne.
    Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i
    zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli
    jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie
    to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.

    Powodzenia!
    --
    pozdro
    James