-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
Date: Fri, 10 Apr 2009 19:44:34 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 73
Message-ID: <gro0i6$gv6$1@news.onet.pl>
References: <7...@h...pl>
<5...@n...googlegroups.com>
<7...@h...pl>
<c...@r...googlegroups.com>
<grlh1h$ko8$1@news.onet.pl>
<a...@f...googlegroups.com>
<grln3o$8kc$1@news.onet.pl> <7...@h...pl>
NNTP-Posting-Host: r3.elektron.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1239385478 17382 85.255.255.43 (10 Apr 2009 17:44:38 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Apr 2009 17:44:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <7...@h...pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 090409-0, 2009-04-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:593156
[ ukryj nagłówki ]a...@h...pl napisał(a):
> "James" <n...@d...for.spam> writes:
>>"Sherlock" wrote...
>>On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:
>>
>>>>Ponieważ regler był już wymieniany, to proponuje sprawdzić najpierw jakie
>>>>napięcie dostarcza alternator.
>>>
>>>a racja, zgadzam się, również sprawdziłbym w tym momencie alternator
>>
>>A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze
>>dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje.
>
> Widać mało jasno napisałem: świeżo naładowany aku, naladowany na full,
> wystarczy na różne kręcenia rozrusznikiem i potem jakieś 30-60 minut
> jazdy (zależy jakiej),
Ale normalnie sprawny akumulator winien wystarczyc na wiele dluzej
jezdzenia bez ladowania. Wiem, bo testowalem ;)
> raz sobie pojeżdziłem i co jakiś czas
> sprawdzałem napięcie na aku, i jak zaczęło się od 13,4 to sobie
> zjezdzalo o 0,1V tak co 10 min, aż zjechało poniżej 12,5 kiedy motong
> zaczął gasnąć.
Kurde... Strasznie duzo napiecia potrzebuje do pracy. U mnie zdychal,
jak juz zarowki swiecily na ciemnozolto.
> A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie pożyczyłem aku od kumpla
> i woziłem ze sobą, po włożeniu rezerwy dotarłem do domu a rezerwa byla
> tak samo rozładowana jak mój. Później już za ktorymś razem z rezerwą w
> plecaku pojechałem po odbiór motora z warsztatu.
Hmm... Istnieje niezerowe prawdopodobienstwo, ze ten drugi aku jest w
podobnym stanie jak twoj (niepelnowartosciowy) tyle, ze ma szczescie na
co dzien jezdzic w motocyklu z w pelni sprawnym i wydajnym ukladem
ladowania.
>>Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i
>>zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli
>>jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie
>>to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.
>
> A ile mniejwiecej powinno byc?
OIDP jakies 60V. Wieksi elektrycy powinni mnie poprawic jezeli sie myle,
a jest to mozliwe.
> Moto teraz jest w warsztacie (gdzie
> ,,nie maja czasu jezdzic zeby to zdiagnozowac'' [---], ,,u nas
> działa'' -- to moj tekst do cholery, to ja jestem komputerowcem),
Dobre! Dzieki :)
> jak nic nie zrobią do środy to odbiorę i sam się będę z tym pieprzyć.
Nie masz nikogo kumatego pod reka w realu? Zasadniczo, w przypadku
motocykla pelnoletniego (gdzies o tym piszesz), zaczalbym od prob
samodzielnego zdiagnozowania. Napiecie instalacji podczas pracy - na
biegu jalowym i srednich obrotach i to samo pod maksymalnym obciazeniem
(wszystkie swiatla, stop, kierunki i od czasu do czasu sygnal dzwiekowy)
Jezeli masz dostepny amperomierz, to rowniez pomiar pradu ladowania (lub
rozladowania) na postoju i podczas pracy.
Nie spal sobie amperomierza podczas rozruchu silnika. :)
No i gdyby pomiary wskazaly, ze cos jest nie halo, to zaczalbym od
zajrzenia do kostki laczacej laternator z reszta ukladu elektrycznego -
mozna sie niezle zdziwic ;)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.09 19:50 a...@h...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=