    From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: problem z elektryką: Bandit rozladowuje aku
    Date: Fri, 10 Apr 2009 19:44:34 +0200

    a...@h...pl napisał(a):

    > Widać mało jasno napisałem: świeżo naładowany aku, naladowany na full,
    > wystarczy na różne kręcenia rozrusznikiem i potem jakieś 30-60 minut
    > jazdy (zależy jakiej),

    Ale normalnie sprawny akumulator winien wystarczyc na wiele dluzej
    jezdzenia bez ladowania. Wiem, bo testowalem ;)

    > raz sobie pojeżdziłem i co jakiś czas
    > sprawdzałem napięcie na aku, i jak zaczęło się od 13,4 to sobie
    > zjezdzalo o 0,1V tak co 10 min, aż zjechało poniżej 12,5 kiedy motong
    > zaczął gasnąć.

    Kurde... Strasznie duzo napiecia potrzebuje do pracy. U mnie zdychal,
    jak juz zarowki swiecily na ciemnozolto.

    > A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie pożyczyłem aku od kumpla
    > i woziłem ze sobą, po włożeniu rezerwy dotarłem do domu a rezerwa byla
    > tak samo rozładowana jak mój. Później już za ktorymś razem z rezerwą w
    > plecaku pojechałem po odbiór motora z warsztatu.

    Hmm... Istnieje niezerowe prawdopodobienstwo, ze ten drugi aku jest w
    podobnym stanie jak twoj (niepelnowartosciowy) tyle, ze ma szczescie na
    co dzien jezdzic w motocyklu z w pelni sprawnym i wydajnym ukladem
    ladowania.

    > A ile mniejwiecej powinno byc?

    OIDP jakies 60V. Wieksi elektrycy powinni mnie poprawic jezeli sie myle,
    a jest to mozliwe.

    > Moto teraz jest w warsztacie (gdzie
    > ,,nie maja czasu jezdzic zeby to zdiagnozowac'' [---], ,,u nas
    > działa'' -- to moj tekst do cholery, to ja jestem komputerowcem),

    Dobre! Dzieki :)

    > jak nic nie zrobią do środy to odbiorę i sam się będę z tym pieprzyć.

    Nie masz nikogo kumatego pod reka w realu? Zasadniczo, w przypadku
    motocykla pelnoletniego (gdzies o tym piszesz), zaczalbym od prob
    samodzielnego zdiagnozowania. Napiecie instalacji podczas pracy - na
    biegu jalowym i srednich obrotach i to samo pod maksymalnym obciazeniem
    (wszystkie swiatla, stop, kierunki i od czasu do czasu sygnal dzwiekowy)
    Jezeli masz dostepny amperomierz, to rowniez pomiar pradu ladowania (lub
    rozladowania) na postoju i podczas pracy.
    Nie spal sobie amperomierza podczas rozruchu silnika. :)
    No i gdyby pomiary wskazaly, ze cos jest nie halo, to zaczalbym od
    zajrzenia do kostki laczacej laternator z reszta ukladu elektrycznego -
    mozna sie niezle zdziwic ;)