  • Data: 2009-09-30 21:58:18
    Temat: Re: printf i wielozadaniowosc (MicroC/OS-II)
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol wrote:

    > A ja widzę obie :-)

    Magia.

    > rxirq() wołane jest z ogólnego handlera przerwania od portu
    > szeregowego gdzie jest sprawdzany status register i wywoływane
    > są poszczególne procedury skoku do txirq lub rxirq().

    Tak, ale nigdzie OS nie jest informowany ze aktualnie obslugujemy
    przerwanie... Na poczatku (AFAIR) ma byc OSIntEnter(), a na koncu ma byc
    OSIntExit(). Powinno to byc odpowiednio na poczatku/koncu ogolnego
    przerwania gdzie sprawdza status register - a nic tam nie ma. Jedyne
    odwolania do OSa w tx to flaga ze w txbuf jest miejsce.

    > No tak chyba trzeba będzie zrobić...
    >
    > A tak w ogóle to jak Ty sobie radzisz z obsługą takich debug messages
    > z różnych tasków w wielozadaniowym systemie?

    Fifoed z 2kb hardware txbuf ;-)
    Krzaki wyskakuja rzadko, wiec sie nie przejmuje.
    Na rx tez dobrze dac bufor - mocno odciaza procka jak masz troche danych
    do odebrania.

    > Masz jakiś fajny
    > pomysł który chciałbyś tu sprzedać koledze? ;-) Bo właśnie planuję to
    > przerobić i chodzi mi kilka po głowie pomysłów ale żaden mi się
    > bardzo nie podoba :-)))) Chcialbym przede wszystkim uniknac alokacji
    > dynamicznej pamieci, bo to sie wylozy wczesniej niz pozniej...
    > Na razie mam statyczne teksty z messages w kodzie taskow ale wrzucam
    > je intensywnie do fprintfa aby wypelnic konkretnymi danymi,

    Poprobuj sprintf i write - moze bedzie lepiej. Ja tak robie tekstowe
    transmisje. ZTCP to port otwieram jako O_NONBLOCK (ale tu tez trza
    sprawdzic jak lepiej sie zachowuje z przerywaniem danych - pamietam ze
    cos tam bylo).

    > wiec potem
    > wypadaloby ten strumien gdzies wyslac dalej... Moze sobie
    > zrobie jakis fikcyjny port szeregowy ktory zamiast fizycznie znaki
    > wysylac bedzie sobie je "kolejkowal" do wyslania przez task #29... hm...

    Myslalem o kolejce - duzo mocy zje, albo trzeba by pointery pamietac do
    calych messages (a to implikuje pamiec dynamiczna).
    Inny problem jest taki, ze bufor musisz miec wiekszy niz max. ilosc
    messagow do wyslania, bo inaczej watek bedzie stal i czekal na wolny
    bufor tx. Dlatego zaczalem uzywac fifoed uarta - duzo pomaga.

    --
    Jerry1111