  • Data: 2009-10-01 15:49:34
    Temat: Re: print serwer wi-fi
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Sep 2009 23:30:34 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Możesz wyjaśnić, dlaczego szeroko stosowane rozwiązanie jest
    >według Ciebie "protezą"?

    Zapewne wzial to stad ze zna w wiekszosci tanie drukarki ktore maja
    USB i nie obsluguja zadnego w miare standardowego jezyka opisu strony.
    Tak w skrocie to zwykle bezproblemowo dzialaja starsze rozwiazania
    oparte na Centronicsie - tyle ze coraz mniej drukarek je wspiera. Siec
    w drukarkach to tez w wiekszosci printserwery tyle ze dedykowane i
    zwykle wbudowane. Karty sieciowe ktore nie sa printserwerami i jest on
    de facto emulowany przez sterownik w systemie operacyjnym, zdarzaja
    sie dosc rzadko - tak z pamieci kojarze HP LaserJet Color 2600. W
    duzym uproszczeniu mozna przyjac ze wszelakie WinDrukarki spowoduja
    klopoty.

    A co do autora watku: uzywalem przez pewien czas starszego Canona
    i4300 z portem USB podlaczonym do routera bezprzewodowego Asus
    WGL-500, uzywam z jakims prinserwerem Linksysa Samsunga CLP510,.
    Drugiego takiego Samsunga z tanim printserwerem Edimaxa. Natomiast nie
    udalo mi sie zmusic do pracy z printserwerem taniego HP LaseJeta 1020.
    Poza tym z dodatkowymi lub wbudowanymi printserwerami mam kilkanascie
    drukarek - glownie po kabelku. HP, Canon, Samsung, Xerox, jakies
    Delle, jakiś komajn Gebertnera. Po konfiguracji zero problemow.

    Zdrowko