  • Data: 2009-10-01 06:37:08
    Temat: Re: print serwer wi-fi
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2009093021303300@grush.one.pl...

    > Możesz wyjaśnić, dlaczego szeroko stosowane rozwiązanie jest
    > według Ciebie "protezą"?

    Szeroko stosowane? Do tej nazwy raczej pasują karty sieciowe montowane w
    drukarkach. One działają bez pudła. Nie mówiąc już o możliwościach
    konfiguracyjnych i zakresie informacji dostępnych przez wbudowaną stronę
    www. Serwery, jeśli już działąją, to mają tylko drobną część z tych
    możliwości.

    > Serwer nic nie musi rozumieć. To drukarka musi mieć własną
    > "inteligencję". A większość *drukarek* to właśnie *protezy*,
    > sterowane prawie co do impulsu elektrycznego przez komputer.

    Niemniej jednak takie drukarki też dają się obsługiwać sieciowo. A na
    dodatek są sporo tańsze od modeli z procesorem rastrującym.

    > Krótko mówiąc -- tylko *przyzwoite* drukarki z własnym mikro-
    > procesorem, pamięcią i interpreterem jakiegoś języka opisu
    > strony (PDL) nadają się do stosowania w sieci, a więc i do
    > podłączania do print-serwerów. Nie należy liczyć, że kupi się
    > drukarkę za 300 zł i podłączy do serwera wydruku.

    To jest dość archaiczny punkt widzenia. Z czasów, kiedy sieciówka do
    drukarki kosztowała majątek. Dziś drukarka z wifi nie jest aż o tyle droższa
    żeby się opłacało rozwiazanie z osobnym serwerem. I to jest dziś
    rozwiązaniem "nadającym się do sieci", tańszym, lepszym i bardziej pewnym od
    osobnej drukarki i serwera druku.

    Tylko z jednym aspektem Twojej opinii mogę się zgodzić. Komunikacja przez
    PDL mniej obciąża sieć i to może stać się krytycznym parametrem w niektórych
    sytuacjach. Ale to akurat obowiązuje zarówno w instalacji z serwerem jak i
    bez niego.