  • Data: 2011-12-03 13:44:14
    Temat: Re: [press] trzeba porzucić ideę "AMD kontra Intel"
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-03 14:37, Remek pisze:

    > Podziwiam Twoją wiedzę. Ja praktycznie tych procesorów nie spotkałem, a podobno
    > sprzedali ich miliony. Pamiętam tylko, że były jakieś przepychanki z Intelem o
    > prawa licencyjne. W czasach PIII AMDowskie Athlony były znacznie wydajniejsze.
    > Intel dogonił ich którąś wersją PIV i następnie wyprzedził. No i AMD nie
    > dotrzymało kroku Intelowi. I tak jest do dzisiaj. Dobre to dla klientów nie
    > jest. Pamiętam kosmiczne ceny pierwszych procesoów Intela. Spadły na łeb po
    > pojawieniu się konkurencji w postaci AMD.
    >
    > Remek

    A ja pamietam czasy 386 AMD i tak jak ktos napisal byly to wierne klony,
    sytuacja zmienila sie z 486. Zaczeli sprzedawac procesory z wiekszym
    zegarem, stosowali popularna sztuczke normalnie procesory cechuje sie do
    pewnej wydzielanej mocy. Oczywiscie te sztuki moga 20-30 procent wiecej
    ale juz wydzielaly by wiecej mocy na radiatorze, AMD sprzedawal je
    cechowane do granic mozliwosci. Dlatego Intele mozna bylo podkrecic AMD
    juz nie, podobnie jest dzis.