  • 11. Data: 2010-08-27 13:42:33
    Temat: Re: [press] projekt ustawy o wrakach
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 11:19:57 +0000 (UTC), Massai wrote:
    >Ja szczerze mówiąc aktualne przepisy uważam za skurwysyństwo - te o
    >złomowaniu.
    >Idea że za zatrzymanie sobie SWOJEJ własności trzeba dopłacać (za każdy
    >kilogram brakujący) jest pomysłem godnym Stalina.

    Albo "ekologicznej Europy".
    Zostawisz sobie swoj ukochany pojazd, zanieczyscisz glebe i wode
    olejem, glikolem i azydkiem :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-08-27 13:58:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Zostawisz sobie swoj ukochany pojazd, zanieczyscisz glebe i wode
    > olejem, glikolem i azydkiem :-)

    Nie sobie, tylko społeczeństwu, nie dość że zajmiesz śmieciem miejsce na
    ulicy, to jeszcze popsujesz widok.

  • 13. Data: 2010-08-27 14:00:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-27 12:48, Yakhub pisze:
> [...]
    Adam Małyszko, prezes

    > Czy więc uważasz, że jedyna dopuszczalna metoda recyklingu to pocięcie na
    > wióry i przetopienie?

    Niby gdzie tak pisze?

    > Co złego widzisz w demontażu sprawnych części z pojazdów wycofanych z
    > ruchu?

    Zupełnie nic. Tylko nie rozumiem, czemu jeśli chce to zrobić właściciel to się go
    ukarze dopłatą do każdego kilograma (jego własności!), a "oni" mogą za darmo...

  • 14. Data: 2010-08-27 14:03:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-27 13:58, Cavallino pisze:

    > Nie sobie, tylko społeczeństwu, nie dość że zajmiesz śmieciem miejsce na ulicy, to
    jeszcze popsujesz widok.

    Nie mam nic przeciwko temu, aby taki pojazd nie miał jeździć ani stać na ulicy.
    A od regulowania i kontrolowania czym i jak na własnej posesji zatruwam
    środowisko i psuję widok, to są inne ogólne przepisy.

  • 15. Data: 2010-08-27 14:04:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > Zupełnie nic. Tylko nie rozumiem, czemu jeśli chce to zrobić właściciel to
    > się go
    > ukarze dopłatą do każdego kilograma (jego własności!), a "oni" mogą za
    > darmo...

    Ja to rozumiem.
    Koszty recyklingu danego wraka są wyższe niż opłaty za tenże.
    Co za tym idzie, jakoś trzeba je obniżyć - jak zdasz cały pojazd, to jest
    szansa że część złomu uda się jeszcze sprzedać i zarobić.
    Jak zdasz jakieś nędzne pozostałości, to zostaje tylko to co kłopotliwe i
    drogie w usunięciu.
    Co za tym idzie, recykling całości jest tańszy, a gdyby opłata miała być
    taka, jak faktyczne koszty (czyli np. kilka tys), to by ludzie uciekali
    przed tym wszelkimi sposobami.

  • 16. Data: 2010-08-27 14:05:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i589ib$2330$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie mam nic przeciwko temu, aby taki pojazd nie miał jeździć ani stać na
    > ulicy.

    Ale jak to wyegzekwujesz?

    > A od regulowania i kontrolowania czym i jak na własnej posesji zatruwam
    > środowisko i psuję widok, to są inne ogólne przepisy.

    Wpadłeś w tryby biurokracji i unirawniłowki.

  • 17. Data: 2010-08-27 14:09:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Gabriel 'wilk'

    > http://prawo.gazetaprawna.pl/
    artykuly/445435,z_drog_znikna_zagrazajace_bezpieczen
    stwu_samochody.html
    > "Z dróg znikną zagrażające bezpieczeństwu samochody

    To jest tak kretyńskie, że nawet komentować się nie chce...

    --
    ignorance is bliss

  • 18. Data: 2010-08-27 14:11:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-27 14:04, Cavallino pisze:
> [...]
    faktyczne koszty (czyli np. kilka tys), to by ludzie uciekali przed tym wszelkimi

    Czyli furda prawo własności, państwo mądrzejsze od obywatela, wszyscy pod
    sznureczek...
    I to naprawdę Ty piszesz, czy może ktoś kto się pod ciebie podle podszywa?

    BTW trudno mi jakoś uwierzyć w te realne koszta rzędu kilku tys. zł za utylizację,
    zważywszy że zupełne graty z których nic nie da się już sprzedać (jak wielu jest
    chętnych
    na części do np. dacii?) przyjmują za darmo, a niedawno nawet chętnie dopłacali.
    A przecież te stacje są prywatne i o ile wiem (może się mylę?) niedotowane.

  • 19. Data: 2010-08-27 14:12:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Nie sobie, tylko społeczeństwu, nie dość że zajmiesz śmieciem miejsce
    > na ulicy, to jeszcze popsujesz widok.

    Samochód, szczególnie taki leciwy często ma w sobie sporo nowych,
    całkiem sprawnych i drogich części. Za które już zapłaciłeś, są Twoje,
    przy zakupie podatki zapłaciłeś, ale żeby je wymontować, sprzedać i
    odzyskać część kasy - musisz haracz zapłacić.

    Silnik sprawny może być wart np. 1000 pln. Ale żeby go wymontować i
    sprzedać musisz zapłacić dychę za kilogram, czyli czasem nawet ponad
    1000 pln.

    Tenże silnik, jeśli oddasz w całości na złom samochód - wymontuje
    stacja rozbiórki i sprzeda.
    Za sam katalizator wezmą 200-300 pln.
    Po prostu sankcjonowane prawem złodziejstwo.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2010-08-27 14:14:12
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-27 14:05, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości

    > Ale jak to wyegzekwujesz?

    > Wpadłeś w tryby biurokracji i unirawniłowki.

    czyżbyś nie doczytał między wierszami "niestety"?