  • 101. Data: 2010-01-11 09:13:13
    Temat: Re: [press]Rekordowy mandat w Szwajcarii
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:hi7dee$mbl$1@inews.gazeta.pl...

    > Wystarczy ustalic minimalne stawki (takie jak dzisiaj np.). Takze
    > popieram projekt uzaleznienia mandatu od dochodow. Byloby to o niebo
    > bardziej sprawiedliwe.

    Socjalistyczne brednie.

    --
    Paweł

  • 102. Data: 2010-01-11 11:15:35
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Pszemol wrote:
    > "JBART" <j...@g...pl> wrote in message

    > Słuchaj - nie każdy posiada zdolność abstrakcyjnego myślenia...
    > Być może z tego jeszcze kiedyś wyrośniesz. Fajnie byłoby,
    > bo na pewno przyda Ci się to w dorosłym życiu.

    Dobrze, zatem niepracującej żony milionera nie karzemy wcale ;)

    \SK

  • 103. Data: 2010-01-11 11:20:15
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Pszemol wrote:

    > Przychylam się do interpretacji kolegi z obok która to wyraźnie
    > świadczy że chodzi o pozbawienie wolności a nie zmianę warunków
    > socjalnych. Jako że wszyscy pod względem długości życia mamy
    > w przybliżeniu jednakową sytuację (średnią długość życia 70lat)
    > to 5 lat odsiadki dla bogatego i dla biednego jest taką samą karą.

    Taaak to ciekawe. Ciekawa zatem czemu spora liczba bezdomnych celowo
    dokonuje w okresie jesiennym przestępstw zagrożonych karą
    kilkumiesięczną i daje się złapać?

    > Zupełnie inaczej jest jednak w przypadku kar pieniężnych gdzie
    > bolesność kary zasadza się w stosunku wysokości kary do ilości
    > dostępnych środków. Osoby bogate czują się często bezkarne
    > bo kary grzywny, bolesne dla biedniejszych, oni mają za nic.

    To jeszcze znajdź mi sposób na ukaranie niepracującego współmałżonka
    bogatego gdy w dodatku mają rozdzielność majątkową.

    \SK

  • 104. Data: 2010-01-11 11:45:20
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Dysiek wrote:

    > ROTLF :-) Rozumiem, ze jak ktos ma fure za 2 miliony to moze jechac 150/30 i
    > tez nie stworzy zagrozenia? Jezeli 30 letni grat przeszedl przeglad to
    > znaczy, ze jest sprawny technicznie, a wiec stanwi dokladnie takie samo
    > zagrozenie (lub bardzo zblizone) jak kazde inne auto.

    ROTFL!

    > Oczywiscie, ze sa
    > ludzie, ktorzy zalatwiaja sobie przeglady, ale to raczej trzebaby przyjrzec
    > sie blizej stacjom kontroli.

    Po pierwsze jak zauważyłeś to "załatwienie" przeglądu nie stanowi
    problemu, po drugie przegląd stwierdza pewne minimalne wymagania wobec
    kilku podstawowych funkcji samochodu. Samochód wg przeglądu sprawny może
    mieć niezgodność siły hamowania lewo/prawo OIDP 30%, może mieć hamulce
    tak słabe, że nie są w stanie zablokować kół/włączyć ABS, amortyzatory
    prawie nie działające, starszy samochód nie musi spełniać żadnych norm
    "przyjazności dla potrąconego", itd...

    W efekcie nowoczesny samochód wyższej klasy w porównianiu z ledwie
    dopuszczonym do ruchu trabantem:

    -- ~50% mocniejsze hamowanie (nie tylko same hamulce ale również
    zawieszenie i opony) (czyli o 50% większe fizyczne opóźnienie przy
    hamowaniu)
    -- przy tym samym kierowcy o ok 30% (czyt ok 1/3s) szybsze rozpoczęcie
    efektywnego hamowania od momentu zauważenia konieczności tegoż (ukłądy
    wspomagające "panic breaking")
    -- przy przeciętnych umiejętnościach kierowcy możliwość kontrolowanej
    zmiany kierunku podczas hamowania (kontrola trakcji)
    -- spełniać normy "przyjazności dla potrąconego"
    -- zdecydowanie lepszą manewrowość bez hamowania

    Po z sumowaniu efektów wychodzi, że faktycznie -- jazda nowoczensym
    samochodem wyższej klasy z prędkością 80km/h stanowi nie gorsze
    zagrożenie niż "sprawnym przeglądowo" przysłowiowym trabantem 50km/h.

    pzdr
    \SK

  • 105. Data: 2010-01-11 11:52:56
    Temat: Re: Rekordowy mandat w Szwajcarii
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    badzio wrote:

    > Tia, nowsze auto mysli za kierowce?

    Nie, ale sprawniej i skuteczniej wykonuje jego "polecenia".

    Oczywiście nie chodzi o przekroczenie 200/50 ale 70/50 vs 60/50.

    \SK

  • 106. Data: 2010-01-11 11:54:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Dysiek wrote:

    > Nawet 12 letni rumpel ma w tej chwili ABS, ESP + jeszcze inne pierdoly

    Po pierwsze w większości nie ma po drugie w wielu to już tylko literki
    pozostały.

    \SK

  • 107. Data: 2010-01-11 15:29:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Kaliszewski" <s...@r...this.informa.and.that.pl> wrote
    in message news:3b7r17-bvi.ln1@bozon.softax.pl...

    > Dobrze, zatem niepracującej żony milionera nie karzemy wcale ;)

    Jeśli rozlicza się z podatków samodzielnie a nie wspólnie z mężem...

  • 108. Data: 2010-01-11 15:31:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Kaliszewski" <s...@r...this.informa.and.that.pl> wrote
    in message news:rj7r17-eml.ln1@bozon.softax.pl...

    > To jeszcze znajdź mi sposób na ukaranie niepracującego współmałżonka
    > bogatego gdy w dodatku mają rozdzielność majątkową.

    Trzeba by zapytać Szwajcarów jak to rozwiązali...
    W końcu u nich ten system działa nie od wczoraj.

  • 109. Data: 2010-01-11 21:36:06
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Placi jak bezrobotny.

    Dysiek

  • 110. Data: 2010-01-11 21:37:56
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > W efekcie nowoczesny samochód wyższej klasy w porównianiu z ledwie
    > dopuszczonym do ruchu trabantem:

    A kto jezdzi trabantem? Oprocz mnie dla przyjemnosci? :-) Jak juz pisalem
    gdzis w tym watku, (prawie) kazdy 12 letni trup ma obecnie ABS, ESP i inne
    pierdoly.

    Dysiek