    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [press] Mandat 5000 zł ?
    Date: Sat, 06 Mar 2010 11:36:44 +0100

    to pisze:

    > To, że ktoś jedzie szybciej, wcale nie oznacza, że jedzie bardziej
    > niebezpiecznie od przeciętnego kierowcy.

    Porównywanie do przeciętnego kierowcy jest absolutnie bezcelowe, bo 100%
    kierowców jeździ lepiej od przeciętnego kierowcy - wystarczy ich zapytać.

    Istotne jest to, że jednak im szybciej tym niebezpieczniej - bez względu
    na klasę kierowcy czy samochodu.

    > Najgorsze są śnięte muły, które
    > nie ogarniają co się wokół nich dzieje na drodze.

    Niemniej bardziej niebezpieczny będzie śnięty muł jadący 10km/h niż
    śnięty muł jadący 10km/h wolniej.
    I to samo dotyczy innych kierowców - również tych "ponadprzeciętnych".

    > A przecież on złamał ich
    > wiele. Skoro są tak potrzebne, to powinien się rozbić przy którymś, w
    > końcu łamał te ograniczenia drastycznie, często kilkukrotnie.

    Wypadki zdarzają się i tak bardzo rzadko. Miliony ludzi każdego dnia
    jeżdżą, a wypadków około setki, ofiar kilkanaście.

    Tak jak napisałem - na tyle rzadko, że jeżdżąc nawet w sposób dużo
    bardziej niebezpieczny niż inni kierowcy, większości uda się całe życie
    przejeździć nie powodując poważnego wypadku.

    Więc to że się udało, czy nawet udawało wiele razy nie jest żadnym
    argumentem, tak samo jak argumentem nie jest powtarzane często
    "przejechałem już N kilometrów bez wypadku, więc jeżdżę dobrze".

    Jak 1000 kierowców będzie po mieście jeździć 200km/h i żaden z nich
    nikogo nie zabije przez 100tys km, to dopiero będzie jakiś argument że
    da tak jeździć, bo wtedy przejadą 100mln kilometrów bez wypadku
    śmiertelnego. Czyli tyle co "przeciętny kierowca".