-
1. Data: 2017-06-14 15:47:18
Temat: predkosc opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Tak przy okazji pytan Pszemola
w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do
300km/h.
To juz 240km przestalo wystarczac ?
Fakt, silniki coraz mocniejsze, 200 to teraz przekroczyc moze chyba
wiekszosc aut.
Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac.
Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec
mocnych i szybkich aut ...
J.
-
2. Data: 2017-06-14 16:40:00
Temat: Re: predkosc opon
Od: Pszemol <P...@P...com>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Tak przy okazji pytan Pszemola
>
> w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do
> 300km/h.
Jeśli moje te Conti mają być to rozmiar ciut inny: 235/45R17 :-)
> To juz 240km przestalo wystarczac ?
>
> Fakt, silniki coraz mocniejsze, 200 to teraz przekroczyc moze chyba
> wiekszosc aut.
> Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac.
>
> Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec
> mocnych i szybkich aut ...
Może chodzi o to że jeśli wytrzymują 300km/h to przy 200km/h będą się
lepiej zachowywać niż takie które wytrzymują tylko 240km/h max?
-
3. Data: 2017-06-14 20:38:59
Temat: Re: predkosc opon
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 14.06.2017 o 15:47, J.F. pisze:
> Tak przy okazji pytan Pszemola
>
> w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do
> 300km/h.
>
> To juz 240km przestalo wystarczac ?
Może różnica w cenie byłaby nieznaczna?
Może dlatego, że te 300km/h to jest przy nominalnym obciążeniu (nie wiem
jaka tam jest zależność, ale przy dodatkowej masie trzeba od tego odjąć
10 czy więcej procent). Jak kupowałem opony do jednego z aut to też się
nad tym zastanawiałem i o ile powyżej 240km/h jechałem nim raz (255km/h)
i nie miałem zamiaru tego powtarzać (nie żeby się źle auto trzymało, ale
już za stary jestem ;) to stwierdziłem że prawdopodobne jest że będę
jechał kiedyś tym autem bardziej obciążonym np. 220km/h (nie wiem czy
tak było, ale 220 akurat w tym aucie to dość normalna prędkość, nie
śpiesząc się jeździłem 180-200 ;)
teraz znalazłem:
"Indeks prędkości V oznacza opony, w których obciążenie powinno być
zmniejszane o 3% co każde 10km/h w przedziale między 210 a 240km/h.
Indeks prędkości W oznacza opony, w których obciążenie powinno być
zmniejszane o 5% co każde 10km/h w przedziale między 240 a 270km/h.
Indeks prędkości Y oznacza opony, w których obciążenie powinno być
zmniejszane o 5% co każde 10km/h w przedziale między 270 a 300km/h."
czyli tak naprawdę niby do 240, a zapakowany możesz jechać do 210...
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
4. Data: 2017-06-14 21:09:17
Temat: Re: predkosc opon
Od: Irokez <n...@w...pl>
W dniu 2017-06-14 o 15:47, J.F. pisze:
> Tak przy okazji pytan Pszemola
>
> w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do
> 300km/h.
>
> To juz 240km przestalo wystarczac ?
>
> Fakt, silniki coraz mocniejsze, 200 to teraz przekroczyc moze chyba
> wiekszosc aut.
> Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac.
>
> Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec
> mocnych i szybkich aut ...
>
> J.
>
>
Nie wiem o co chodzi, ale już 3 lata temu kupiłem Fulda SportControl
205/55R16 91 indeks W, które były tańsze niż Fulda EcoControl z indeksem
zdaje się T. Dziwne.
Może po prostu nie opłaca się robić "wolniejszych" opon, bo trzeba by
extra pogorszyć technologię co by kosztowało więcej?
--
Irokez
-
5. Data: 2017-06-14 21:17:04
Temat: Re: predkosc opon
Od: Pszemol <P...@P...com>
Irokez <n...@w...pl> wrote:
> W dniu 2017-06-14 o 15:47, J.F. pisze:
>> Tak przy okazji pytan Pszemola
>>
>> w rozmiarze 245/45/17 na oponeo Conti widac glownie z indeksem Y - do
>> 300km/h.
>>
>> To juz 240km przestalo wystarczac ?
>>
>> Fakt, silniki coraz mocniejsze, 200 to teraz przekroczyc moze chyba
>> wiekszosc aut.
>> Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac.
>>
>> Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec
>> mocnych i szybkich aut ...
>>
>> J.
>>
>>
>
>
> Nie wiem o co chodzi, ale już 3 lata temu kupiłem Fulda SportControl
> 205/55R16 91 indeks W, które były tańsze niż Fulda EcoControl z indeksem
> zdaje się T. Dziwne.
> Może po prostu nie opłaca się robić "wolniejszych" opon, bo trzeba by
> extra pogorszyć technologię co by kosztowało więcej?
To jest pewnie tak jak z dyskami twardymi ze nowsze wiekszej pojemnosci sa
tansze od starszych mniejszych pozostalych na magazynach z wczesniejszych
dostaw.
-
6. Data: 2017-06-14 23:55:13
Temat: Re: predkosc opon
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 14 Jun 2017 14:40:00 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> To juz 240km przestalo wystarczac ?
>> Fakt, silniki coraz mocniejsze, 200 to teraz przekroczyc moze chyba
>> wiekszosc aut.
>> Gorzej z droga, gdzie sie da tyle pojechac.
>> Czy to po prostu kwestia rozmiaru, ktory jest do ciezkich, a wiec
>> mocnych i szybkich aut ...
>
> Może chodzi o to że jeśli wytrzymują 300km/h to przy 200km/h będą się
> lepiej zachowywać niż takie które wytrzymują tylko 240km/h max?
Nie o to mi chodzilo.
Kiedys byly opony T (190), H (210), Z mi sie kojarzy ze to bylo 240,
a tu nagle widze same Y, to sie zastanawiam - swiat poszedl naprzod,
czy to jakis szybki rozmiar ...
Chyba to drugie, bo 205/55/17 to Conti robi Y,V,H.
A swiat sie swoja droga zmienil, i samochody coraz szybsze.
J.