  • 1. Data: 2009-06-22 21:08:53
    Temat: prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida
    Od: k...@o...pl

    planuje przenieść orangutański nr do play
    musze wypelnic karte rejestracyjna orangutana
    no i podpisać wniosek o przeniesienie w playu

    Czy po zakończeniu procedury mam prawo żądać
    od playa usunięcia moich danych osobowych z bazy?
    uzasadnienie: "bo tak"

    Czy play ma wdrożone procedury pozwalające
    w rzeczywisty sposób zabronić im dalszego
    przetwarzania moich danych osobowych czy
    też prawo do ochrony moich danych jest tylko
    czysto teoretyczne i nie jest egzekwowalne?

  • 2. Data: 2009-06-22 21:42:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 23:08:53 +0200, k...@o...pl napisał(a):

    > Czy po zakończeniu procedury mam prawo żądać
    > od playa usunięcia moich danych osobowych z bazy?
    > uzasadnienie: "bo tak"

    Masz. Ustawa o ODO.

    > Czy play ma wdrożone procedury pozwalające
    > w rzeczywisty sposób zabronić im dalszego
    > przetwarzania moich danych osobowych czy
    > też prawo do ochrony moich danych jest tylko
    > czysto teoretyczne i nie jest egzekwowalne?

    Jest egzekwowalne - skarga do GIODO i prokurator wchodzi.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-06-22 21:53:30
    Od: k...@o...pl

    > Jest egzekwowalne - skarga do GIODO i prokurator wchodzi.

    prokurator? a jaki art. kodeksu karnego łamie operator?

  • 4. Data: 2009-06-22 22:15:23
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    k...@o...pl wrote:

    > Czy po zakończeniu procedury mam prawo żądać
    > od playa usunięcia moich danych osobowych z bazy?
    > uzasadnienie: "bo tak"

    Masz prawo żądać, ale operator ma prawo Twojego żądania nie uwgzlędnić,
    albowiem pozwala mu na to Prawo telekomunikacyjne:

    Art. 161. ust.2. Dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych jest uprawniony do przetwarzania następujących
    danych dotyczących użytkownika będącego osobą fizyczną:
    1) nazwisk i imion;
    2) imion rodziców;
    3) miejsca i daty urodzenia;
    4) adresu miejsca zameldowania na pobyt stały;
    5) numeru ewidencyjnego PESEL - w przypadku obywatela
    Rzeczypospolitej Polskiej;
    6) nazwy, serii i numeru dokumentów potwierdzających tożsamość, a w
    przypadku cudzoziemca, który jest obywatelem państwa niebędącego
    członkiem Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego -
    numeru paszportu lub karty pobytu;
    7) zawartych w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania
    zobowiązania wobec dostawcy publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych wynikającego z umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych.
    3. Oprócz danych, o których mowa w ust. 2, dostawca publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych może, za zgodą użytkownika będącego
    osobą fizyczną, przetwarzać inne dane tego użytkownika w związku ze
    świadczoną usługą, w szczególności numer identyfikacji podatkowej NIP,
    numer konta bankowego lub karty płatniczej, adres korespondencyjny
    użytkownika, jeżeli jest on inny niż adres miejsca zameldowania na pobyt
    stały tego użytkownika, a także adres poczty elektronicznej oraz numery
    telefonów kontaktowych.

    M.

  • 5. Data: 2009-06-22 22:16:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Jest egzekwowalne - skarga do GIODO i prokurator wchodzi.

    ... i jeszcze skarga do premiera, i do prezydenta, i do papieża.

    M.

  • 6. Data: 2009-06-22 22:17:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 00:15:23 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

> [...]
    > telekomunikacyjnych jest uprawniony do przetwarzania następujących
    > danych dotyczących użytkownika będącego osobą fizyczną:

    niemniej jednak odnoszę nieśmiałe wrażenie, że rozpatrywany jest przypadek
    kiedy dostawca przestanie już byc dostawcą, a użytkownik uzytkownikiem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 7. Data: 2009-06-22 22:27:09
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-06-23 00:17, Waldek Godel napisał/a:

    > niemniej jednak odnoszę nieśmiałe wrażenie, że rozpatrywany jest przypadek
    > kiedy dostawca przestanie już byc dostawcą, a użytkownik uzytkownikiem

    Tylko, ze on chce od Play żądać usunięcia danych po przeniesieniu się do
    właśnie Play - chce być anonimowy.

    --
    Cz.

  • 8. Data: 2009-06-22 22:32:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 23:53:30 +0200, k...@o...pl napisał(a):

    > prokurator? a jaki art. kodeksu karnego łamie operator?

    Przetwarzanie danych osobowych bez zgody osoby które jej dotyczą, karane z
    Ustawy o ODO.
    Przerabiane na przykładzie Deutsche banku.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-06-22 22:33:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 00:27:09 +0200, Czarek napisał(a):

    > Tylko, ze on chce od Play żądać usunięcia danych po przeniesieniu się do
    > właśnie Play - chce być anonimowy.

    no cóż.. moja wyobraźnia nie jest tak perwersyjna, nie spodziewając się
    tego nie czytałem od kogo on to chce...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 10. Data: 2009-06-22 22:41:57
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > niemniej jednak odnoszę nieśmiałe wrażenie, że rozpatrywany jest przypadek
    > kiedy dostawca przestanie już byc dostawcą, a użytkownik uzytkownikiem

    słowa "nieśmiałe wrażenie" są w zasadzie użyte prawidłowo :-)

    M.