eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmprawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaidaRe: prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida
    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida
    Date: Tue, 23 Jun 2009 00:15:23 +0200

    k...@o...pl wrote:

    > Czy po zakończeniu procedury mam prawo żądać
    > od playa usunięcia moich danych osobowych z bazy?
    > uzasadnienie: "bo tak"

    Masz prawo żądać, ale operator ma prawo Twojego żądania nie uwgzlędnić,
    albowiem pozwala mu na to Prawo telekomunikacyjne:

    Art. 161. ust.2. Dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych jest uprawniony do przetwarzania następujących
    danych dotyczących użytkownika będącego osobą fizyczną:
    1) nazwisk i imion;
    2) imion rodziców;
    3) miejsca i daty urodzenia;
    4) adresu miejsca zameldowania na pobyt stały;
    5) numeru ewidencyjnego PESEL - w przypadku obywatela
    Rzeczypospolitej Polskiej;
    6) nazwy, serii i numeru dokumentów potwierdzających tożsamość, a w
    przypadku cudzoziemca, który jest obywatelem państwa niebędącego
    członkiem Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego -
    numeru paszportu lub karty pobytu;
    7) zawartych w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania
    zobowiązania wobec dostawcy publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych wynikającego z umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych.
    3. Oprócz danych, o których mowa w ust. 2, dostawca publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych może, za zgodą użytkownika będącego
    osobą fizyczną, przetwarzać inne dane tego użytkownika w związku ze
    świadczoną usługą, w szczególności numer identyfikacji podatkowej NIP,
    numer konta bankowego lub karty płatniczej, adres korespondencyjny
    użytkownika, jeżeli jest on inny niż adres miejsca zameldowania na pobyt
    stały tego użytkownika, a także adres poczty elektronicznej oraz numery
    telefonów kontaktowych.

    M.