    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: prawo autorskie, czy moge?
    Date: Wed, 09 Sep 2009 10:39:29 +0200

    Marcin Debowski pisze:

    > Wyraziłem się mało precyzyjnie - publiczna: każdy ma wstęp, prywatna: za
    > indywidualną zgodą właściciela galerii. Może rozważmy tą publiczną, bo
    > w przypadku prywatnej niekoniecznie musi zostać spełniony warunek
    > rozpowszechniania, czyli nie ma w ogóle naruszenia przepisów o ochronie
    > wizerunku.
    >
    > No wiec, jesli jest jednak naruszenie, to wzywam tego kto narusza do
    > zaprzestania. Jeśli tego nie zrobi, to go pozywam domagając się
    > zaprzestania naruszania i jakiejś symbolicznej kwoty zadośćuczynienia
> [...]

    Pierwsze zdanie: "No wiec, jesli jest jednak naruszenie, to wzywam tego
    kto narusza do zaprzestania."

    Ja usuwam zdjęcie przepraszam najmocniej.
    Ewentualnie próbuję Cię jakoś przekonać, a jeżeli takiej zgody nie ma to
    ściągam zdjęcie z wystawy

    Co do kolejnych zdań ... pozywam go.

    Robiąc pozew musisz nakreślić zakres i wielkość zadość uczynienia, a sąd
    osądzi, czy sprawa miała miejsce i czy kwota jest do przyjęcia.

    Myślę jednak, że większość ludzi załatwiła by to polubownie.

    Co do zaś sądu - większe szanse na ukaranie kogoś znaczną kwotą są kiedy
    np. jako zadość uczynienie będziesz chciał by pozwany wpłacił jakąś
    kwotę np. na dom dziecka.

    Ariusz