  • 31. Data: 2017-01-05 21:43:09
    Temat: Re: prawo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Kiedyś tak. Dzisiaj nie. I do tego problem czy rzeczywiście nikt nie
    > naruszył pieczęci.
    >
    > Taki scenariusz: X wysyła do siebie pustą i otwartą kopertę. Po paru
    > latach wkłada tam tekst i pieczętuje starannie.

    Poczta dysponuje swoimi pieczęciami lakowymi. Kiedyś to nawet w ceniku
    usług było, teraz nie wiem, bo rzadko z usług tego szlachetnego urzędu
    korzystam. Otwartej koperty jako polecony w ogóle nie powinni przyjąć,
    za moich czasów nawet sprawdzali.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2017-01-05 21:47:44
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jan 2017 15:18:54 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    > znajomośc fabuły -- to już jest mocny dowód. Suma MD5 z drzwi
    wychodka
    > lub z Usenetu, dokładnie zgodna z tą wygenerowaną przed sądem z
    mojego
    > pliku PDF z powieścią -- to jest tak mocny dowód, że niczym go
    przebić

    MD5 jest złamane. Nie jest już bezpieczne. Sorry, ale tak jest.

  • 33. Data: 2017-01-05 21:48:15
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jan 2017 18:33:02 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tylko ze kwitowi od notariusza sad uwierzy bez wahania, a na "MD5"
    > powie "nalezalo powolac bieglego".

    Exactly.

  • 34. Data: 2017-01-05 21:52:27
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jan 2017 18:58:26 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > I właśnie w przypadku tych śmieci przyda się biegły. Bo mimo
    > wszystko nie jest tak, że ktoś potrafi wygenerować nie budzący
    > podejrzeń PDF dopasowany do wskazanego skrótu MD5. Nawet MD5,

    Ależ właśnie tak jest.

    Plik PDF to straszny śmietnik.

  • 35. Data: 2017-01-05 21:57:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > MD5 jest złamane. Nie jest już bezpieczne. Sorry, ale tak jest.

    Ależ nie ma co przepraszać! Ja wiem, grupa jest techniczna, tu
    inaczej rozłożone są akcenty. Pasek magnetyczny karty płatniczej
    też jest "złamany" (w ogóle było tam coś do łamania?). Niektórym
    więc wydaje się, że mogą sklonowane karty wtykać w bankomat. Ale
    niech-no tylko takiego stójkowy złapie i na posterunek doprowadzi...
    Proszę więc śmiało próbować *przed sądem* swoje pliki dopasowane
    do skrótu MD5 przeciwstawić moim autentycznym.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2017-01-05 21:58:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Plik PDF to straszny śmietnik.

    ??? !!!

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2017-01-05 22:00:19
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jan 2017 18:05:47 +0100, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > ponad 18 miesięcy. Ale nie *przed* owym zgłoszeniem! Czy to opis

    Różne państwa różnie to traktowały. W USA np. liczyła się data
    powstania wynalazku, w Europie data zgłoszenia. USA przeszło na
    europejski system za Obamy.

  • 38. Data: 2017-01-05 22:03:45
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jan 2017 18:05:47 +0100, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > To, że możesz wykazać / udowodnić, że wpadłeś na koncepcję
    wcześniej - w
    > świetle prawa patentowego nie daje *nic*! Ochrona pomysłu zaczyna
    się z

    Oj daje daje!

    Można zwyczajnie nie dopuścić do opatentowania.

  • 39. Data: 2017-01-05 22:06:52
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Przecież to wynika z samej definicji hasha. Skoro ma on ileś bitów, to
    > istnieje w teorii nieskończenie wiele dłuższych porcji danych, które
    > zhashują się do takich bitów.

    Otóż to. Ryzyko jest niezerowe... po prostu nie zerowe, a jedynie
    przyzerowe.

    > Tyle, że jest to teoria. A w praktyce, w zanadrzu można mieć nawet
    > kilkanaście hashy (zwłaszcza tych wedle różnych teorii "kryprograficznie
    > silniejszych" niż MD5) i obliczyć nawet je wszystkie. Nigdy nie zawadzi.

    Nie inaczej. Dodatkowo pomyślałem sobie, że coś może dać próba spakowania do
    archiwum, ZIP, RAR, czy czego tam i może tu wyjdzie inny hash? Może spróbuję
    w wolnym czasie, ciekawi mnie, jak mocno będą się różnić hashe 2 różnych
    plików, dających nieskompresowane taką samą sumę kontrolną/hash, które to
    pliki zostaną spakowane i wtedy zdjęte "znaczniki"...?
    Przy okazji tak sobie pomyślałem, choć już nawet całkiem dawno, że chcąc
    znaleźć dublety wśród kilkudziesięciu tysięcy (zdarzyło się...) plików...
    m.in. wykonujemy porównywanie zawartości. Bardzo IMHO nieekonomiczne -
    należało by raczej zdjąć hash każdego pliku (przecież i tak wszystkie są w
    całości czytane) i do porównania dać tylko te, których hashe są identyczne,
    diametralnie skrócimy czas operacji. Bo chyba tylko zgodność "pobajtowa" da
    pewność, że zawartość jest identyczna... więc ergo - zawsze gdzieś będzie
    słaby punkt, pięta achillesowa. Mylę się?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 40. Data: 2017-01-05 22:16:39
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jan 2017 08:47:30 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Może 100 to nie, ale ze 30 można spokojnie, legalnie i bez
    naginania. I

    Pitolisz.

    Nie da się.

    Porządne badania trwają miesiące. Lub lata. W tydzień to można zrobić
    parę bliźniąt, ale nie porządną pracę naukową nie będącą
    (auto)plagiatem.

    A udawanie że jednocześnie można zaangażować się full time w 10
    projektów to zwykłe oszustwo.