eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprawko - nowe zasadyRe: prawko - nowe zasady
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Excite <n...@n...bedzie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: prawko - nowe zasady
    Date: Thu, 08 Sep 2011 19:54:15 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 65
    Message-ID: <j4avg5$4u6$1@node2.news.atman.pl>
    References: <j45jr2$u01$1@node2.news.atman.pl> <4e6654a8$1@news.home.net.pl>
    <j45mo7$c0j$1@news.dialog.net.pl> <4e670d8a$1@news.home.net.pl>
    <j47g4g$3ih$1@node2.news.atman.pl> <j481ia$bds$1@inews.gazeta.pl>
    <j482jb$v97$1@mx1.internetia.pl> <j485m7$q2k$1@node2.news.atman.pl>
    <j487ia$v2i$1@mx1.internetia.pl> <j48pch$rbu$1@node2.news.atman.pl>
    <j49svo$ed0$1@inews.gazeta.pl> <j4aeie$8jr$1@inews.gazeta.pl>
    <j4aj3v$mns$1@node2.news.atman.pl> <j4atgg$arg$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-79-22-164.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1315504453 5062 89.79.22.164 (8 Sep 2011 17:54:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Sep 2011 17:54:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20110902
    Thunderbird/6.0.2
    In-Reply-To: <j4atgg$arg$1@mx1.internetia.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 110908-1, 2011-09-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2397199
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-09-08 19:18, Artur Maśląg pisze:
    > A to ma być widać? Mają być zatrzymani - zresztą nigdzie nie
    > pisałem, że zmiana systemu ma polegać tylko pozwoleniu jazdy
    > z młodymi.
    [...]
    > Nieprawda. Nie wolno mu jeździć samemu, nie wolno bez oznakowania itd.
    > To widać z daleko. Zresztą sam sobie zaprzeczasz - skoro nie popełnia
    > błędów to dlaczego miałby być zatrzymywany? Zdaje się, że chodzi o to,
    > by jeździł względnie poprawnie...

    Wydawało mi się że rozmawiamy o "co by było gdyby" zakładając możliwość
    szkolenia we własnym zakresie przez innego kierowce na własnym
    samochodzie. Gdy takie osoby jeździły by sobie po mieście to niby
    dlaczego miała by ich policja zatrzymywać ? Dopiero jak kierujący
    popełnił by błąd to policja mogła by co najwyżej przyjechać na miejsce
    kolizji.

    > Zdaje się, że nigdy nie miałeś okazji być szkolonym, bądź szkolić
    > w ten sposób w normalnym samochodzie.

    Wiele razy szkoliłem osoby mające już PJ na ich własnym samochodzie w
    ramach jazd doszkalających. Po około 1,5 roku zrezygnowałem z tego bo
    jest to ekstremalnie niebezpieczne.

    > Spokojna głowa, jak ktoś sobie
    > pozwala na zbyt dużo to się rezygnuje z takiej formy - to jednak
    > spora odpowiedzialność wziąć takiego młodego na takie szkolenie.

    Jeden z przykładów. Facet mający PJ kupuje sobie własne auto i zapisuje
    do OSK na doszkolenie. Jedziemy przez pół miasta i nie dzieje się nic
    strasznego. Jednak na jednym z zakrętów w prawo na wąskiej drodze
    dwukierunkowej nieoczekiwanie kierujący jedzie na wprost. Gdyby jechało
    coś z naprzeciwka to była by czołówka na zakręcie i instruktor nie może
    nic zrobić. Takich sytuacji było tak dużo że w końcu kierownik OSK
    wycofał się z tych usług i doszkalanie było tylko i wyłącznie na
    samochodach firmowych, przerobionych na elki.

    > Swoją ścieżką mógłbyś doprecyzować co to znaczy
    > egzamin taki, jak być powinien - chętnie się dowiem.

    Taki który nie przepuszcza osoby bez odpowiednich umiejętności i wiedzy.

    > Czemu się dziwisz, skoro ośrodki nawet jak szkolą dobrze, to ich jakiś
    > specjalista-perfekcjonista (ten Twój profesjonalny i kompetentny tym
    > razem egzaminator) uwali na jakieś głupocie, a za wyobraźnię raczej
    > nie nagrodzi? Szkolenie i egzaminowanie kierowców to nie jest sprawa
    > prosta. W wielu krajach egzaminator kwalifikuje kandydata nie na
    > podstawie doskonałej techniki jazdy i perfekcyjnej znajomości
    > szczegółowych przepisów (których w Polsce jest za dużo i bywają
    > sprzeczne z zasadami ogólnymi), ale jego zachowania, reakcji,
    > generalnie kwestie psychologiczne. W jeździe samochodem dużo bardziej
    > liczy się poprawne i bezpieczne zachowanie na drodze niż poprawne
    > parkowanie, czy perfekcyjna zmiana biegów. Nie darmo wymyślono
    > skrzynie automatyczne czy automaty do parkowania.

    To przecież pisałem że zarówno system szkolenia jak i egzaminowania jest
    do kitu. A nieprawidłowy system szkolenia wynika z kulawego systemu
    egzaminowania.

    > Skoro tak to wyjaśnij mi fenomen braku możliwości wyszkolenia przez
    > tatę/mamę/wujka.

    Możliwość jest, ale niebezpieczna.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: