-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Excite <n...@n...bedzie.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: prawko - nowe zasady
Date: Thu, 08 Sep 2011 19:54:15 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 65
Message-ID: <j4avg5$4u6$1@node2.news.atman.pl>
References: <j45jr2$u01$1@node2.news.atman.pl> <4e6654a8$1@news.home.net.pl>
<j45mo7$c0j$1@news.dialog.net.pl> <4e670d8a$1@news.home.net.pl>
<j47g4g$3ih$1@node2.news.atman.pl> <j481ia$bds$1@inews.gazeta.pl>
<j482jb$v97$1@mx1.internetia.pl> <j485m7$q2k$1@node2.news.atman.pl>
<j487ia$v2i$1@mx1.internetia.pl> <j48pch$rbu$1@node2.news.atman.pl>
<j49svo$ed0$1@inews.gazeta.pl> <j4aeie$8jr$1@inews.gazeta.pl>
<j4aj3v$mns$1@node2.news.atman.pl> <j4atgg$arg$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-79-22-164.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1315504453 5062 89.79.22.164 (8 Sep 2011 17:54:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Sep 2011 17:54:13 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20110902
Thunderbird/6.0.2
In-Reply-To: <j4atgg$arg$1@mx1.internetia.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 110908-1, 2011-09-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2397199
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-09-08 19:18, Artur Maśląg pisze:
> A to ma być widać? Mają być zatrzymani - zresztą nigdzie nie
> pisałem, że zmiana systemu ma polegać tylko pozwoleniu jazdy
> z młodymi.
[...]
> Nieprawda. Nie wolno mu jeździć samemu, nie wolno bez oznakowania itd.
> To widać z daleko. Zresztą sam sobie zaprzeczasz - skoro nie popełnia
> błędów to dlaczego miałby być zatrzymywany? Zdaje się, że chodzi o to,
> by jeździł względnie poprawnie...
Wydawało mi się że rozmawiamy o "co by było gdyby" zakładając możliwość
szkolenia we własnym zakresie przez innego kierowce na własnym
samochodzie. Gdy takie osoby jeździły by sobie po mieście to niby
dlaczego miała by ich policja zatrzymywać ? Dopiero jak kierujący
popełnił by błąd to policja mogła by co najwyżej przyjechać na miejsce
kolizji.
> Zdaje się, że nigdy nie miałeś okazji być szkolonym, bądź szkolić
> w ten sposób w normalnym samochodzie.
Wiele razy szkoliłem osoby mające już PJ na ich własnym samochodzie w
ramach jazd doszkalających. Po około 1,5 roku zrezygnowałem z tego bo
jest to ekstremalnie niebezpieczne.
> Spokojna głowa, jak ktoś sobie
> pozwala na zbyt dużo to się rezygnuje z takiej formy - to jednak
> spora odpowiedzialność wziąć takiego młodego na takie szkolenie.
Jeden z przykładów. Facet mający PJ kupuje sobie własne auto i zapisuje
do OSK na doszkolenie. Jedziemy przez pół miasta i nie dzieje się nic
strasznego. Jednak na jednym z zakrętów w prawo na wąskiej drodze
dwukierunkowej nieoczekiwanie kierujący jedzie na wprost. Gdyby jechało
coś z naprzeciwka to była by czołówka na zakręcie i instruktor nie może
nic zrobić. Takich sytuacji było tak dużo że w końcu kierownik OSK
wycofał się z tych usług i doszkalanie było tylko i wyłącznie na
samochodach firmowych, przerobionych na elki.
> Swoją ścieżką mógłbyś doprecyzować co to znaczy
> egzamin taki, jak być powinien - chętnie się dowiem.
Taki który nie przepuszcza osoby bez odpowiednich umiejętności i wiedzy.
> Czemu się dziwisz, skoro ośrodki nawet jak szkolą dobrze, to ich jakiś
> specjalista-perfekcjonista (ten Twój profesjonalny i kompetentny tym
> razem egzaminator) uwali na jakieś głupocie, a za wyobraźnię raczej
> nie nagrodzi? Szkolenie i egzaminowanie kierowców to nie jest sprawa
> prosta. W wielu krajach egzaminator kwalifikuje kandydata nie na
> podstawie doskonałej techniki jazdy i perfekcyjnej znajomości
> szczegółowych przepisów (których w Polsce jest za dużo i bywają
> sprzeczne z zasadami ogólnymi), ale jego zachowania, reakcji,
> generalnie kwestie psychologiczne. W jeździe samochodem dużo bardziej
> liczy się poprawne i bezpieczne zachowanie na drodze niż poprawne
> parkowanie, czy perfekcyjna zmiana biegów. Nie darmo wymyślono
> skrzynie automatyczne czy automaty do parkowania.
To przecież pisałem że zarówno system szkolenia jak i egzaminowania jest
do kitu. A nieprawidłowy system szkolenia wynika z kulawego systemu
egzaminowania.
> Skoro tak to wyjaśnij mi fenomen braku możliwości wyszkolenia przez
> tatę/mamę/wujka.
Możliwość jest, ale niebezpieczna.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.09.11 20:38 Artur Maśląg
- 08.09.11 20:51 RadekNet
- 08.09.11 21:03 Excite
- 08.09.11 21:10 Excite
- 08.09.11 21:14 RadekNet
- 08.09.11 21:26 Artur Maśląg
- 08.09.11 21:31 Artur Maśląg
- 08.09.11 21:34 Excite
- 08.09.11 21:31 RadekNet
- 08.09.11 22:05 Artur Maśląg
- 08.09.11 22:13 Cavallino
- 08.09.11 22:48 Excite
- 08.09.11 23:03 John Kołalsky
- 08.09.11 23:29 Cavallino
- 09.09.11 08:56 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=