  • 1. Data: 2010-06-10 20:30:34
    Temat: prawko na motor
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    witam!
    czy obecnie istnieje jakaś kategoria motorów na która wystarczy mieć
    prawojazdy tylko B? czy na wszystkie trzeba mieć prawko na motor?

  • 2. Data: 2010-06-10 20:35:37
    Temat: Re: prawko na motor
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 10 Jun 2010 20:30:34 +0200, na pl.misc.samochody, identifikator:
    20040501 napisał(a):

    > czy obecnie istnieje jakaś kategoria motorów na która wystarczy mieć
    > prawojazdy tylko B? czy na wszystkie trzeba mieć prawko na motor?

    istnieje - motorowery. Wogóle nie trzeba prawka na nie. Na pozostałe
    jednoślady - niezbędne A.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 3. Data: 2010-06-10 20:36:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 10 Jun 2010 20:30:34 +0200, osobnik zwany
    identifikator: 20040501 wystukał:

    > witam!
    > czy obecnie istnieje jakaś kategoria motorów na która wystarczy mieć
    > prawojazdy tylko B? czy na wszystkie trzeba mieć prawko na motor?

    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial4.
    html

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2010-06-10 20:38:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 10 Jun 2010 20:35:37 +0200, osobnik zwany PB wystukał:

    > istnieje - motorowery. Wogóle nie trzeba prawka na nie. Na pozostałe
    > jednoślady - niezbędne A.

    zastanawiam się jak jest z BMW C1. Na zachodzie wystarczy B bo ma klatkę
    i pasy, ale u nas nie wiem

  • 5. Data: 2010-06-10 20:47:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2010 18:38:05 +0000 (UTC), masti wrote:
    >zastanawiam się jak jest z BMW C1. Na zachodzie wystarczy B bo ma klatkę
    >i pasy, ale u nas nie wiem

    Sprawa jest prosta - jak ci to zarejstruja jako "samochod" to trzeba
    miec B, a jesli w dowodzie rejestracyjnym bedzie "motocykl", to
    niezbedne A.

    A jesli uda ci sie zarejestrowac jako "ciagnik rolniczy", to znow
    wystarczy B, ale bez przyczepki, no i nie mozna na autostradach
    jezdzic, ani na chodniku parkowac :-)

    A tak po prawdzie to co ma klatka i pasy do umiejetnosci jezdzenia
    jednosladem ? Zeby to choc mialo 3 kola i stabilnie stalo.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-10 20:52:28
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale komplikujecie sprawę... czy taki typowy skuter:
    http://allegro.pl/item1076229758_motorower_skuter_su
    premo_nowy_okazyja_cena.html
    to jest motorower czy już motor?

  • 7. Data: 2010-06-10 21:02:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 10 Jun 2010 20:52:28 +0200, osobnik zwany
> [...]

    > ale komplikujecie sprawę... czy taki typowy skuter:
    > http://allegro.pl/
    item1076229758_motorower_skuter_supremo_nowy_okazyja

    to przede wszystkim jest oszustwo: "pojemność 80, rejestrowany na 50 jako
    motorower"

    motorower ma mieć 50ccm i max 45kmh. To coś w ogóle nie ma prawa być
    zarejestrowane.

  • 8. Data: 2010-06-10 21:07:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 20:52:28 +0200, identifikator: 20040501
    napisał(a):

    > ale komplikujecie sprawę... czy taki typowy skuter:
    > http://allegro.pl/item1076229758_motorower_skuter_su
    premo_nowy_okazyja_cena.html
    > to jest motorower czy już motor?

    Motor nielegalnie zarejestrowany jako motorower.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-06-10 21:19:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > ale komplikujecie sprawę... czy taki typowy skuter:
    > http://allegro.pl/item1076229758_motorower_skuter_su
    premo_nowy_okazyja_cena.html

    > to jest motorower czy już motor?

    To jest motor zarejestrowany jako motorower.
    Nie zdziwiłbym gdyby w przypadku większej szkody z OC ubezpieczyciel się
    tego doszukał i wystąpił z regresem do sprawcy.

  • 10. Data: 2010-06-10 21:23:32
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    to istnieją jakieś motorowery w postaci skuterów?
    poza rometem i temu podobnymi...