  • 21. Data: 2011-10-21 10:00:02
    Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup

    >Pozwolisz, że skoryguję.
    >Posiadając kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
    >Podobnie posiadając D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robią taki kurs)
    >uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.

    Powyzszy zapis pochodzi z ustawy, wersja z 2009r wiec moze
    nieaktualna.

    Zapisu w przeciwna strone nie widze ... co nie znaczy ze nie ma.
    Ale jesli nie ma, to daje do myslenia :-)

    >I ponownie wymagana korekta.
    >Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
    >D+E może się przydać przy ciągnięciu przyczepy autobusem.

    Tylko jak pisze - strasznie dawno nie widzialem autobusu z przyczepa.
    Takiego prawdziwego, bo niewykluczone ze jezdza takie 19-osobowe z
    laweta :-)
    Albo np brygada na budowe z agretatem.

    J.

  • 22. Data: 2011-10-21 11:19:58
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-10-20 22:21, n...@p...onet.pl pisze:

    > Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
    > możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
    > budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostają tylko
    > "znajomi królika".Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
    > przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?
    >

    > Pozdrawiam
    Sam też nie jestem dobry w te klocki, ale miałem na myśli dofinansowanie
    z europejskiego funduszu społecznego. Wszystko zależy od tego jaki
    peogram w danym roku jest realizowany. Myślę, że powinieneś zadzwonić do
    PUP i napewno udzielą Ci wyczerpujących informacji.

  • 23. Data: 2011-10-21 12:09:58
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    trafiłem na stronę Wojewódzkiego Urzędu Pracy - oni pełnią funkcję
    informacyjną, jeżeli chodzi o wszelkie formy dofinansowania kursów (nie
    tylko na PR).

    może to komuś pomoże:
    http://efs.wup-katowice.pl/__data/assets/pdf_file/00
    03/14628/Opisy_Projektow_1_6_1_1_WUP_2010_v_7.pdf

    W sprawie kursów należy się kontaktować z beneficjentem (nie z urzędem)

  • 24. Data: 2011-10-21 22:59:02
    Od: mister <b...@e...com>

> [...]
    > budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostają tylko
    > "znajomi królika".Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju

    jak jestes z dolnego slaska to tu:
    http://www.ue.kwalifikacjewstepne.pl/
    http://www.prawojazdy.wroc.pl/

    jak nie jestes, to sie przemelduj ;)

  • 25. Data: 2011-10-21 23:08:15
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-10-19 23:24, Mateusz pisze:
    > Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia
    > jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
    > się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć
    > osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
    > pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
    > na resztę życia.

    ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w
    komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w
    twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu
    miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar
    chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK
    wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej
    bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w
    lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.

  • 26. Data: 2011-10-22 15:35:38
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-10-21, mister <b...@e...com> wrote:
> [...]
    > bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w
    > lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.

    No ja nie jestem przekonany. Może i zakwaterowanie lesze ale i
    napracujesz się więcej za kółkiem niz na tirze.

    Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
    (sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).

    Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
    odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym.
    (na tirze max po 6).

    Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
    na tirach bo w pokoju hotelowym.

    Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
    nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
    zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
    niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
    odespać, np. w dzień.

    W komunikacji miejskiej to chyba z rok by trzeba robić, zeby koszty
    zrobienia uprawnień się zwróciły.

    Tak czy tak, uważam, że CE i D to dośc rozłączne scieżki rozwoju
    zawodowego.

    --
    WildS

  • 27. Data: 2011-10-22 16:55:48
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-10-22 15:35, WildS pisze:
    > Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
    > (sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).

    jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
    ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
    w lezance.

    > Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
    > odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym.
    > (na tirze max po 6).

    bzdura.

    > Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
    > na tirach bo w pokoju hotelowym.

    nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie
    nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj)
    facetem.

> [...]
    > zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
    > niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba

    dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
    tam odlezec swoje na plazy. :/

  • 28. Data: 2011-10-22 20:44:37
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.:
    "to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia "
    Jadąc w podwójnej obsadzie doba pracy ma 30h.:
    4,5h jazda 1 kierowca,4,5jazda drugi,4,5 jazda 1,4,5 jazda drugi=18h w szoferce
    do tego 2 razy w tyg.jazda 20h[czyli po 10kazdy]
    Do tego min.9h odpoczynku czyli łózko.

    Jadąc w pojedynczej po 4,5h musze mieć przerwe min.45min dopiero jazda 4,5h max.
    2 razy w tyg.mogę jechać 10h w cyklu:
    4,5h jazda 45min.pauza 4,5h jazda 45min.pauza 1h jazda.
    Problem jest jazda w uni,do tego na tachografie cyfrowym gdzie masz zapisane
    wszystkie "grzeszki":przekroczenie predkości,czasu pracy,czasu jazdy itp.
    Wyobraz sobie ze przekraczasz np.predkość w Polsce,śłowacji,czy Rumuni,jedziesz
    np.do Niemiec i masz kontrol BAG .
    Kontrolują 28 dni do tyłu,w Polsce dostajesz 500zł a w Niemczech za to samo 500e.
    To boli i niemca nie interesuje ze to było w Polsce.
    I połowa wypłaty poszła.
    pozdro.jack

    ps.dziwie sie dupką co jezdza za 3,5tys.po europie.
    Ja olałem prace za 5,5tys. w tym tydz,wolnego.
    Szwab nie wejdzie do auta za 2000e,bedąc co dzień w domu.
    Na dalekie trasy od.3000e.
    Szanujmy sie.

  • 29. Data: 2011-10-22 20:58:33
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    Plujs.Mateusz jesteś młody rób wszystko co sie da.Wydane pieniądze szybko odrobisz.
    Ja zrobiłem C+E w wieku 45lat,praca sama mnie znalazła.Na kursie E miałem 1h
    jazdy po miescie[reszta plac].Pierwsza jazda samodzielna to była ciągła
    modlitwa[tez sie bałem].
    Pierwszy tygodniowy kurs :Rumunia,wegry,słowaqcja ,czechy- doswiadczenie 100razy
    wieksze jak po kursie.
    Wrazenia nie zapomniane:poniedziałek -zwiedzasz Budapeszt[h],wtorek-Cuj
    Napoke[Ru],Sroda-Hajduszoboszlo[h],Czwartek-Pisek[cz
    .]
    W uni jeszcze lepiej.
    Jak stałem w styczniu w Kudowie 3dni z powodu zamieci zwiedziłem całą Kudowe i
    okolicę.
    Zarobki powoli idą w góre jak znasz jezyki jesteś gość,przebierasz w ofertach z
    europy.
    powodzenia.
    pozdro.jack

  • 30. Data: 2011-10-22 22:29:52
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-10-22, mister <b...@e...com> wrote:
    > jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
    > ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
    > w lezance.

    Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
    próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
    tak łatwo wylornetkować.

    Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
    śpią wszyscy na raz.
    Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
    siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

    > nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie
    > nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj)
    > facetem.

    Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
    ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
    Czyli jadąc z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
    maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.

    Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
    autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
    jedynce ale nie koniecznie ;)

    > dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
    > tam odlezec swoje na plazy. :/

    Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
    żyć nie umierać

    --
    WildS