  • 31. Data: 2009-03-17 15:35:56
    Temat: Re: prawidłowy podział dysku
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Michal Kawecki pisze:

    > Niby czemu ma się wywalać jeśli pamięta się hasło administratora? Kto
    > dzisiaj posiada napęd dyskietek? I co właściwie chcesz odzyskiwać spod
    > Konsoli, która żadnych poleceń do odzyskiwania MBR nie udostępnia? Bo
    > chyba nie masz na myśli fixmbr, odpowiednika fdisk /mbr, czyli czegoś w
    > rodzaju lilo...

    ok wiec radzicie zrobic 2 dyski podstawowe i koniec kropka??

  • 32. Data: 2009-03-17 17:26:24
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Dominik" napisał:

    > jeden dysk, system tylko xp prof. nic wiecej

    IMHO dwie partycje:
    1. Partycja podstawowa NTFS o rozmiarze 40...128 GiB (system), zakładana i
    formatowana z poziomu instalatora XP, nie z żadnego wynalazku typu Partition
    Magic.
    2. Partycja podstawowa NTFS na całym pozostałym obszarze (dane wszelakie),
    zakładana z poziomu diskmgmt.msc po zainstalowaniu i obserwispackowaniu
    systemu.

    JoteR

  • 33. Data: 2009-03-17 17:59:15
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Dominik <dominikz1983[usun_to]@interia.pl> napisał(a):

    > ok wiec radzicie zrobic 2 dyski podstawowe i koniec kropka??

    Nieraz warto wydzielić minimalną partycję (chyba 2MB) na FAT 32.
    Przydaje się jak trzeba robić flash z DOS karty albo innego urządzenia a na
    dyskietce się program nie mieści albo nie ma napędu dyskietek.

  • 34. Data: 2009-03-17 19:15:49
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    JoteR pisze:
    > IMHO dwie partycje:
    > 1. Partycja podstawowa NTFS o rozmiarze 40...128 GiB (system),

    Tak z ciekawości - jak Wy robicie regularne backupy tych 128 GiB
    partycji? Serio pytam bo mnie nie chce się robić w domowym komputerze
    backupu częściej niż raz na tydzień. Max 16 GiB partycję jeszcze w
    sensownym czasie robi się backup na inny dysk. Jakoś na 16 GiB
    systemówce intensywnie wykorzystywanej od XP ponad 1/3 jest wolna,
    16 GiB od bety Win7 ponad połowa, a na 8 GiB / od Debiana też prawie
    połowa wolna. Teraz zrobiła się moda by wszystko pakować do program
    files - łącznie z kilkunasto-dziesięcio GiB grami. Osobiście wolę mieć
    system na 1 dysku, swap na drugim, gry na trzecim. Wszystko na osobnych
    tasiemkach, więc przy intensywnej pracy zdarza się że 3 HDD pracują
    równolegle - zawsze to wydajniej niż ładowanie wszystkiego z 1 HDD,
    nawet szybkiego.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 35. Data: 2009-03-17 19:57:31
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michal Bien" napisał:

> [...]
    > sensownym czasie robi się backup na inny dysk. Jakoś na 16 GiB
    > systemówce intensywnie wykorzystywanej od XP ponad 1/3 jest wolna,

    Dane - te wbrew pozorom nie zajmują jakichś hektarów - na nośnikach
    rozproszonych w przestrzeni i na firmowym serwerze, którego administrator
    twierdzi, że robi backupy ;-) A backup systemu po staremu - w formie obrazu
    na sąsiednim dysku fizycznym. Z tym, że ja na systemowy w swoich komputerach
    przeznaczam zazwyczaj ok. 40 GiB (mniej to za mało - nie lubię tłoku),
    średnio 1/3 mam wolną, obraz w miarę czystego systemu zajmuje jakieś 5 GiB,
    obraz aktualnego śmietnika - ok. 10 GiB, więc da się z tym żyć. Te 128 GiB
    podałem jako górną granicę (taką sobie wymyśliłem kiedyś, kiedy z obsługą
    adresowania 48-bitowego bywało różnie) ale wiem, że dla wielu i tak będzie
    to zbyt mało na cały śmietnik systemowy. Ale tacy zwykle albo mają swoje
    metody na backup, albo w ogóle nie znają tego słowa ;->

    JoteR

  • 36. Data: 2009-03-17 21:33:14
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 06:34:29 +0100, Michal Kawecki napisał(a):
    /...//
    > Niby czemu ma się wywalać jeśli pamięta się hasło administratora?

    A jak się nie pamięta?

> [...]
    > Konsoli, która żadnych poleceń do odzyskiwania MBR nie udostępnia? Bo
    > chyba nie masz na myśli fixmbr, odpowiednika fdisk /mbr, czyli czegoś w
    MBR chcę odzyskiwać. Wrogi instalator zaorał naszego MBR ale się nie
    damy.

  • 37. Data: 2009-03-17 21:36:52
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 16:35:56 +0100, Dominik napisał(a):

    /.../
    > ok wiec radzicie zrobic 2 dyski podstawowe i koniec kropka??

    Taaa :sciana

  • 38. Data: 2009-03-18 05:36:34
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 21:33:14 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

    > Dnia Tue, 17 Mar 2009 06:34:29 +0100, Michal Kawecki napisał(a):
    > /...//
    >
    > A jak się nie pamięta?

    To się bierze kropelki na pamięć ;-). Albo =>
    http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.htm
    Poza tym, jedno konto administracyjne w systemie to zwyczajne proszenie
    się o kłopoty.

    BTW mając XP Prof można sobie włączyć w gpedit.msc automatyczne
    logowanie do Konsoli odzyskiwania.

    > MBR chcę odzyskiwać. Wrogi instalator zaorał naszego MBR ale się nie
    > damy.

    No to masz taki sam problem, jak z zaoranym dyskiem i brakiem backupów.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 39. Data: 2009-03-18 05:36:34
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 18:26:24 +0100, JoteR napisał(a):

> [...]
    > zakładana z poziomu diskmgmt.msc po zainstalowaniu i obserwispackowaniu

    True.

  • 40. Data: 2009-03-18 19:05:18
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Michal Kawecki pisze:

    > True.

    przy takim zalozeniu ze beda dwie partycje podstawowe w sytuacji
    przywracania systemu, naprawy bios nie bedzie mylil i zamienil liter
    partycjom?? bo slyszalem taka opinie ze moga wystapi wowczas problemy
    ...czy to prawda?