    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pradu za duzo
    <p1nsppozc22u$.1sgstivzev1w5$.dlg@40tude.net>
    <5261128763$20230426130347@squadack.com>
    <u2b2fh$l0v$1$Cav@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <u2bj8j$5oe$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1570cnepf9mjq.1o4hroip8hvup$.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1eql6yqwxxtko$.121uee0pbjrcr.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 28 Apr 2023 07:23:15 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 21:38 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > No wlasnie IMO niespecjalnie musialy, bo oni dostarczają prądo do
    > rejonu, jak sobie rejon troche prądu sam wyprodukuje, to oni nie
    > wiedzą - produkcja, czy oszczędnosc.

    Prosumenci to 10GW PV.
    Dobrze się czujesz? - przy PV w PL liczą się tylko prosumenci.
    PSE planując zapotrzebowanie musi sprawdzić jakie będzie słońce u mnie i u
    innych i dostosować do tego węglówki, gazówki itp.

    > W efekcie koncowym to chyba nie wiemy, czy rzeczywiscie
    > zapotrzebowanie było 15GW, a OZE dały 8GW,
    > czy zapotrzebowanie bylo np 18GW, a OZE dały 11GW - duze 8, male 3.

    Wiemy dokładnie (do pojedynczych MW) - to statystyka.

    > No i popatrz na wspolczynniki jednoczesnosci.
    > Przyłacze masz powiedzmy 20kW, transformator na 100 domów ma ... nie,
    > nie 2MW, tylko np 200kW, Shrek poda dokładniejsze wymogi.

    Aby produkować prąd musisz podłączyć instalację do sieci. Aby podłączyć
    instalację musisz mieć zgodę z dystrybucji. Jak nie ma warunków to tej
    zgody nie dostaniesz.
    Znam wiele przypadków odmów, właśnie ze względu na małe trafa lub problem
    "ostatniej mili" - na wioskach na końcach linii nn są cieńsze kable.
    Czasami nie da się podłączyć na takiej linii nawet jednego falownika 15kW.

    TG