eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapradniceRe: pradnice
  • Data: 2012-05-03 23:29:30
    Temat: Re: pradnice
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wmak napisał:

    >> Średnioprężny silnik z gruszką żarową. Zwykle taką gruchę grzało się
    >> z zewnątrz lutlampą, ale system na knota też jak widać się zdarzał.
    >>
    >> Tego typu silnik był w pierwszym powojennym ursusie. Jednocylindrowy,
    >> pojemność 10 litrów. Tak, cylinder wielkości wiadra! Jego się odpalało
    >> na korbę, a za korbę robiła kierownica. Wyjmowało się kierownicę razem
    >> z tą całą sztycą, wkładało w dziurę z boku i kręciło.
    >
    > Tylko knot, gruszek żarowych nie było widać, przynajmniej takich,
    > jak w Ursusie,

    Tak czy inaczej silnik z zapłonem żarowym. Idea gruszki jest taka, że ma
    to być obszar komory spalana o gorszym chłodzeniu niż reszta, tam cały
    czas ma się utrzymywać wysoka temperatura. Do grzania lutlampą powinna
    być łatwo dostępna z zewnątrz. A jeśli żar rozpoczyna się od knota, to
    może być bardziej schowana.

    Na drugim końcu są malutkie silniki modelarskie o pojemności kilku
    centymetrów, ale podobnie odpalane. Tam przed rozruchem grzało się
    świecę z drutem platynowym. Jak silnik ruszł, to już grzał ja sobie sam.

    A tak przy okazji -- tu mamy przykład ciekawego zastosowania silnika
    z gruszką żarową (jako sekcji rytmicznej):

    http://www.youtube.com/watch?v=0SmRypjAUcU

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: