  • 11. Data: 2011-03-17 11:54:08
    Temat: Re: prąd kondensatora
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Papo5merf napisał:
    [..]
    > jak szedł ogień z ograniczników prądu to się nie pszejmowałem ale jak
    > płomienie poszły z kondensatora to przestało być zabawne:O(
    > czy może kondensatory są tak produkowane żeby wytrzymały prąd ładowania bez
    > ogranicznika napięciem maksymalnym i może ten co się spalił był jakiś
    > wadliwy? ale i tam dalej nie wiem jaki ten prąd maksymalny wynosi:O(

    1. Czy pytałeś już producenta?
    2. Podaj konkretnie co to za kondensatory.
    3. Zwykle ograniczenie prądowe jest zależne od wytrzymałości
    wyprowadzeń, z tego da się wyliczyć jakiś prąd który nie spowoduje
    stopienia wyprowadzeń.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 12. Data: 2011-03-18 15:13:56
    Od: "Papa5murf" <d...@j...ru>

    Órzytkownik "Irokez" napisał :
    > Naprawdę zero informacji na kondensatorze? Zwłaszcza do takiej pracy?
    > Chcesz to jak nie zapomnę podam parametry kondensatora pracującego
    > w takich warunkach - w zgrzewarce (Capacitor Discharge Welding)
    > drobne ponad 200kA na elektrodach, gdzie pierwotne to bateryjka
    > kondensatorów na jakieś 3kV. Ale czy Ci to pomoże? Wątpię.

    a gdzie ty widziałeś takie informacje na kondensatorach?:O)
    bo ja nic poza pojemnością i napięciem nie widzę!:O(
    w fszelkiej maści sklepach z częsciami podobnie, czasem pdfik się trafi ale
    tam tylko dodatkowo są wymiaty, tolerancja i nic poza tym:O(
    ładuję sobie taki kondensator do paruset woltuf a tu na nim napięci spada
    jeden wolt na sekundę (elektrolit) a żednych informacji o upływnościach nie
    widzę:O(

    czy temat jest tak skomplikowany że nikt nie potrafi nic odpowiedzieć, czy
    po prostu kondensatory są tak produkowane że mozna je ładować napieciem
    maksymalnym i rozładowywać zwarciem bez uszkodzenia to tego nie wiem bo mi
    się taki zapalił!:O(

  • 13. Data: 2011-03-18 16:16:35
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Papo5merf" <r...@d...peru> napisał w wiadomości

    > no właśnie do tego zmieżam, problem w tym że nie wiem jaki dać obranicznik
    > bo nie mam pojęcia jaki Imax mają kondensatory:O(

    Takie coś mam, DISFIM 1.25mF na 3.3kV. Coś pisze o o ponad 6kJ energii itp
    na nim. Jest tego bateryjka złożona
    Kondek na zamówienie, ale popatrz na to (mój wygląda jak CAPAFIM):
    http://www.powersmartsystems.ru/files/avx/hipwrflm.p
    df

    Niestety nie mam pojęcia co masz, a u mnie złącze M10 nie jest kompletnie
    żadnym wyznacznikiem maksymalnego prądu.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2011-03-18 18:00:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Papa5murf wrote:

> [...]
    > maksymalnym i rozładowywać zwarciem bez uszkodzenia to tego nie wiem bo mi

    Kurwa, pisz porządnie!

    Kondensatory mają takie rzeczy napisane w ich danych katalogowych. A jak
    kupujesz jakieś buble bez informacji to ogranicz prąd do 1-2A i przestań
    drażnić oczy czytelników.

    Waldek

  • 15. Data: 2011-03-18 18:38:56
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Papa5murf" <d...@j...ru> napisał w wiadomości

    > a gdzie ty widziałeś takie informacje na kondensatorach?:O)
    > bo ja nic poza pojemnością i napięciem nie widzę!:O(

    To co to jest?
    Bawisz się w "sporą energię" i ją rozładowujesz.. co znaczy sporą?
    Na moim kondensatorze jest tabelka z napięciem, maksymalnym napięciem
    testowym, prądem, energią gromadzoną itp itd.
    Napisałem poniżej co ja mam za sporą pojemność, jaką energię i linka do tego
    jak to przynajmniej wygląda.
    A od Ciebie zero informacji.. spora energia ;) jak dla kogo.
    Daj chociaż fotę, wymiary, aby było o czym gadać.
    Szukając materiałów na temat mojego kondziołka wpadłem na opis 1A/1uF przy
    jakiejś serii.. ale co Ty masz? Elektrolit zza rogu tego nie zniesie.
    sorry, ale szklana kula ma weekend

    pozdrawiam

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2011-03-18 18:54:16
    Od: "Dziadek" <...@...c>

> [...]
    > ale
    > tam tylko dodatkowo są wymiaty, tolerancja i nic poza tym:O(

    Bo kupując kondensator, to tak naprawdę płacisz za pojemność, napięcie
    wymiary i tolerancję. Serio.
    Jakie potrzeby, taki kondensator. Mnie zwykle wystarcza pojemność, napięcie,
    wymiary, tolerancja i oczywiście typ. Czasem jeszcze ESR, tangens fi,
    charakterystyka częstotliwościowa, czas życia, temperatura pracy, upływność,
    parametry niezawodnościowe, odporność na wibracje, wymagania na proces
    lutowniczy, zachowanie przy przepięciach itd.
    Masz specjalne potrzeby - potrzebujesz specjalny kondensator ,albo robisz to
    na własne ryzyko.

    > ładuję sobie taki kondensator do paruset woltuf a tu na nim napięci spada
    > jeden wolt na sekundę (elektrolit) a żednych informacji o upływnościach
    > nie
    > widzę:O(

    Może małym druczkiem...
    A tak serio - jak takiej informacji nie ma to nie znaczy, że nie ma
    upływności, tylko że producent (albo sprzedawca) nic w tym zakresie nie
    obiecuje.

    > czy temat jest tak skomplikowany że nikt nie potrafi nic odpowiedzieć, czy

    Prawdopodobnie jest skomplikowany. Może masz szansę zostać naukowcem...

    Dz.

  • 17. Data: 2011-03-18 22:12:32
    Od: "Papa5murf" <d...@j...ru>

    Órzytkownik "Irokez" napisał:
    > Bawisz się w "sporą energię" i ją rozładowujesz.. co znaczy sporą?
    > Na moim kondensatorze jest tabelka z napięciem, maksymalnym
    > napięciem testowym, prądem, energią gromadzoną itp itd.

    na razie właśnie się bawię a docelowo chcę uzyskać energię 100J (taką sobie
    policzyłem do odparowania pewnej ilości metalu, ale oczywiscie w praktyce
    może się to okazać niewystarczajace, na razie jest kryterium:O) i rozładować
    ją w impulsie czasu poniżej milisekundy i uzyskać to w miarę niskim kosztem
    (nie dyskutujmy ile to dla mnie niski koszt:O)

    no i z tą zabawą mam jeszcze taki problem że nie wiem jakie środki
    bezpieczeństwa podejmować bo nie wiem czy w razie awarii mnie zabije,
    ogłuszy czy odparuje palec?:O)

    > A od Ciebie zero informacji.. spora energia ;) jak dla kogo.
    > Daj chociaż fotę, wymiary, aby było o czym gadać.

    ale co tu dawać foty, normalny czarny kondensatorek elektrolityczny z
    nadrukiem firmy napięcia i pojemności:O(

    > Szukając materiałów na temat mojego kondziołka wpadłem na opis 1A/1uF
    > przy jakiejś serii.. ale co Ty masz? Elektrolit zza rogu tego nie zniesie.

    no właśnie ja mam kondensatory z za rogu z TME, dla mnie ważne jest skąd
    uzyskać taką informację dla kondensatora z za rogu jak prąd maksymalny?:O)
    bo nawet z mało prądowych kondensatorów złożę sobie baterię o interesujących
    mnie parametrach, problem w braku danych czyżby było je sobie wyznaczać
    eksperymentalnie?:O(

  • 18. Data: 2011-03-18 22:12:34
    Od: "Papa5murf" <d...@j...ru>

    Órzytkownik "Dziadek" napisał:
> [...]
    > Mnie zwykle wystarcza
    > pojemność, napięcie, wymiary, tolerancja i oczywiście typ.

    ja dokąd zajmowałem się małymi mocami to nie interesował mnie taki parametr
    jak moc kondensatora bo skoro taki malutki rezystorek wytrzymywał tą moc to
    taki wielki kondensatorek też wytrzyma, problemy się zaczynają jak operujesz
    na większych mocach np kilowatach i wtedy wszystko się pali i wtedy zwykłe
    napięcie i pojemność nie wystarcza, trzeba znać tą maksymalna moc:O)

    > A tak serio - jak takiej informacji nie ma to nie znaczy, że nie
    > ma upływności, tylko że producent (albo sprzedawca) nic w
    > tym zakresie nie obiecuje.

    każdy ma upływność, oczywiscie wiedziałem że elektrolity mają sporą, ale nie
    spodziewałem się że aż taką wielką dla kondensatorów o większych napięciach
    i pojemnosciach, albo po prostu teraz fszędzie chińszczyzna i kondensatory
    też, wtedy to nie dziwne:O(

  • 19. Data: 2011-03-18 22:12:35
    Od: "Papa5murf" <d...@j...ru>

> [...]
    df Niestety nie mam
    > pojęcia co masz, a u mnie złącze M10 nie jest
    > kompletnie żadnym wyznacznikiem maksymalnego prądu.

    haha, w podanym linku kokumencie jest wszystko!:O)
    tylko skąd taka domumentację się bioerze, albo skad bierze się kondensatory
    z taką dokumentacja?:O)
    ja jakoś ani w TME ani w fernelu nie widzę nic poza pojemnościa i napięciem
    a z tamtąd je biorę

  • 20. Data: 2011-03-19 08:04:46
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > haha, w podanym linku kokumencie jest wszystko!:O)
    > tylko skąd taka domumentację się bioerze, albo skad bierze się
    > kondensatory
    > z taką dokumentacja?:O)

    bo najpierw się określa co się chce, a potem szuka do tego elementów,
    a nie bierze zza rogu Kukuruźnika i próbuje z niego zrobić prom kosmiczny.

    Jak widzisz pojęcie "kondensator" ma różne oblicza, potrzebujesz kondka do
    zastosowań w

    PS. źle szukasz
    http://industrial.panasonic.com/www-ctlg/tech/tABA00
    00_WW.html

    http://www.chemi-con.co.jp/e/catalog/aluminum.html
    "Do not use capacitors in circuits where heavy charge and discharge cycles
    are frequently repeated. Frequent and sharp heavy discharging cycles will
    result in decreasing capacitance
    and damage to the capacitors due to generated heat. Specified capacitors can
    be designed to meet the requirements of charging-discharging cycles,
    frequency, operating temperature, etc."

    Czyli jak napisałem potrzebujesz specjalnych wersji do Twoich zastosowań

    pozdro

    --
    Irokez