  • 61. Data: 2021-05-23 13:27:49
    Temat: Re: prad
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 12:47, Janusz pisze:

> [...]
    >
    > "Dzisiaj udostępniamy protokół uzgodnień ze stroną czeską. Konsultacje
    > te odbyły się z największą starannością. Strona czeska zgodziła się na
    > polskie propozycje i podpisała w październiku 2019 roku protokół
    > uzgodnień dotyczący konkretnych działań minimalizujących oddziaływanie
    > kopalni na tereny przygraniczne. Wszystkie zobowiązania zawarte w
    > protokole spełniliśmy. Kończymy również budowę prewencyjnego ekranu
    > chroniącego wody gruntowe na granicy kopalni - mówi Wojciech Dąbrowski,
    > prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, cytowany w komunikacie

    To ten co wisiał na stronie pge? Dużo tam o załącznikach, które nie
    zostały udostępnione i o "zostanie przedstawione" i inne casy przyszłe.
    Jeśli to czego niby nie było to dlaczego nie zostało przedstawione
    sądowi tylko tłitami teraz? Być może premierowi wydaje się, że sprawy
    prawne rozstrzyga się teraz tłitami, ale w cywilizowanym świecie to
    trochę inaczej wygląda. Może tu jest pies pogrzebany?
    --
    Shrek

  • 62. Data: 2021-05-23 13:36:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 23.05.2021 11:48 you wrote:

    > Taa - i czym dowozą - ciężarówkami?

    No.
    Mogą też zbudować taśmociąg ;)

    > Już nie pamiętam z którego portalu, ale ponoć nie przedstawiliśmy
    > argumentu, że zamknięcie kopalni oznacza zamknięcie elektrowni a to
    > już zagraża po prostu systemowi energetycznemu.

    Specjaliści :-\

    > Z drugiej strony... od sądu można oczekiwać, że wie o czym orzeka. Z
    > ostatniej - mieliśmy taktykę wojowania z tsue to ciężko się dziwić,
    > że są trochę "stronniczy" - choć nie powinni.

    Wiesz jak to jest z orzeczeniem środków zapobiegawczych. To nie jest
    jeszcze rozprawa, ale decyzja mająca na celu zatrzymanie dalszych szkód
    do czasu rozprawy.
    I o to wnioskowali Czesi.

    O stronniczość oskarżają ci co im nie w smak orzeczenie.

    --
    Pete

  • 63. Data: 2021-05-23 13:47:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 13:36, Pete pisze:

    > No.
    > Mogą też zbudować taśmociąg ;)

    W sumie raz już węgiel u nich samolotami wozili. Choć w sumie to
    hamburgery były;)

    > Wiesz jak to jest z orzeczeniem środków zapobiegawczych. To nie jest
    > jeszcze rozprawa, ale decyzja mająca na celu zatrzymanie dalszych szkód
    > do czasu rozprawy.

    No ale jednak wypadałoby żeby sąd jakieś granice normalności ogarniał:)

    > I o to wnioskowali Czesi.

    No toż piszę, że czesi poszli grubo. Pytanie jakie kwity my pokazaliśmy.
    Bo coraz bardziej jestem przekonany że żadnych a teraz towarzysze
    działacze dziwią się, ze sąd nie wziął pod uwagę tłitów z przyszłości,
    co przecież jest u nas powszechnie przyjetą formą ogłaszania prawa i
    innych głupot przez władzę. Więc są trochę zaskoczenie, że mieli papiery
    do sądu przynieść a nie że sąd sobie będzie tłita śledził... no i się
    zesrało.

    > O stronniczość oskarżają ci co im nie w smak orzeczenie.

    Akurat stronniczość jak stronniczość. Ale jeśli nie jest tak, że daliśmy
    dupy na taką skalę że sąd innego wyjścia nie miał, to orzeczenie jest po
    prostu głupie bo oderwane od rzeczywistości. NIe da się na chwilę
    zamknąć kopalni i elektrowni.

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2021-05-23 15:01:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-23 o 13:27, Shrek pisze:

> [...]
    > prawne rozstrzyga się teraz tłitami, ale w cywilizowanym świecie to
    > trochę inaczej wygląda. Może tu jest pies pogrzebany?
    Możliwe, ale właśnie przeczytałem że np Niemcy czy Hiszpania też mają w
    nosie wyroki TSUE, niemcy np za nord stream2.
    Nie mówiąc już o tym że w czechach jest tam przy samej granicy kopalnia
    żwiru i to ona podobno 'wysysa' wodę z okolicy. Nie mówiąc już że w tym
    'worku' jest 9 kopalni czeskich i niemieckich a nasza jest jedną z
    najmniejszych.
    Więc pewnie się poplują i sprawa się rozejdzie po kościach. TSUE nic nie
    zrobi.

    --
    Janusz

  • 65. Data: 2021-05-23 15:06:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-23 o 13:47, Shrek pisze:

> [...]
    > innych głupot przez władzę. Więc są trochę zaskoczenie, że mieli papiery
    > do sądu przynieść a nie że sąd sobie będzie tłita śledził... no i się

    Decyzja jest podjęta przez wice jednoosobowo, więc śmierdzi na kilometr.
    O tą
    https://twitter.com/sjkaleta/status/1395703632440475
    648?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwte
    rm%5E1395858763068977157%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es2_&ref
    _url=https%3A%2F%2Fwiadomosci.wp.pl%2Fthun-reaguje-n
    a-wyrok-tsue-fala-krytyki-pod-adresem-europoslanki-6
    642512029592320a

    --
    Janusz

  • 66. Data: 2021-05-23 17:48:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 15:01, Janusz pisze:

    > Możliwe, ale właśnie przeczytałem że np Niemcy czy Hiszpania też mają w
    > nosie wyroki TSUE, niemcy np za nord stream2.

    Czytaj dalej. Jak już doczytasz dlaczego sąd nie wziął pod uwagę tłita
    to daj znać:P

> [...]
    > żwiru i to ona podobno 'wysysa' wodę z okolicy. Nie mówiąc już że w tym
    > 'worku' jest 9 kopalni czeskich i niemieckich a nasza jest jedną z

    Wszystko prawda.

    > Więc pewnie się poplują i sprawa się rozejdzie po kościach. TSUE nic nie
    > zrobi.

    Tsue już zrobiło. teraz będą kary.

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2021-05-23 17:52:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 15:06, Janusz pisze:

    > Decyzja jest podjęta przez wice jednoosobowo, więc śmierdzi na kilometr.

    A nie jest tak, że wszystkie podobne są podejmowane jednoosobowo?

    Chciałbym zobaczyć nasze pismo w tej sprawie. Bo jak dla mnie decyzja
    trochę głupawa. No chyba że czesi cokolwiek napisali to napisali po
    prawnemu z sensem, a nasi odpisale że "a bo siem pepiki czepiajo, a poza
    tym to niemiecka propaganda". No i wtedy sędziemu nie pozostaje nic
    innego jak przyznać rację czechom. Choćby to była właśnie taka decyzja
    jak zamknięcie kopalni. Pewności nie mam, ale się domyślam co sie stało
    - sasin!

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2021-05-23 18:33:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-23 o 17:48, Shrek pisze:

    > Czytaj dalej. Jak już doczytasz dlaczego sąd nie wziął pod uwagę tłita
    > to daj znać:P
    A ty wiesz?

    > Wszystko prawda.

    > Tsue już zrobiło. teraz będą kary.
    Wątpię, poza tym ewentualne kary mogą być znacznie mniejsze niż starty z
    zamknięcia kopalni i elektrowni.
    A potem i tak My je zapłacimy w rachunkach :(

    --
    Janusz

  • 69. Data: 2021-05-23 18:38:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-05-2021 o 12:47, Janusz pisze:

    > Okazuje się że sprawa ma drugie dno, Czesi podpisali protokół a teraz
    > zmienili zdanie,

    I tak bezkrytycznie wierzysz w to co mówią przedstawiciele PIS?
    Oraz że polska strona wykonała i wpisała do decyzji środowiskowej
    wszystko do czego się zobowiązała?

    Bo wszystkie inne źródła mówią że było inaczej i że nowy polski minister
    środowiska uparł się, że nie pójdzie na żadne ustępstwa tego typu....

  • 70. Data: 2021-05-23 18:42:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-23 o 17:52, Shrek pisze:

    > A nie jest tak, że wszystkie podobne są podejmowane jednoosobowo?
    No chyba jednak nie, powinny być kolegialnie, wtedy trochę trudniej taki
    skład przekupić
    a i łatwiej obronić decyzję.

    > Chciałbym zobaczyć nasze pismo w tej sprawie. Bo jak dla mnie decyzja
    > trochę głupawa.
    Też się dziwię, chyba że tsue doszedł do ściany i musiał mocno tupnąć
    żeby do nas dotarło.

> [...]
    > prawnemu z sensem, a nasi odpisale że "a bo siem pepiki czepiajo, a poza
    > tym to niemiecka propaganda". No i wtedy sędziemu nie pozostaje nic
    Według niemieckiego onet-u którego trudno podejrzewać o stronniczość dla
    ***** ***
    nasi mieli uzgodnienia i są jakieś protokoły z 2019roku podpisane. Więc
    zachodzi pytanie w co grają Czesi, wpierw wypieprzyli rusków pod
    pretekstem prowokacji czy zamachu z 2014, teraz z nami zaczynają drzeć
    koty.

    Choćby to była właśnie taka decyzja
    > jak zamknięcie kopalni. Pewności nie mam, ale się domyślam co sie stało
    > - sasin!

    No ale ten proces koncesyjny i uzgodnienia trwały tam długo, chyba od
    2016, wtedy jeszcze Sasina nie było.

    --
    Janusz