  • 11. Data: 2011-08-17 15:40:48
    Temat: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-17 17:05, Samotnik pisze:

    > [ciach]
    >
    > od piętnastu lat używam uniksów, więc kategorycznie sprzeciwiam się
    > określaniu mnie mianem cienkiego bolka, ale chyba nie zdecyduję się na
    > telefon z Androidem. Przecież szkoda życia na konfigurowanie i ciągłe
    > pilnowanie tak prozaicznej rzeczy, jak telefon.

    a jak zrootujesz, to odkryjesz, ze android to w sumie .... tez unix
    (linux) ;)

    p.s.
    z tym bolkiem to tak dla zartow ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 12. Data: 2011-08-17 15:45:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 17:40:48 +0200, AL napisał(a):

    > a jak zrootujesz, to odkryjesz, ze android to w sumie .... tez unix
    > (linux) ;)

    Dużo to nie odkryje, wszystko starannie schowane pod Dalvikiem.
    Co za durna mania, psuć dobry system badziewną Javą.
    To samo RIM zrobił - wzięli świetny QNX i zapaćkali Javą. Fuj.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

  • 13. Data: 2011-08-17 16:41:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > [ciach]
    >
    > od piętnastu lat używam uniksów, więc kategorycznie sprzeciwiam się
    > określaniu mnie mianem cienkiego bolka, ale chyba nie zdecyduję się na
    > telefon z Androidem.

    To jednak jesteś "cienki bolek". Ja ma co prawda dłuższe doświadczenia,
    ale to jakoś wiele tak naprawdę nie zmienia w zakresie podejścia
    do tematu i świadomości.

    > Przecież szkoda życia na konfigurowanie i ciągłe
    > pilnowanie tak prozaicznej rzeczy, jak telefon.

    Tego nie trzeba pilnować i nic tak naprawdę nie trzeba konfigurować.
    Jak poczytałem wypowiedź AL, to mało nie padłem z wrażenia, jak można
    temat sztucznie skomplikować, by wyglądało to na jakąś tajemną wiedzę.
    Jak nie masz w telefonie apletu do zarządzania połączeniami to trzeba
    taki doinstalować (np. apndroid) i masz święty spokój - pozwalasz na
    transmisję danych tylko przez WiFi i już.

    Naprawdę nie ma nic prostszego, szczególnie, że masz niby jakieś
    doświadczenie informatyczne ;)

  • 14. Data: 2011-08-17 18:32:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 06:00:59 -0700 (PDT), Emil napisał(a):

    > Podziel się jak, bo widocznie ja też jestem cienki bolek. Samo
    > wyłączenie opcji "Mobile internet" NIE pomaga, Android/aplikacje na
    > moim Hero potrafią tą opcje zignorować/włączyć, więc temu nie ufam.
    > Aplikacje/ręczne przestawianie APN też NIE są opcją, gdyż istnieją
    > sieci które akceptują traffic z dowolnym APN'em.

    Normalnie cud.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

  • 15. Data: 2011-08-17 18:34:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 13:20:16 +0200, Q napisał(a):

    > Powiem wiecej - to wina androida a nie usera
    > (no, do pewnego stopnia).
    >
    > Pamietam do dzis jak wildifre pytal mnie przy pierwszym wlaczeniu
    > jak chce sie laczyc z netem.
    > Wpisalem "wifi only", ale predko zakumalem,
    > ze cos nie gra, jak caly czas mialem aktualna pogode
    > a bylem poza zasiegiem jakiegokolwiek wifi...

    Gdybym nie konfigurował kiedyś Wildfire, to pewnie bym nawet uwierzył.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 16. Data: 2011-08-17 18:35:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 16:05:16 +0200, Krystek napisał(a):

    > 2011-08-17 15:53, AL wysłał(a) wiadomość:
    >
    > Każdy program pojedynczo w opcjach, czy jest gdzieś to hurtowo z listą
    > aplikacji korzystających z Internetu? Czy ten Widgetsoid wykrywa, który
    > program potrzebuje łączenia się z siecią?

    Aplikacje stosują się do ustawień systemowych. Bez zgody systemu nigdzie
    się nie połączą.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 17. Data: 2011-08-17 19:33:37
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-17 18:41, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > Jak poczytałem wypowiedź AL, to mało nie padłem z wrażenia, jak można
    > temat sztucznie skomplikować, by wyglądało to na jakąś tajemną wiedzę.

    napisalem, ze nie jest to tajemna wiedza - wystarczy miec tylko porzadna
    aplikacje, ktora tym wszystkim bedzie zawiadywac bez wchodzenia za
    kazdym razem w ustawienia systemu.
    Masz wszystko na gorze widoczne - takie sznurki do pociagania
    ustawieniami w glebi menu ustawien.

    > Jak nie masz w telefonie apletu do zarządzania połączeniami to trzeba
    > taki doinstalować (np. apndroid) i masz święty spokój - pozwalasz na
    > transmisję danych tylko przez WiFi i już.

    no bo to jest dokladnie to samo co opisalem

    > Naprawdę nie ma nic prostszego, szczególnie, że masz niby jakieś
    > doświadczenie informatyczne ;)

    dokladnie

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 18. Data: 2011-08-17 19:58:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-17 21:33, AL pisze:
    (...)
> [...]
    > kazdym razem w ustawienia systemu.
    > Masz wszystko na gorze widoczne - takie sznurki do pociagania

    Ekhem - to o czym pisałeś to kombajn do czereśni, który może i fajny,
    ale tak naprawdę większość rzeczy jest średnio użyteczna i do tego
    niezbyt związana z tematem. Znaczy ja do tego nic nie mam - niech
    każdy używa czego chce, ale podziękuję. Są dużo prostsze.

    > no bo to jest dokladnie to samo co opisalem

    Nie bardzo. Niepotrzebnie skomplikowałeś sprawę. Te widgety od blokady
    transferu ze strony OS i jego aplikacji są naprawdę tak naprawdę
    banalnie proste i w sumie są bistabilne - mamy transfer zawsze, mamy
    tylko po WiFi. I to jest tak naprawdę istotne dla sprawy.

  • 19. Data: 2011-08-17 20:02:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 16:19:25 +0200, AL napisał(a):

    > w opcjach beda raczej tylko ustawienia dot. samego systemu.

    I to wystarczy.

    > Ale jak wejdziesz sobie na market->moje aplikacje i klikniesz na jakisz
    > zainstalowanej, to zobaczysz taka opcje jak: 'zezwalaj na automatyczne
    > aktualizacje'. Jesli masz przy tym ptaszka odchaczonego - to go wylacz.
    > Czy da sie to hurtowo? Nie wiem.

    Automatyczne aktualizacje aplikacji nie działają, jeśli system ma wyłączone
    połączenie z internetem.

    > on administruje polaczeniami, nie poszczegolnymi aplikacjami (to juz
    > musisz sobie poszukac w jakims task managerze i opcjach jakie
    > zaakceptowales dla roznych aplikacji zainstalowanych - zazwyczaj w
    > momencie instalacji masz takie pytanie i zazwyczaj nikt tego nie czyta
    > tylko akceptuje)

    Pytanie może być o uprawnienia do łączenia się z siecią, jednak system jest
    nad nimi nadrzędny.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,

  • 20. Data: 2011-08-17 20:45:32
    Od: z <z...@g...pl>

    Samotnik pisze:

> [...]
    > telefon z Androidem. Przecież szkoda życia na konfigurowanie i ciągłe
    > pilnowanie tak prozaicznej rzeczy, jak telefon.

    O to to!!!
    Miej obyci będą płakać i płacić a ci bardziej obyci (może jeszcze dodam
    rozsądni) podziękują.

    PS. Czy w innych systemach też trzeba się łapać lewą ręka za prawe ucho?
    Przymierzam się do N8. :-)