    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: pożiew zbiorowy - Plej
    Date: Fri, 19 Aug 2011 20:21:29 +0200

    W dniu 2011-08-19 20:02, Waldek Godel pisze:

    > Funkcje mówisz? No dobrze, zobaczmy jakie to funkcje. Z Androidem... no to
    > sprawdźmy FUNKCJE modnego dosyć ostatnio Huaweia:
    > http://www.play.pl/pl/telefony/huaweiu8500/index.htm
    l#dane-dane-techniczne
    > (..)
    > Obsługa e-mailowych kont firmowych (Exchange)

    A komu to potrzebne w telefonie?

    > Streaming wideo

    A komu to potrzebne w telefonie?

    > Obsługa konta emailowego (POP i IMAP)

    A komu to potrzebne w telefonie?

    Jak ktoś będzie chciał z tego korzystać to będzie musiał to
    skonfigurować - sam, własnoręcznie i ze świadomością, że do tego
    jest potrzebny dostęp do internetu. Telefon doskonale pełni swe funkcje
    bez tych dodatków.

    > Kurde.. I to wszystko teraz działa bez żadnego połączenia z internetem?
    > Kurde, człowiek na chwilę odda się letniemu lenistwu i zaraz jest
    > zaskakiwany nowymi technologiami. I jak to jest realizowane? Telepatia?
    > Tabuny wyszkolonych gołębi pocztowych? Naddźwiękowe tamtamy?

    Nie, to przekaz.

    > Jak nie ma ŻADNEGO połączenia i mimo to Play naliczy opłaty za połączenie
    > DATA, to reklamacja jest wygrana w cuglach, nie ma w ogóle o co bić piany.

    Ja wiem, że będziesz wyrywał zdania z kontekstu, używał absurdalnych
    "argumentów" itd. Dziwnym trafem taki telefon może zrobić sporo
    połączeń bez żadnej konfiguracji ze strony klienta, ba, bez jego
    świadomości, że operator mu zafundował jakieś "udogodnienia", o
    których bladego pojęcia nie ma i wcale tego nie chciał. Stąd też
    przychylam się do zdania, że domyślnie telefon (OS) nie ma prawa
    łączyć się z internetem, a już w szczególności bez informowania
    o tym klienta. Pamiętam taki numer z jakimś HTC, który miał
    widget zegaro-pogodowy (na ichnim OS). Nikt się słowem nie zająknął,
    że widget sobie aktualizuje pogodę bez pytania, nabijając po
    cichutku rachunek.