    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pozbycie się złomu z parkingu - kolejna część
    Date: Fri, 22 Jun 2012 00:01:12 +0200

    On 2012-06-21 09:46, amos wrote:
    > Ale rozumiesz, ze czlowiek ma prawo tam parkowac, a Ty nie masz prawa
    > mu blokowac wyjazdu?

    Żeby blokować komuś wyjazd trzeba mieć chęci i możliwości tego wyjazdu.
    Jak ktoś porzuca swojego graciora tylko by zapewnić sobie to miejsce to
    coś jest zdecydowanie nie tak. Auto zostawić można w takim miejscu, gdzie
    nie ma tego deficytu, miasto, w którym często auto trzeba zostawić osiedle
    dalej nie jest często najlepszą przestrzenią, gdzie powinno się tak
    postępować, nawet jak płacisz to OC to nie jest powodem by urządzić sobie
    stały warsztat/przechowalnię w miejscu parkingu.

    Jak ktoś rzeczywiście ma grubszą awarię, chwilowo nie ma jak zabrać auta,
    ani naprawić to ok. Co innego jak auto stoi miesiącami nie wiadomo po co
    poza tym blokowaniem miejsca.

    > Dlaczego uwazasz, ze urzadza sobie prywatny parking? Bo nie pozwala Ci
    > blokowac swojego auta?

    Jak z niego rzeczywiście nie korzysta to i nie ma zamiaru wyjechać nim.

    > Jesli kiedys wyjedzie, masz takie samo prawo jak on zaparkowac w
    > miejscu zajmowanym obecnie przez niego i sie nie ruszac pare
    > miesiecy.

    Widzisz, funkcją parkingu jest parkowanie, a nie warsztat samochodowy czy
    wstawianie jednego auta, by parkować drugie.
    Na osiedlu gdzie miejsc jest deficyt miejsca powinny pozostać tylko dla
    tych, którzy realnie korzystają z swoich pojazdów, a nie trzymają aut
    tylko na przechowanie.

    > Rozumiem problem braku miejsc do parkowania i jednoczesnie istnienia
    > zwyczaju posiadania strucli nieruszanych latami,

    Jakiego zwyczaju posiadania sztrucli? Dla Ciebie jest normą, że byle grat
    można porzucić w centrum miasta i tylko to zapewnia bezterminowe
    wykorzystanie miejsca? Sorry, ale to nie jest normalne i chyba nie
    rozumiesz tego braku miejsc parkingowych.

    > ale poki jest to
    > zgodne z prawem, niewiele mozesz zrobic poza zgloszeniem do SM.

    Może zachowywać się dokładnie tak jak właściciel przybytku, czyli może
    zgodnie z prawem, ale bardzo uporczywie egzekwować co się da. Ot pięknym
    za nadobne.

    > Co jesli wyjedziesz na 2 miesiace na wakacje, a jakis sasiad uzna, ze
    > nie powinienes trzymac swojego "gruchota" na publicznie dostepnym
    > miejscu i w akcie okazania swojej dezaprobaty odkreci Ci kola?
    > Ucieszylbys sie?

    Normalni ludzie zazwyczaj starają się coś zrobić z swoim autem jeśli przez
    jakiś dłuższy czas nie będą mogli z niego korzystać. Nikt zdrowo myślący
    nie spycha wraku na trawnik i nie wykorzystuje go jako pretekst do zajęcia
    miejsca akurat przy domu. Jak by chociaż nie miał nic przeciw parkowaniu
    za to by nie było takim chamstwem wielkim, ale i tak biodegradacja trupa w
    krzakach nie jest dobrym pomysłem.

    Kiedyś kilka lat widziałem na parkingu dwa porzucone auta, miejsca
    szczególnie nie brakowało, ale te trupy były zdecydowanie porzucone. Jak
    dla mnie brak przepisów by czegoś takiego skutecznie się pozbyć.

    Z kolei całkiem niedawno jak miałem do czynienia z czymś tego typu to
    nadrukowałem różnych ogłoszeń z sieci o skupie pojazdów, wraków itd.
    Kleiłem co kilka dni po jednym na szybie bądź wycieraczce, auto poszło za
    kilka stówek, wszyscy pozbyli się problemu. Widać właściel nie miał
    pomysłu na to co z tym zrobić i potrzebował tej pomocy. hehe

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_