  • 41. Data: 2023-08-07 17:45:52
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.08.2023 o 09:42, Janusz pisze:

    > Co się da znakować naklejkami to się znakuje, ale istotne elementy są
    > znakowane mechanicznie znakowarkami. Jest to taki mały punktak
    > elektromagnetyczny który robi dziurki jak kropi z drukarki igłowej, np
    > elementy zawieszenia sa tak znakowane.

    Dokładnie takie cyferki, jak z drukarki igłowej, mam na bloku silnika w
    jednym ze swoich samochodów.

  • 42. Data: 2023-08-07 18:07:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 17:39:15 +0200, nadir wrote:

    > Nie znam szczegółów i podejrzewam, że obowiązkowa numeracja akumulatorów
    > będzie się wiązała z monitorowaniem/inwigilacją obrotu zużytymi
    > akumulatorami.

    Zapewne :-)

    A tak przy okazji - wymontowanie takiego akumulatora z samochodu i
    uzycie do innego celu, to legalne jest ?

    J.

  • 43. Data: 2023-08-07 18:13:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.08.2023 o 18:07, J.F pisze:

    > A tak przy okazji - wymontowanie takiego akumulatora z samochodu i
    > uzycie do innego celu, to legalne jest ?

    Teraz tak, potem chooj wie?

  • 44. Data: 2023-08-07 18:14:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 17:16:59 +0200, io wrote:

    > Produkcja zautomatyzowana i nie zna numerów?

    Niby zna, ale jak fabryka baterii dostarcza setki dziennie do fabryki
    samochodów, to nie wiadomo na ile dokładnie to spisują.
    Czytanie kodu to kolejna komplikacja na taśmie.

    > A co, dający ogłoszenia tak weryfikowani są?

    Nie, ale trafisz na taką baterie, bo np w serwisie wyskoczy
    "skradziona", to dotrzesz do wszystkich zamieszanych.

    A teraz moze nawet nie musi w serwisie wyskoczyc, skoro samochodzy
    sie przez internet z producentem łączą. Zamelduje taki o zmianie
    baterii ...

    J.

  • 45. Data: 2023-08-07 18:30:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.08.2023 o 15:32, RadosławF pisze:

    > Numer seryjny walisz jedną i tą samą puncą, numer indywidualny już
    > nie i to generuje koszty.

    A propos kosztów. Dziś dorabiałem klucz do zamka w drzwiach i klucz ma
    wybity indywidualny numer pasujący do konkretnej wkładki. Koszt nowego
    kompletu to coś około 300zł, a za to wszystko i tak ja płacę.

  • 46. Data: 2023-08-07 18:43:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.08.2023 o 18:14, J.F pisze:

    > Niby zna, ale jak fabryka baterii dostarcza setki dziennie do fabryki
    > samochodów, to nie wiadomo na ile dokładnie to spisują.

    Oznaczają, spisują i pilnują dokładanie. To nie są części za 200-300zł,
    ale za 20-30 tysięcy zł i więcej.

    > Czytanie kodu to kolejna komplikacja na taśmie.

    Robiłeś ostatnio zakupy w Lidlu czy Biedronce, kasy samoobsługowe widziałeś?

  • 47. Data: 2023-08-07 20:10:54
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Czyli nie znasz.

    nie nie znam osobiście

    numer vin pojazdu jest za to na 100% zapisany w sterowniku baterii (i każdym innym
    sterowniku współczesnego samochodu)

  • 48. Data: 2023-08-07 20:11:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.08.2023 o 18:07, J.F pisze:
    > A tak przy okazji - wymontowanie takiego akumulatora z samochodu i
    > uzycie do innego celu, to legalne jest ?

    póki co tak samo legalne jak wyciągnięcie silnika z samochodu - jak jest twój, to
    czemu nie

  • 49. Data: 2023-08-07 20:18:52
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.08.2023 o 18:14, J.F pisze:
    > Niby zna, ale jak fabryka baterii dostarcza setki dziennie do fabryki
    > samochodów, to nie wiadomo na ile dokładnie to spisują.
    > Czytanie kodu to kolejna komplikacja na taśmie.

    wy widzieliście jakąś współczesną linię produkcyjną dużej firmy?

    https://youtu.be/P7fi4hP_y80

    ludzi i nie zautomatyzowane czynności to można liczyć na palcach jednej ręki, reszta
    opiera się na kodach qr, nfc i rozpoznawaniu obrazu i innych cudach

    tam wiadomo które śrubki poszły z którego woreczka i ile smaru nałożono a wy się
    zastanawiacie czy producent wie którą baterie przywiozą mu na gwarancję xD

  • 50. Data: 2023-08-07 20:34:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.08.2023 o 20:18, m4rkiz pisze:

    > https://youtu.be/P7fi4hP_y80

    A za murzynów robi głównie KUKA i ABB.;)