  • 51. Data: 2023-08-07 21:06:47
    Temat: Re: pozar elektryczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 20:18:52 +0200, m4rkiz wrote:

    > wy widzieliście jakąś współczesną linię produkcyjną dużej firmy?
    >
    > https://youtu.be/P7fi4hP_y80
    >
    > ludzi i nie zautomatyzowane czynności to można liczyć na palcach jednej ręki,
    reszta
    > opiera się na kodach qr, nfc i rozpoznawaniu obrazu i innych cudach

    A widzisz gdzies tam skanowanie QR?

    No ale owszem, skoro kazde auto ma indywidualne wyposazenie, zgodne z
    zamowieniem, to ktos tam poza kadrem musi dbac o odpowiednie
    podstawianie czesci.
    Baterii w Tesli moze mniej, jesli do kazdej sztuki idzie taka sama :-)

    > tam wiadomo które śrubki poszły z którego woreczka i ile smaru nałożono a wy się
    > zastanawiacie czy producent wie którą baterie przywiozą mu na gwarancję xD

    Pytanie na ile dokładnie, bo tu o wazne rzeczy chodzi (prawne-karne),
    a Tesli akurat przesuniecie o pare nr moze nie grac roli :-)

    J.

  • 52. Data: 2023-08-07 21:08:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 20:11:49 +0200, m4rkiz wrote:

    > póki co tak samo legalne jak wyciągnięcie silnika z samochodu - jak jest twój, to
    czemu nie

    O demontażu samochodów i odpadach sa osobne przepisy.

    Swojego samochodu rozebrac na czesci nie mozesz.
    Ale moze na elektryki czy baterie sa inne przepisy.

    J.

  • 53. Data: 2023-08-08 07:39:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-08-2023 o 18:14, J.F pisze:

    > A teraz moze nawet nie musi w serwisie wyskoczyc, skoro samochodzy
    > sie przez internet z producentem łączą. Zamelduje taki o zmianie
    > baterii ...

    Renault w ten sposób blokowało baterie pochodzące z leasingu, ale
    niezwrócone.
    Już daaaawno temu.

  • 54. Data: 2023-08-08 11:28:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 18:43:50 +0200, nadir wrote:

    > Oznaczają, spisują i pilnują dokładanie. To nie są części za 200-300zł,
    > ale za 20-30 tysięcy zł i więcej.

    No ale nie musza wiedziec ktora bateria dokladnie w ktorym aucie.
    Wystarczy data dostawy.

    > Robiłeś ostatnio zakupy w Lidlu czy Biedronce, kasy samoobsługowe widziałeś?

    ale ludzi skanujących widziałes?
    A tu ich nie widac :-)

    J.

  • 55. Data: 2023-08-08 11:32:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Aug 2023 18:30:52 +0200, nadir wrote:

    > A propos kosztów. Dziś dorabiałem klucz do zamka w drzwiach i klucz ma
    > wybity indywidualny numer pasujący do konkretnej wkładki.

    Indywidualny? Czy jest np 1000 kombinacji wkładek, i numer kombinacji
    masz wybity na kluczu ?

    > Koszt nowego
    > kompletu to coś około 300zł, a za to wszystko i tak ja płacę.

    Ale takie dobre i warte swojej ceny, czy tylko przepłacasz za zwykły
    klucz i zwykła wkładkę?

    Wilka ?

    J.

  • 56. Data: 2023-08-08 11:49:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Aug 2023 15:32:29 +0200, RadosławF wrote:

    > Sprawdź sobie czy ten unikalny chip ma unikalny numer czy jednak
    > tylko numer serii?

    Unikalny numer chipu to nic dziwnego. Bluetooth, Etherenet, Wifi,
    DECT, IMEI, IMSI. No prawie unikalny, bo numerow zabrakło :-)

    Natomiast numer serii w chipie to problem.
    Maski zmieniac? Bo jak programować, to mozna i indywidualny wpisać.

    > Jak ktoś napisał będzie wymóg takiej numeracji to producent się
    > dostosuje a skoro nie ma to po co przepłacać?

    Chyba nikt nie wpisał, a w samochodach i tak sie stosowało.
    komputery, radia..

    > Numer seryjny walisz jedną i tą samą puncą, numer indywidualny już
    > nie i to generuje koszty.

    Hm, akurat widzialem fabryczkę czesci do samochodow.
    Jakis mniej istotnych/popularnych, bo obrabiali profile na CNC.

    I koszt w zasadzie taki, ze pracownik po wyjeciu z CNC wstawia do
    grawerki. Oczywiscie sama grawerka tez kosztuje, ale poza tym niby
    kosztuje to pare sekund pracy pracownika. Ktory i tak ma co robic,
    bo kontroluje jakosc itp.

    Fakt, ze to nie wszystkie koszty - narzedzie w grawerce sie zuzywa,
    serię numerów ktos musi zadac ... potem by pewnie jeszcze odbiorca
    chcial listę dostać przyy dostawie ...

    J.

  • 57. Data: 2023-08-08 14:35:35
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.08.2023 o 21:06, J.F pisze:
    > A widzisz gdzies tam skanowanie QR?

    a czemu miałoby tam służyć?

    ono jest kawałek wcześniej, wtedy kiedy bierze się rzeczy z magazynu i wypuszcza je
    na
    montaż, jak nie będą się zgadzały to nigdzie nie pojadą

    a różnych systemów wizyjnych masz po drodze od groma
    https://youtu.be/P7fi4hP_y80?t=496

  • 58. Data: 2023-08-08 14:37:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.08.2023 o 21:08, J.F pisze:

    > Swojego samochodu rozebrac na czesci nie mozesz.
    > Ale moze na elektryki czy baterie sa inne przepisy.

    ale możesz wyjąć akumulator/łożysko/baterię i zastosować gdzie sobie tylko wymyślisz

    potem auto uzupełnić innym podzespołem i używać albo zezłomować bez uzupełniania

  • 59. Data: 2023-08-08 14:40:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 08.08.2023 o 11:32, J.F pisze:

    > Indywidualny? Czy jest np 1000 kombinacji wkładek, i numer kombinacji
    > masz wybity na kluczu ?

    indywidualny, po prostu 5-6 cyfr oznaczających głębokość (przesunięcie) nacięcia w
    kolejnych miejscach

    to jest 10 razy prostsze do ogarnięcia niż dołożenie kroku pośredniego przypisującego

    poszczególnym kombinacjom numer porządkowy

  • 60. Data: 2023-08-08 15:52:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.08.2023 o 11:32, J.F pisze:

    > Indywidualny? Czy jest np 1000 kombinacji wkładek, i numer kombinacji
    > masz wybity na kluczu ?

    Indywidualny numer na kluczu i karcie do dorabiania. Ile jest kombinacji
    wkładek to nie mam pojęcia.

    > Ale takie dobre i warte swojej ceny, czy tylko przepłacasz za zwykły
    > klucz i zwykła wkładkę?

    Na ile dobre to nie wiem, bo nikt mi się jeszcze nie włamał, ale klucz
    nie jest taki zwykły, bo nie idzie go dorobić u pierwszego lepszego
    ślusarza, nawet jak masz ze sobą kartę kodową.

    > Wilka ?

    Wilka, ABUS, wiele firm tak ma.